[TI] wie heeft er een nakomeling van pablo van de bonte parels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:52

ja ik vind hem ook mooi qwa bouw lijk ze veel op haar moeder

tinker555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:45

ik heb een nakomeling, hij hete liberty (nu willem).
zijn moeder hete Shirley.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:20

oke heb je ook een foto van hem ? :)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:56

Shadow heeft ooit een veulen van Pablo van de Bonte Parels gekregen maar waar die is gebleven geen idee... zou nu ongeveer tussen de 7 en 9 zijn en donkerbruin/zwart bont...

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 15:54

volgens mij heb ik een foto als veulentje
:)

bianca1707

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:41

challenger3 schreef:
Remy is ook een nakomeling van pablo de moeder van remy die heb ik nou

Beetje late reactie, maar ik zie het Topic nu pas. Remy woont sinds 2,5 jaar bij mij... *\o/*

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:56

Afbeelding

Odjus,dochter van Pablo en mijn Melody.Nu 5 jaar.
Verder heb ik nog een 4 jarige zoon,bruin bont uit dezelfde combi en een driejarige zoon,zwart bont,ook uit dezelfde combi,heel grappig,drie hele verschillende veulens...

einafets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:07

Wat laat gelezen, maar Oriana's Kayah Nuage of te wel Kayah staat bij mij.
Zij is een kleindochter van Pablo van de bonte Parels, haar moeder is n Maddox Nuage en haar vader is Silas.

Ze is een super tinker, heeft helaas wel last van ZE

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:33

Wij hebben een Pablo jaarling hengst gehad Seppe (m. Suzanne). Dat was een plaatje met enorm mooie gangen, was met 16 maanden al 1.55m en was een enorme forse drie kleur. Zelfs de dierenarts dacht dat het een 2-3 jarige bonte shire was :D.

Meneer had in zijn korte tijd bij ons het behoorlijk bont gemaakt, hij was qua karakter gezien heel erg dominant. Wij hadden op dat moment totaal geen ervaring met dominante paarden en hebben toen een NH instructeur gezocht. Dat heeft niet zo uitgepakt als dat wij gehoopt hadden en na een heftig ongeluk tijdens de NH les hebben we besloten om het paard weg te doen. Naar mensen met meer ervaring.......Hij is toen naar een paardenmelkerij gegaan in Belgie, wat ik later vernomen heb ging dit ook niet goed. Hij viel de merries aan die hij moest dekken (stonden met zn allen in een grote kudde). Hij beet gewoon stukken uit hun vel tot bloedens toe ;( Daarna is hij bij een meneer gekomen die ervaring had met Shires (ook hengsten), hij heeft hem gecastreerd. Hoe dat verder afgelopen is weet ik niet.

flowerstreet

Re: wie heeft er een nakomeling van pablo van de bonte parels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:50

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:00

Moet wel zeggen dat de nakomelingen van Pablo niet de makkelijksten zijn,zeker niet in combi met mijn merrie,maar wel heel erg mooi.... <3 En hoe ouder ze worden,hoe beter ze te pruimen zijn _/-\o_

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:15

Dat klopt,bij ons op stal staat een Pablo zoon ,een ontzettend knappe tinker,maar met een eigen karakter.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:24

:D Heel goed gezegd,idd een heel eigen karakter,behoorlijk dominant,maar dat maakt ze stiekum ook weer leuk hoewel de stoom soms uit mijn oren komt -:(-
Vindt ze ook redelijk eenkennig }:) ,maar als ze je vertrouwen gaan ze voor je door het vuur.
Spreek nu natuurlijk wel over de combi met mijn merrie......Maar grappig om te horen dat er meer zijn met zo'n karakter :D

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:13

challenger3 schreef:

Ik heb hem voor het laatst gezien toen hij 16 maanden was, hij was toen een stuk lichter maar als ik zo naar zijn aftekeningen kijk kan het hem wel zijn. Ik heb op mn FB een foto van hem................Blondt als ik ben krijg ik dat natuurlijk niet hier online gezet!! haha

Het jammer vind ik dat ik op dat moment te weinig kennis en ervaring in huis had om verder met hem te gaan. Als hij nu bij mij zou komen had ik het heel anders aangepakt en was het vast goed gekomen! Maarja dat is altijd achteraf, nog steeds als ik aan hem denk denk ik wat een ongelofelijk mooi beest was dat. Maar het "trauma" wat ik met hem heb opgelopen heeft me heel wat jaartjes gekost om daar vanaf te komen.

Ik heb nu een tinker met een beetje hetzelfde verhaal, ook een moeilijk eenkennig en zeer dominante tinker (ik trek dat volgens mij aan -O- ) Alleen had ik nu meer ervaring en meer kennis in huis. Met hem heeft het allemaal heel lang geduurd, bloed, zweet en heel veel tranen, maar ik heb met Devin doorgezet waar ik met Seppe (helaas) heb afgehaakt. Inmiddels vallen met Devin (v. Crosby) de puzzelstukjes in elkaar en vertrouwen we elkaar blind en zou ik graag in de toekomst dressuurwedstrijden met hem gaan rijden. Tijd zal het leren of we dat ook daadwerkelijk kunnen gaan doen *D. Mijn ervaring met tinkers is vooral doorzetten, want het duurt meestal een hele poos voordat ze vertrouwen. Als dat wederzijdse vertrouwen er is zijn ze trouwer dan een Labrador <3

[Edit/ Challenger3 heb je toevallig meer informatie over Seppe? Of meer foto's? Ik zou echt heel erg graag weten hoe het nu met hem is en of het toch nog allemaal goed is gekomen met hem]
Laatst bijgewerkt door Allienda op 05-12-12 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:15

Wat mij trouwens aan de Pablo nakomelingen opvalt (wat ik zoal gelezen heb) is dat ze onder het zadel zeer voorwaarts zijn maar ook onwijs goed kunnen springen. Seppe sprong vanuit stilstand zomaar over de omheining van 1.60m. Hij was op dat moment een 14 maanden en dik 1.50m

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:17

Ik heb ook een Pablo kind gehad. Jip. Zelf gefokt.
Hij was zeker niet de makkelijkste, had ook ZE. Hij is effen bruin met een bles. Kan ook goed springen en was voorwaarts onder het zadel. Een typisch Pablo kind zeg maar.

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 19:20

ik ben nou mijn pablo nakomeling aan het beleren onder het zadel doet het super goed :) is alleen een beetje kriebelig in het begin . maar ver super paard is. die van mij is ook wel voorwaarts maar niet echt extreem .
Allienda ik heb met puur toeval een paar manden geleden. op een buitenlandse site een foto van hem gevonden maar verder stond er dat Pablo de vader was . ik zou een kijken als ik die site nog een kan vinden

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:46

einafets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:56

Wat grappig al die karaktertrekjes die overeenkomen.
Eenkennig dat klopt bij Kayah ook, zij is geen allemansvriendje en voelt enorm positieve of negatieve energie ;-)
fijn voorwaarts...euh zeg maar gerust een bommetje...
kriebelig... haha ook dat klopt ...
maar super lief dat is ze zeker!!