[TI] Abbygail heeft in het draad gehangen (bloederige foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Abbygail heeft in het draad gehangen (bloederige foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:39

Draad wonden zien er nooit mooi uit en gaan eigenlijk altijd ontsteken (door locatie, vaak worden ze laat opgemerkt, de stalrust etc etc)
Ik gok er op dat met een paar dagen zal de wond er al weer stukken rustiger uit zien

Ik hoop dat het zilverwater werkt mesitran zou je ook nog erbij kunnen gebruiken
Heb je nog op bokt gekeken naar andere resultaten van bokkers ??

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:01

Wat is zilverwater ??

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:52

Hoi Rom,

Ik heb ff op bokt gezocht en zag een hoop goede berichten! In dat speciale gaasje van de arts zit dus ook dat zilvernitraat en het werkte super! Ik ga mesitran in huis halen maar moet nu wachten tot vrijdag. De arts laat expres het verband met dat gaasje tot vrijdag zitten. Ik maak er vrijdag weer een foto van!! Bedankt voor de info en ik hou je op de hoogte!!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:21

Ziet er al beter uit.
maar konden de hechtingen er niet langer in blijven?
Bij fury hebben ze er 2 weken ingezeten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:27

de wond ziet er al mooi uit vindt ik. Mesitran kan je het best uit belgie halen. Zelf bestelde ik het daar ook en kwam dan goedkoper uit dan halen in NL. (moest wel dan meerder tubes bestellen maar moest dan ook flink wat smeren)

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:49

heb even opgezocht:
Zilvernitraat wordt ook wel helse steen genoemd. Het ziet eruit als kleurloze, heldere kristallen. In contact met de vochtige huid dringt er zilverzout binnen dat daarna door het licht of anti-oxidanten wordt ontleed, zoals veel zilverzouten waarbij er, naast salpeterzuur, fijnverdeeld zilver wordt gevormd. De huid kleurt dan zwart. Het vindt in deze vaste vorm nog wel toepassing bij het aanstippen van wratten of wild vlees. Vroeger werd een oplossing van zilvernitraat gebruikt om in oogjes van pasgeborenen te druppelen (methode van Crédé) ter voorkoming van ophthalmia neonatorum. Dit werkt goed.
Omdat zilvernitraat een adstringerende werking heeft, wordt het ook in geneeskunde gebruikt om afscheiding van lichaamsvloeistoffen tegen te gaan.

wij hebben dit op stal ook gebruikt tegen wildvlees werkt zeker wel.

de wond ziet er voor de rest wel mooi uit hoor, gelukkig maar!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:03

dat met die Zilvernitraat werkt geweldig.. heb wij ook voor een paard gebruikt en die wond is echt super netjes geheeld.. Mesitran werkt ook goed!

Ik weet zelf ook wel dat een draadwond er nooit mooi uitziet.. maar vond de wond er niet net gehecht uitzien.. Wij hebben nu ook 2 maal een heftig voorval gehad met een paard waarvan de wond ook gehecht moest.. Dit zag er in mijn opinie vele malen beter/netter uit dan het beentje van jou paard.. daar doelde ik op met geen mooie wond.. Ik bedoelde het verder niet rot.. Ik hoop iig voor je dat het spoedig blijft verlopen het herstel van de wond en je paard!
Laatst bijgewerkt door kivas op 14-07-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:11

Ja mee eens kivas , dit is een mooie schone wond en de merrie heeft zich goed laten helpen.
zelf goede ervaringen met mesitran/vetrimil

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:49

Hoi.allereerst beterschap met je paard,
onze ruin heeft in 2001 een ongeluk gehad met draad en gebroken palen,
zijn pees van het rechterachter been was wel helemaal afgescheurd,
gelukkig was het botvlies niet beschadigd,anders was het einde verhaal.
Het kon niet meer gehecht worden,drukverband,medicijnen en volledige boxrust.
Maar wij moesten 2 dagen later al 2 keer per dag 5 minuten stappen op het harde.
En later die week 2 keer 15 minuten stappen.
Dat langzaam opgevoerd en ruim een maand later is hij genezen verklaard.
Hij mocht weer vrij naar buiten en de wond werd steeds kleiner tot dat je alleen
nog maar een litteken zag.
Er was ook geen wild vlees,wat wel verwacht was,
Ik hoop dat jouw paard ook zo voorspoedig geneest.
Groetjes...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:56

furyke schreef:
Ziet er al beter uit.
maar konden de hechtingen er niet langer in blijven?
Bij fury hebben ze er 2 weken ingezeten.

Volgens mij hadden de hechtingen niet veel nut meer omdat het al opgezet was toen het gehecht is, zoals ook op de foto's te zien is zaten ze dus al snel los en sloot t niet meer aan dan kun je ze volgens mij net zo goed weer verwijderen :)

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:35

hoi hoi allen,

Ik snap wat je bedoeld Kivas, bedankt!

Elise... wat geweldig dat de genezing van jou paard zo snel ging. Ik vind het moeilijk om tegen mijn veearts in te gaan door te zeggen dat ik met abby wil gaan lopen. Nu moet ik zeggen dat Abby in een hele grote stal staat waar ze in kan lopen en volgens veearts krijgt ze daar genoeg beweging.

