[TI] Tinkers in België.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:36

Ik woon op 2 minuten van goolderheide, die organiseren veel rijtochten. Je kunt daar een paardje huren. Zij hebben ook andere adressen om paarden te huren.

iets verder van Bocholt bij De Breugelhoeve in grote brogel, kun je ook paarden huren.

http://www.goolderheide.be/?page_id=18

sageIvy

Re: Tinkers in België.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:17

Hey,
ik heb hier een irish cob kerel staan van byna 2 jaar hij komt van Meadows in Hechtel Eksel en staat nu lekker by my (omgeving Leuven). De wei ernaast staat nog familie van hem, een merrie met haar zoon (die dik een jaar ouder is dan mijn kereltje).
Ik denk dat er verder hier in de buurt geen staan, wel veel paarden/pony's maar geen dikkerds :)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:27

Leuk om hier nog iemand uit het Leuvense tegen te komen. Ben zelf ook van Leuven. Maar mijn tinker staat in Rillaar wegens gebrek aan een goede weide hier.

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:15

@sjintoo : dat is ook een eindje rijden , van Leuven naar Rillaar. Wel een goede verbinding als je in de buurt van de autostrade moet zijn.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:18

Ik zit pal naast de autostrade. Dus ben er vrij snel. Maar voor mijn paard is die plek daar echt de hemel op aarde. En zijn comfort gaat boven mijn luxe.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:18

AnneSwinger schreef:
Ik woon op 2 minuten van goolderheide, die organiseren veel rijtochten. Je kunt daar een paardje huren. Zij hebben ook andere adressen om paarden te huren.

iets verder van Bocholt bij De Breugelhoeve in grote brogel, kun je ook paarden huren.

http://www.goolderheide.be/?page_id=18

had ik idd al gevonden, maar niet direct ons ding denk ik en breugelhoeve zijn enkel pony's of begeleide "gezinsuitjes", maw voor onze gevorderde ruiters niet echt je dat, zeker als de hele groep dat dan moet volgen. toch bedankt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:02

hier ook een aantal tinkers.
6 om correct te zijn.
moeder en haar 2 dochters en dan nog 3 andere merries.
we verwachten in april 2 veulens.

leuk om hier toch heel wat bekende namen te zien

hier in een achterhoek van w-vl gelegen.

er zijn toch best heel wat plaatsen met tinkers hoor.
aan zee zit er ook een fokker,rond hooglede ook,in kluisbergen,....
er zijn ook enkele mensen die aangespannen rijden met een 2 of 4 span en die toch tamelijk bekend zijn in het milieu en als je wat rondkijkt,zie je er overal opduiken.

ze zijn wel heel erg gestegen qua populariteit in vergelijking met 5 a 10 jaar terug.toen zag je ze bijna niet.

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:11

Ja, hier in de buurt staan er ook heel wat , ik weet in een straal van 10km minstens 2 dekhengsten en dan nog 3 "handelaren" die zeer vaak tinkers aanbieden.
De ene handelaar fokt ook zelf , de andere 2 hebben aanvoer van ergens " onbepaald" , 1 van de 2 liet eens "Luxemburg" vallen :-S En dan ook nog 3 particulieren waar telkens 1 of 2 merries staan. Allemaal tinkers die ik wekelijks passeer....
Hey tengeltje! Jij hebt Jeannineke <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

@ rosant,ja!
haar karakter is zooo super!ik ben doodcontent dat ze uiteindelijk gebleven is!
(trouwens,wist je dat we ook haar volle zus van dit jaar gaan houden?Mayatje,en geloof me,ze is minstens even mooi :D )

(met de balkende dames gaat het ook super hoor!)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:15

ikzelf ben geen eigenaar, maar op de manege waar ik rijd staan 3 tinkers, 2 ruinen en een merrie

rosant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:52

@tengeltje: ik heb alle foto's destijds van uw advertentie opgeslagen ... Elke keer zei ik tegen mijn man : als ik nu nog eens een tinker zou kopen , zou zij het zijn... en als ik nog eens tot bij u geraak , wil ik haar toch zeker eens zien , als grote dame.
De balkende dames , die staan ook op het lijstje van zomeruitstappen....

