[TI] Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:30

Onze tinkertjes hebben vorige week het gras "gemaaid" buiten de weilanden om achter een rood/wit plastic lint :j
En de hengst stond ze luid te roepen maar denk maar niet dat ze door het draadje kwamen.
Ik geef de pas geboren veulentjes de eerste keer als ze op de weide zijn een tikje met het stroomdraad :o
Niet lief, ik weet het <<) ; Maar het werkt wel (geleerd van een boertje waar ik vroeger met de paardjes in pension stond)

Ariebren

Re: Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:15

Ik heb er eentje lopen die kan ruiken als het schrikdraad apparaat niet werkt.
Ze staat dan gelijk aan de verkeerde kant van het draad.
Hier heeft ze door dat de handgreep niet gevaarlijk is.

http://www.mijnalbum.nl/Album=S6CGRWRY

en hier was het zo droog dat het schrikdraad ook niet meer werkte.

http://www.mijnalbum.nl/Album=N63AHGS7

Een emmer water voor het draad deed wonderen, arme meid, maar nu nog steeds bezig om het schrikdraad uit te proberen.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 00:09

Wat een geweldig dier Ariebren.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:02

Persoonlijk vind ik goed gefokte nakomelingen van Glenn het geld zeker waard.
Wij heben een 6 jarige Grai merrie ven hem,gekocht als 1,5 jarige en deze dame is Ned Kampioen van 2010 van de Grai merries geworden.
Dat het een mooie merrie is staat vast,maar ze heeft ook een superkarakter,ook niet onbelangrijk lijkt me.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:26

Oooh, waard zeker, maar ervoor krijgen met de huidige markt?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:50

Lot ervoor vragen is natuurlijk wat anders dan krijgen. Maar als ieder naar bneden gaat krijg je hetzelfde als met hafjes en fjorden. Dat ze steeds minder waard worden. Soms moet je met zijn alleen wat hoger blijven in de prijs dan blijven ze meer waard. (er is natuurlijk ook een stukje vraag en aanbod en persoonlijke situatie)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:44

Wij hebben voor Himesh ook een heel net bedrag van 3000 gekregen, die is enkel zadelmak....
Het is echt niet onmogelijk hoor!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:36

En ik heb zelfs voor m'n zomereczeem ruin (wel zeer braaf en bijzonder kleurtje) 2750 gekregen, dus da's ook heel netjes! :j Als ik die mensen 4000 had gevraagd hadden ze het denk ik ook nog gegeven, 't is idd soms gewoon of iemand hem/haar graag wil of niet!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:45

Hoe de markt ook is, er hoeft maar 1 'gek' te zijn die een paard het bedrag waard vindt en dan boeit het niet dat de buurman een ander paard voor minder verkoopt.

De waarde van een Tinker laat zich niet per definitie aflezen aan de hoeveelheid sok of aan de stokmaat. Er is voor ieder wat wils en ieder heeft andere voorkeuren en gebruiksdoelen met een paard.

OT: mijn Tinker boeit het niet of er stroom staat op een omheining. Zint het haar binnen de omheining niet, dan vertrekt ze. Een aanloopje, kop naar beneden en stug doorlopen tot je bent waar je heen wilt. Zaak dus om te zorgen dat ze het goed naar de zin heeft binnen de omheining. Er staat momenteel zelfs lang niet overal stroom op, meen ik.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 03:20

Dank je Chubby: waardevolle info.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:07

flatcoatje schreef:
vraag voor mijn tinker nu 2100 euro leuke prijs voor een mooie merrie

zag ik dr net niet op speurders voor 1500 ivm lichte exceem? jammer dat je daar hier niks over zegt

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:26

Hallo je bent sneller als ik ,maar ik heb mijn advertentie op speurders aangepast ,mijn merrie schuurt sinds een paar dag manen en staart , ik vermoed zomer eczeem jammer dus moet ik helaas mijn prijs ook aanpassen ,

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 22:44

ik ben bij die 2-jarige geweest en ik ben geen tinkerdeskundige, maar heb er ook best wat gezien. Ze wordt hem niet, want ze krabbelt enorm in de draf en er klopt iets niet qua exterieur.