Furyke.... idd, het been was al te gezwollen om het mooi te kunnen hechten. Toch hebben de hechtingen aan de ene kant toch nog wel wat kunnen betekenen hoor. Er stond toch nog spanning op de hechtingen dus uiteindelijk heeft het een ietsje geholpen. Daarom heeft ze het langer laten zitten ipv er uit gehaald.

Morgen komt de veearts weer om het verband te wisselen en dan hoor ik verder hoe of wat, ik hou jullie op de hoogte!!

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 13:08

*\o/* Zoo dat ziet er al een stuk beter uit!! Het gaasje met zilvernitraat doet goed zijn werk! Er zit nogmaals een gaasje met zilvernitraat op tot maandag, dan verband wisselen en dan komt er dat andere spul op wat de huid stimuleerd te groeien. Ze moet nog op stal blijven tot maandag en dan mag ze misschien beginnen met stukjes lopen. Dit is zo besloten omdat ze ruimte genoeg in haar stal heeft voor beweging, ze heeft namelijk een hele grote stal waar ze aardig haar ei in kwijt kan.
Afbeelding
Afbeelding

en dan voor de liefhebbers van snorren..... omdat ze nu binnen staat begint haar snor te groeien... hoe vinden jullie die voor een jaarling van 15 maanden??? word al wat he?? hihihihi <3
Afbeelding

maandag weer de volgende update!!!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:10

De wond ziet er netjes en schoon uit :) maar waar je wel voor moet oppassen is wildvlees groei. ;)

Ik heb een merrie gereden die heeft op dezelfde plek een grote winkelhaak gehad. Onze duitse dierenarts heeft het geniet, en daarna moet ik het met een goedje elke keer insmeren tegen wildvlees groei.

Goed blijven schoonmaken ;)

Heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:50

Zilvernitraat wordt ook bij babietjes gebruikt tegen wild vleesgroei, wanneer het navelstrengstompje niet er af valt.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:50

Pfff,sterkte meid!
Wat een zorgen heb je dan om je paardje maar gelukkig ziet het er goed uit!

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 11:14

Goeiemorgen,

verband is weer gewisseld en het ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Nu heeft ze er een ander gaasje opgedaan wat er voor gaat zorgen dat er weer huid overheen gaat groeien (iets met tegaderm ofzo)
Ze mag nog niet naar buiten. Nog steeds om de reden dat ze in stal meer dan genoeg ruimte heeft om te lopen. Te veel beweging zou wildvlees stimuleren. Veearts is zeer tevreden met hoe het eruit ziet!

Keep you posted!! :D

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:03

Hoe is het met haar?

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 18:02

hoi hoi,

Vrijdag ging het ineens even niet zo goed. De wond zag er supergoed uit, mooi huidje erover aan het groeien met daarachter heel donkerrood goed doorbloed weefsel. Maar het bovenbeen ging opzwellen en ze wilde er niet meer op staan of lopen. Alles nagelopen en middel tegen zwelling gekregen en weer antibiotica intramusculair. Of ze heeft toch een infectie gekregen of het verband heeft te strak gezeten. Zwelling is namelijk alweer weg en ze staat en loopt er ook weer op. Dus of het middel tegen zwelling heeft geholpen wat is ontstaan door het verband wat te strak zat of de antibiotica is aangeslagen als het een infectie was. Gelukkig gaat het nu weer. Ze krijgt nog een paar dagen antibiotica en woensdag is de veearts er weer, dan maak ik ook weer foto's en zal ze er op zetten!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:27

pfff even heftig dus.. op de foto`s ziet de wond er rustig uit.. hoop dat ze er verder niets aan over houdt! sterkte!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:39

Pff, jeetje wat een wond zeg.

Hoe is het gegaan gisteren?

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 08:01

Haaai

Even snel met iPhone antwoorden dus kan nog geen foto plaatsen. De zwelling was helemaal geslonken en ze kon er er staan en lopen! De wond zag er goed uit! Op een plekje wel wat rotzooi eruit maar het ziet er echt goed uit! Maandag weer verbandwissel! Voor diegene die willen weten wat de kosten tot nu toe zijn: 1000 euro! Daarvoor zijn ze dan wel 12 keer geweest inclusief weekendvisite, hechten, verdoven, antibiotica oraal en antibiotica intramusculair, ontstekings-remmers, antizwellingsinjectie, en de speciale gaasjes met dat zilvernitraat enzo (tegaderm en melgisorb)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:40

gelukkig gaat t de goede kant op!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:23

Geduld, mijn merrie met haar grote wond op haar achterbeen is vanaf februari aan het genezen en de plaats van de wond is nog steeds zichtbaar.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 12:15

hallo allemaal,

even een update over de wond van Abby. Het ziet er zeer goed uit en de wond is bijna dicht. Heel even leek het erop dat er klein plekje ging uitpuilen en weggesneden moest worden maar nadat er weer zalf, speciaal gaasje en verband op is gegaan is het weer mooi naar binnen gegaan en hoefde er niet gesneden te worden. Hier wat foto's van de laatste paar keren

dit was 3 weken geleden
Afbeelding

2 weken geleden
Afbeelding

vorige week
Afbeelding
Afbeelding

Als de wond woensdag helemaal dicht is dan mogen we van verband naar bandage. Bandage dan afbouwen en het lopen opbouwen. Met een week of 5 zou ze helemaal genezen kunnen zijn volgens veearts *\o/*

onvoorstelbaar hoe snel de genezing is verlopen, we zijn nog geen 2 maanden verder!!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:48