[TI] tinkersokken wit krijgen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:31

zwitsal babyshampoo!! doet echt wonderen,
niks werkt beter bij mijn tink dan zwitsal. zilvershampoo alles geprobeerd maar niks kan tegen zwitsal op.
succes ermee!!

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:00

rommulus schreef:
schrikdraad schreef:
@ de biotex gebruikers.
smeren jullie puur biotex vloeibaar in de sokken?
Of maak je eerst een sopje in een emmer?
En is er dan nog verschil in werking tussen poeder en vloeibaar?

Poeder in emmer warm water er bij goed laten schuimen en dan voetjes er in
De een zegt de blauwe is beter en de andere vind de groene beter, persoonlijk merk ik weinig verschil

ik heb ook biotex gekocht gisteren(poeder, de groene) maar hoeveel moet je dan in doen?
en hoe blijft je paard erin staan met z'n hoef?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:06

Een scheut een schep meestal doe ik er een flinke schep in gezien ik alle 4 de voeten doe met 1 emmer (en soms heb ik eerst zijn staart er in gehad) Ik ben lui aangelegd

In principe net zo veel als je in een sopje zou moeten doen als je kleding gaat wassen
Je hebt hier van die maatschepjes voor (al flikker ik er gelijk iets van een kopje in emmer is er ook groot genoeg voor:o )
Als het niet helemaal is opgelost geen zorgen als je het zoals ik doe op de luie manier dan tegen de tijd dat je bij het laatste voetje bent is het allemaal opgelost en schuimt je sopje nog steeds

Ja sil blijft er in staan met zijn voeten, ik heb zo'n 20 liter emmer gekocht zodat de emmer ruim genoeg is zodat ik overal goed bij kan en hij er ook niet perrongeluk in kan blijven hangen (is ook wel lekker om ze er aan te laten wennen zo'n grote emmer ;) )
Als hij er eenmaal in staat vind ie het wel lekker :D (hij wil nog wel eens miepen als zijn voet er in moet als ik hem een tijdje niet heb gewassen)

Voordelen hier van vind ik is dat je dan gelijk de hoeven zelf ook lekker schoon kan maken en de kroonrand kan schoonmaken/masseren (vinden ze ook wel lekker en is goed voor de voetjes)

Meestal laat ik het een tijdje trekken zodat het met uit spoelen nog net even het laatste beetje geel er uit krijgt

Als ik ga wassen dan doe ik eerst zijn staart dan zijn manen dan zijn voeten (sopje blijft er in trekken)
Dan ga ik zijn staart en manen nog even na soppen en uit spoelen (sopje blijft op de voeten)
Dan weer een nieuw sopje zilverschampoo in zijn manen en staart en gaat de rest van het lichaam ook mee
Pas hierna word alles tegelijk uitgespoeld (hardnekkige vieze plekken op zijn lichaam pak ik gelijk mee met voetjes wassen en trekt dus ook zo lang in)

Flynn00

Re: tinkersokken wit krijgen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:21

dankje wel!
doe je dan warm water?
als je de been eruit haalt moet je dan nog afspuiten?
is dat erg als dat met de buitenkraan slang gebeurt? en met dit weer?

sorry voor al die vragen maar ik wil het gewoon goed doen :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:54

Ik pak idd warm water omdat de biotex dan mooier oplost en het dan ook beter werkt
Ja Alle zeep ed wat je op je paard gebruikt moet je altijd uitspoelen (uitzonderingen daar gelaten) wand het gaat meestal jeuken

Als je het been er uit haalt is het mooier als het nog even kan intrekken minuutje of 10 a 20 ofzo, net aan hoe jij denkt dat het klaar is en uitgewerkt
Ect kun je ze nog na wassen met zilverschampoo, deze kan dan volledig zijn werk doen
Witte haren zijn over het algemeen hol (dit kan een fabel zijn) en door het intrekken trekt dit er ook uit of wit op
Of het waar is of niet ik heb er baat bij

Koud water kan zal geen probleem zijn maar mijn ervaring is dat warm water beter en mooier werkt (en fijner voor je paardje en jou handen ;) )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:57

Ik ben nog iets luier:
Afbeelding
:')

Ik doe dat wassen niet met biotex, maar met soda. Inderdaad opgelost in warm water. In principe werkt het allebei prima. Soda ontsmet volgens mij iets beter en lost te aangekoekte troep beter op, biotex trekt het geel er beter uit.
Die van mij blijft zo ongeveer 5 minuten staan, dan haal ik de benen eruit en spoel ze even goed af.
De benen kun je prima met koud water afspuiten. En dan droog deppen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:03

Ik dacht dat ik lui was :+

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:57

hahahah ja in die emmers gaat het wel heel makkelijk helaas moet die van mij bijna in een betonemmer zijn hoeven zijn te groot voor gewone emmers hahaha....Maar idd weken en herhalen en kijken wat bij jou tink het beste werkt :)

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:13

vanner schreef:
hahahah ja in die emmers gaat het wel heel makkelijk helaas moet die van mij bijna in een betonemmer zijn hoeven zijn te groot voor gewone emmers hahaha....Maar idd weken en herhalen en kijken wat bij jou tink het beste werkt :)

Hahahaa daar had ik nog niet aan gedacht zeg!! :D
Die van mij heeft ook hele grote voeten! :j
De hoefsmid heeft veel ijzers bij, maar de grootste moeten altijd nog ff wat breder gemaakt worde.
Kweenie of ik ze in een gewone emmer krijg, nog niet geprobeerd.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:34

Toen ik ong 10j geleden mijn haf kocht zeiden ze mij dat ze haar staart altijd wasten met bleekpoeder.
Heb dat dan vroeger zelf ook gedaan: emmer lauw water, bleekpoeder erin laten oplossen en nadien staart erin, goed roeren, staart eruit nog even laten intrekken, uitspoelen.
Hielp ook wel wat maar nu niet om te zeggen wauw...

Ik was de paarden hier over het algemeen met zwitsal, paardenshapoo voor witte paarden and that's it.
Ik was wel op 1 dag 2 tot 3 x vlak na elkaar tot ik het 'gewenste' wit heb bereikt :P