Flatcoatje, mss kom ik nog wel een keer bij jou langs. Heb veel ervaring met zomereczeem. Past ze mooi qua leeftijd bij een andere merrie van een bokster.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:47

Past ze mooi qua leeftijd bij een andere merrie van een bokster.Wat bedoel je hier mee ? je bent welkom hoor om cheyenne te ontmoeten

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 02:01

Ik bedoel hiermee dat ik een 2-jarige afgelopen jaar heb overgenomen van een Bokster, omdat zij naar de slacht zou gaan. Ze staat nu als enige tussen 3-jarigen en straks veulens.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:23

Ja maar om direct ,al om slacht prijzen te gaan praten vind ik veel erg hoor als ze verder gezond zijn ,en er zijn zo veel middelen op de markt ,de goed zijn ,hoorde nu pas dat er een prik op de markt is die in het vroege voorjaar wordt gegeven dat ze de hele zomer van de jeuk af zijn, is in duitsland net op de markt. dan heb je geluk gehad dat je een tinker voor slacht prijs hebben weten te kopen en geluk voor de tinker natuurlijk

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:53

die spuiten helpen niet altijd, houd daar rekeing mee

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:32

flatcoatje schreef:
Ja maar om direct ,al om slacht prijzen te gaan praten vind ik veel erg hoor als ze verder gezond zijn ,en er zijn zo veel middelen op de markt ,de goed zijn ,hoorde nu pas dat er een prik op de markt is die in het vroege voorjaar wordt gegeven dat ze de hele zomer van de jeuk af zijn, is in duitsland net op de markt. dan heb je geluk gehad dat je een tinker voor slacht prijs hebben weten te kopen en geluk voor de tinker natuurlijk

Dat zeg ik ook niet. Lees aub goed wat er geschreven wordt!

Jij vroeg mij naar een eerdere opmerking van mij toen ik aangaf dat zij (jouw tinker) mooi erbij zou passen in de groep. Toen vroeg jij wat ik ermee bedoelde.

Hierop geef ik als antwoord dat zij qua leeftijd mooi zou passen bij MIJN 2-jarige merrie, die ik afgelopen februari van een Bokster heb overgenomen, omdat ze anders naar de slacht zou gaan.

Pfff, als ik dit soort dingen al moet gaan uitleggen ;( , maar ben al serieus met iemand anders in gesprek. Daar gaat de communicatie wat minder moeizaam. Sorry.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:35

valencia... ik merk dat ik soms ook een beetje kort ben met reageren op reacties voor die van mij hoor. Dat is gewoon omdat je overspoeld wordt met berichten ofdat ze ze niet voor bijna gratis kunnen krijgen. Nou snap ik het wel dat mensen het proberen, maar af en toe is het gewoon teveel om dat soort berichten er ook nog bij te krijgen.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:24

Valencia2002 schreef:
flatcoatje schreef:
Sorry hoor dan had ik je niet helemaal goed begrepen =d3 mie

Dat zeg ik ook niet. Lees aub goed wat er geschreven wordt!

Jij vroeg mij naar een eerdere opmerking van mij toen ik aangaf dat zij (jouw tinker) mooi erbij zou passen in de groep. Toen vroeg jij wat ik ermee bedoelde.

Hierop geef ik als antwoord dat zij qua leeftijd mooi zou passen bij MIJN 2-jarige merrie, die ik afgelopen februari van een Bokster heb overgenomen, omdat ze anders naar de slacht zou gaan.

Pfff, als ik dit soort dingen al moet gaan uitleggen ;( , maar ben al serieus met iemand anders in gesprek. Daar gaat de communicatie wat minder moeizaam. Sorry.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:43

Hallo ik had het al geschreven , van sorry ik had het niet goed begrepen ,kreeg een gevoel dat je aan een goed kopetinker wilt komen en dat je een zomer eczemer hebt gekocht voor weinig voelde ik mij aangesproken omdat mijn tinker het misschien ook heeft en dat is nog niet helemaal zeker ,ik vind het zelf ook erg stroef dit gesprek sorry hoor , en ik lees het goed hoor je vraagt in het begin al om informatie over een 2 jarige van clenn hill en de moeder is ster nou wie zou dat zijn ???????????? en ze was veeeeel te duur nou ik vind mijn merrie dat waard ,en daar krijg je ook de juiste mensen op af en als je goedkoop doet zijn er veel handelaren die er op af komen , dat is mijn mening

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 00:03

Helaas flatcoatje denk ik niet dat jij de enige bent die een Glenn heeft met een stermoeder. Zie die van jou net hier in het topic. Die andere is mij aangeboden via een kennis en zij staat in de stille verkoop. Overigens ben ik daar wezen kijken en zij was niet mijn type (zoals ik ook al heb gezegd.

Afgezien daarvan kennen wij elkaar en ik heb besloten na thuis overlegd te hebben dat wij niet komen kijken.

@mod: zouden jullie op dit topic een slotje willen zetten? Ik heb gisteren nl 2 bonte merrie veulens gekocht.