Maaaar ondanks dat de manegehouder toestemming heeft gegeven blijf jij verantwoordelijk voor de acties van je hengst. Als hij dus een merrie dekt zijn de kosten voor jou. Ben jij bereid deze kosten op je te nemen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roadrunner01 schreef:hier ga ik niet meer verder op in heb helemaal gehad hier dacht dat hier gezellig zou zijn maar valt me vies tegen
Sjolvir schreef:Hengst achter 1 draadje zetten? Ook heel slim, totdat hij er een keer doorheen gaat en als nog de dames gaat dekken.
Tosadog schreef:Sjolvir schreef:Hengst achter 1 draadje zetten? Ook heel slim, totdat hij er een keer doorheen gaat en als nog de dames gaat dekken.
Sjolvir, ik heb mijn hengstjes niet achter 1 draadje, maar meerdere draden (3 x plus afstandsisolatoren) en ze blijven er goed achter, ik bedoel ook niet dat je met een paar prikpaaltjes en een draadje een hengst bij merries vandaan kan houden want vroeg of laat lopen ze het plat.
Voor de rest ga ik met je mee, maar het is hier al verteld natuurlijk, persoonlijk vind ik het een rare gang van zaken.
Irma_Maandag schreef:Roadrunner01: wat heb jij een bord voor je hoofd zeg..... jeuj.... en dan ook nog geen enkele wijsheid van anderen willen aannemen en alle verantwoording geheel buiten jezelf leggen......
TS: ik zou een evt. dekking / dierenartskosten ed. alvast aankondigen bij de eigenaar van de "onvruchtbare" hengst; dat je de kosten dáár zult gaan verhalen. Kan al enige weken nadat je ze uit elkaar hebt: scannen die merrie! En dan zo snel mogelijk weg daar, mocht je er met de stalhouder niet uitkomen. Totaal onacceptabel gebeuren, als het klopt wat ik hier lees.
Whis_Serada schreef:Roadrunner01 schreef:hier ga ik niet meer verder op in heb helemaal gehad hier dacht dat hier gezellig zou zijn maar valt me vies tegen
Zulk soort mensen als jullie zijn een schande voor het hebben van beesten.
En ja tuurlijk wil je hier niet verder, de waarheid is altijd hard.
Ook al zegt JOUW stalbaas zet er maar bij moet je toch zelf wel in je zotte kop moeten weten dat je dat niet doet.
Het feit dat je het niet niet eens meld dat hij komt aan je stalgenoten vind ik al raar.
Je hebt het over een haf op ijzers die niet in de wei zou moeten mogen (hoe achterlijk kan je praten)
En dat over plantjes die iedere weigegang wel kan hebben, en als je die verwijderd er niks aan de hand is
Dan zoek je een andere plek/stal tot er een wei voor hem is.
Als merrie eigennaar zou mijn merrie geen dag met een hengst blijven staan.
Of ik het nou naar mijn zin had of niet op die stal, want het blijft dat de stalbaas ook niet goed bij zijn/haar hoofd is