Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schafstall schreef:Ik kan me in het verhaal van Tamary toch wel vinden en dat terwijl ik zelf twee tinkers heb (al 7-8 jaar). Denk dat 't inderdaad vaak voortkomt uit een verkeerde keuze. Een tinker is niet per saldo sloom en superbraaf/bomproof en dus geschikt voor beginners/onzekere ruiters enz..
Heb er hier twee staan met een behoorlijke kop erop en absoluut niet geschikt voor beginners. Vind het heerlijke paarden en ik ben blij dat ze wat 'heter' zijn, maar toen ik de overgang maakte van KWPN-ers naar tinkers had ik ook een makkelijker beeld voor ogen. Achteraf ben ik wel blij dat 't geen sulletjes zijn.
En zo in de hand zijn 't makke schapen en iemand op de rug mee laten liften is ook geen probleem, maar echt aan 't werk, zijn 't toch wel iets andere paarden die een ervaren hand vragen.
Schafstall schreef:Ik kan me in het verhaal van Tamary toch wel vinden en dat terwijl ik zelf twee tinkers heb (al 7-8 jaar). Denk dat 't inderdaad vaak voortkomt uit een verkeerde keuze. Een tinker is niet per saldo sloom en superbraaf/bomproof en dus geschikt voor beginners/onzekere ruiters enz..
Kirsha schreef:Sommige Tinkers hebben trouwens wel wat moeite met galopperen in de bak, dat weet je waarschijnlijk al maar ik heb het hier nog niet zien staan dus ik post het toch maar even. Maar dat is met een beetje training meestal wel te verhelpen.
Teuntje111 schreef:Kirsha schreef:Sommige Tinkers hebben trouwens wel wat moeite met galopperen in de bak, dat weet je waarschijnlijk al maar ik heb het hier nog niet zien staan dus ik post het toch maar even. Maar dat is met een beetje training meestal wel te verhelpen.
Dat is geen typische tinkerkwaal hoor, maar een jonge cq ongetrainde paarden kwaal