Aan de binnenkant zijn die sokken nog smetteloos wit, mits je er niet aankomt met natmaken en borstelen.
Strakkies hebben we een witte kerst. (I have a dream) en dan wordt alles weer spierwit na een paar dagen.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Ariebren schreef:Gewoon er van afblijven, vooral de sokken.
Aan de binnenkant zijn die sokken nog smetteloos wit, mits je er niet aankomt met natmaken en borstelen.
Strakkies hebben we een witte kerst. (I have a dream) en dan wordt alles weer spierwit na een paar dagen.
en der staart is gelukkig donker dus dat valt minder op 
maar hier dus ook zandgrond dus als t opdroogt kun je het er gewoon weer afborstelen 

Valt wel mee toch
je moet ff wat moeite doen, maar vooral als t zo droog is als op de foto lukt me dat wel 

maar mocht iets echt een bonk geklit haar/klei zijn dan zou ik het voorzichtig proberen uit te pluizzen als t droog is en wat echt niet lukt er idd denk ik ook gewoon uitknippen
Of als het weer t toelaten proberen goed uit te spoelen? maarja als je ze vervolgens in zelfde wei terug zet heeft dat ook weinig zin
als dat nog een redelijk stukkie is zodat ze nog beetje kunnen bewegen vermaken ze zich daar wel
mooi droog en met de schuilstal erbij ook nog lekker plekkie om te liggen
als het nog (beetje) nat is is het idd vrijwel niet te doen...
maar het is me nog elke keer gelukt
en zonder het paard echt te pijnigen
als de huid trekt hou ik het met 1 hand beetje vast (druk ik echt beetje op de huid) en borstel ik met hele kleine slagen...
maar daar probeeer ik dan niet te lang achtereen bezig te zijn en dus steeds met kleine slagen en beetje bij beetje het schoner te krijgen na tijdje wordt ook dat zachter/ bter te poetsen 
Ik ben al vaak "de klos" geweest om tinkers weer te fatsoeneren als t te koud was om te wassen en ze echt van top tot teen plakkerig uit vuile stallen kwamen (oa importeur)... Je krijgt er wel ook steeds meer handigheid in moet ik zeggen

rommulus schreef:Grid het ging de ts geloof ik om d sokken van haar tink dus vandaar mijn opmerking
heb geen ervaring met kleiplakaten in sokken
Voor onderste deel sokken verder wel meestal de ostnerborstel
maar ook dan moet t wel echt droog zijn anders begin ik er niet aan