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:10

dollyspikkel schreef:
ikzelf ben geen eigenaar, maar op de manege waar ik rijd staan 3 tinkers, 2 ruinen en een merrie

laat me raden: de canadahoeve?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:18

Oona schreef:
Olmen, dat is in Limburg zeker? Daar zijn er wel meer denk ik heb de mijne in Lommel gekocht.
In Oost-Vlaanderen, had ik tot voor kort nog niet veel gezien. Nu weet ik er een drietal plaatsen één staan.
Naar het schijnt is er in mijn buurt zelfs een handelstal, maar dat wist ik zelfs niet...

Vriendin van me heeft er 4 :-) Zij woont in st gillis waas.
Tinkerstal Foubert zit ook aan die kanten :D

Verder heeft Killed hier ook een tinker, Dotje, in Melsele :D

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:09

Hier ook een Irish Cob, Balou staat op een pensionstalling in Gellik (Lanaken), ik zelf woon er 5 min. vanaf....!

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:50

Wij hebben er ook 3 staan, waarvan 2 van de verwaarloosde tinkers van bij 2lazy seven ranch!
wij wonen in Borgloon (limburg) en hebben momenteel: charley een 4 jarig hengstje, laura 2.5 jarige merrie en heather 13 jarige merrie.

sageIvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:40

@ Sjintoo: hee ind leuk dat je van hier in de buurt bent
Wel spijtig dat je paardje zo ver staat, de mijne staat op 5 minuutjes lopen van huis (ik denk dat ik het erg moeilijk zou vinden om hem verder weg te hebben)
vorig jaar heeft hij een maandje in Lubbeek gestaan, in Waterhof (hij had de omheining van de wei omgelopen en ik had even geen andere plek voor hem dan daar tot alles weer tink proof was, maar dat doe ik nooit meer opnieuw)

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:42

Heb zelf geen tinkel maar ken wel iemand met ee tinker veulen. ' Liedekerke"

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:45

cupcake1986 schreef:
dollyspikkel schreef:

laat me raden: de canadahoeve?

nee het snippenhof in leffinge

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:23

sageIvy schreef:
@ Sjintoo: hee ind leuk dat je van hier in de buurt bent
Wel spijtig dat je paardje zo ver staat, de mijne staat op 5 minuutjes lopen van huis (ik denk dat ik het erg moeilijk zou vinden om hem verder weg te hebben)
vorig jaar heeft hij een maandje in Lubbeek gestaan, in Waterhof (hij had de omheining van de wei omgelopen en ik had even geen andere plek voor hem dan daar tot alles weer tink proof was, maar dat doe ik nooit meer opnieuw)

Jij hebt mss een eigen weide? Ik niet |( . Kzou ook niet weten waar ik die kan vinden en de meesten zijn zo duur om te huren.
In Rillaar kan hij dag en nacht buiten staan op een weide van zeker 10 ha, heeft continu hooi ter beschikking. Er is een buitenpiste, poetsplaats voor ons. Dus we zijn allebei gelukkig :-). En ik moet me niet schuldig voelen als ik een keertje niet kan gaan. Alles wordt er voor ons gedaan en dat tegen een zeer schappelijke prijs.

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:37

Mijn tinkertje komt uit België :)

debby2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:51

Hier ook een tinker,een witte,genaamd Ninjo.
Heb hem gekocht van iemand hier om de hoek,hij komt van ierland en hij is nu 6 jaar.
Ik heb al 1 les natural horsemanship gedaan met hem en dit was wel leuk,maar het is een tijdje geleden.
Maar ik ben ook verkocht aan die lieve tinkers
mvg debby

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:55

De Canadahoeve heeft meerdere tinkers, in elk geval 3 hengsten en enkele merries.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:45

Ik heb ook een tinker, deze is gefokt door Tir Nan Og stables en staat daar nu op pensionstalling :-) Hun hebben nog 5 volwassen tinkers van hun zelf, 1 2-jarige, 2 1-jarigen en 1 veulen. En nog een tinker die door hun gefokt is op pensionstalling.

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:29

heb er ook 1tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:43

Ik heb er 2 en net weer 2 bijgekocht, die in september komen :) Ik zit in Laarne, Oost vlaanderen :)