Hij heeft grof beenwerk en is zwaar ja. Maar Drumzwaar gaat ie niet worden

Noedel zijn voorbenen/borst zijn wel mooi in verhouding. Maar zijn hals komt wel diep uit de borst weg. Op de foto staat hij achter een beetje wijdbeens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cp112 schreef:Met een merrie als Clover gaat er geen hele zware uitkomen. Als Noedel wel de zwaarte van Drum doorgeeft wordt dat in combi met clover waarschijnlijk nog niet zo erg.
kinsealy schreef:Venco zou ik niet zo snel kiezen in combinatie met een merrie met licht beenwerk en een wat zwaarder lichaam, vrij grote kans dat het beenwerk bij het veulen nog lichter wordt......
Moeilijk, ik zou goed kijken naar nakomelingen van hengsten en dan vooral naar de combi lichaam-beenwerk. Een hengst die licht beenwerk vererft in welke combi dan ook (want dat kan uiteraard ook door de merrie komen) zou ik sowieso niet nemen.
De verbeterpunten die je opnoemt zijn aanzienlijk en juist die eigenschappen van zwaarder beenwerk i.c.m. haar lichaam en meer behang zijn juist vaak die moeilijke verbeterpunten.
Je geeft aan het veulen zelf te willen houden, denk daar goed over na, is dat iets wat je echt voor langere tijd wilt/ kunt. Er zijn heel veel paarden en de markt is “wat” aan het over-verzadigen door een teveel aan gefokte paarden (tinkers bedoel ik in dit geval) in combinatie met een economische recessie wat het fokken en dus uiteindelijk vinden van een echt goed huis voor je veulen/ jonge paard steeds moeilijker maakt.
Er zijn heel wat paarden,veulens, jonge paarden, maar ook volwassen paarden, die voor een habbekrats worden aangeboden op verschillende verkoopsites en waarvan je je af kun vragen of die ooit echt goed terecht gaan komen.
Ik zeg natuurlijk NIET dat dat op jouw toekomstige veulen van toepassing is, maar denk er goed over na; wat wil je een veulen bieden en kun je dat ook in de toekomst. Er wordt nog steeds behoorlijk gefokt ondanks de toestand van de huidige markt en dat heeft consequenties, juist voor het welzijn van die gefokte paarden.