[TI] hengst laten of ruinen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piebe_Post

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:26

Zo'n paardje laat je toch niet ruinen?! Er zijn vast wel rijverenigingen waar je wel met een hengst mag komen. Alleen daarvoor zou ik hem niet laten ruinen.

Er bestaan zoveel vooroordelen over hengsten. Echt zonde. Helemaal als hij gewoon goed opgevoed is is er niks mis met een hengst. Ik heb zelf een jonge hengst en ga hem echt niet ruinen. Heb hem juist gekocht, omdat hij hengst is :D

Jytte

Re: hengst laten of ruinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:14

Dat vind ik een beetje een vreemde reactie..
Dat hangt toch af van wat de TS wil, ze geeft in de beginpost aan te willen rijden met dit dier.. Waarom dan hengst laten?? Geeft alleen maar ongemak, dat zijn geen vooroordelen, dat zijn feiten. Hengsten merries en ruinen zijn alledrie anders. En bij hengsten zal je altijd allert moeten blijven. De vraag is of ts dat wil..

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:47

esmir schreef:
Dat vind ik een beetje een vreemde reactie..
Dat hangt toch af van wat de TS wil, ze geeft in de beginpost aan te willen rijden met dit dier.. Waarom dan hengst laten?? Geeft alleen maar ongemak, dat zijn geen vooroordelen, dat zijn feiten. Hengsten merries en ruinen zijn alledrie anders. En bij hengsten zal je altijd allert moeten blijven. De vraag is of ts dat wil..

Ben het hier helemaal mee eens, en inderdaad TS geeft aan er mee te willen rijden en starten, + zoals je zelf al zegt er zijn heel veel tinker dekhengsten, dus als hij goedgekeurd wordt, hoeveel merries verwacht je van buitenaf, ik merk toch vaak dat merriehouders hengsten in de buurt zoeken...Komt er ook nog is bij kijken dat je dan op een stal moet staan waar de pension houder het goed vind dat er merries komen voor dekking van jou hengst.

Las ook reacties als maar hij is zo mooi dus waarom ruinen? Het gaat er toch echt om wat TS met haar paard wil doen wij kunnen hier wel gaan zeggen wat TS moet doen, maar TS weet hier als enige wat ze met haar paard wil bereiken. Wil je hem voor de fokkerij gebruiken? Of is het echt bedoelt om lekker mee te rijden?
De tinkerwereld heeft al heel wat dekhengsten, ik zeg niet dat er geen plaats is voor nieuw komers, maar de vraag is of jij dat ook wilt,Dus vraag jezelf even goed af wat jij voor je paard wilt, succes met de beslissing ;)