Ik had het zelf eigenlijk nooit zo bekeken, maar dan valt mijn ene tink ook in de categorie "klein". Ik schat hem op 1,40. Een prima maatje vind ik het (voor iemand van 1,58 )
@ Tinkervlot: dat zal inderdaad een heel erg leuk gezicht zijn.
_PatriciaH
Geplaatst: 10-04-11 11:13
Ik heb er ook een, bijna 4 jaar en net iets over de 1.40
Foto is van vorig jaar, ze heeft nu veel meer manen/sok en spieren en lijkt ze iets groter!
Had gehoopt dat ze iets groter zou worden maar nu ik haar aan het zadelmak maken ben is het wel erg handig!! en ik ben ook maar 1.60 Haar moeder is volgens mij zo rond de 1.46? maar dat gaat ze nooit halen.
Er staan hier echt beestjes tussen die echt cuté zijn, die van 1m 17 ( correct me if i'm rong ! ) op de vorige pagina echt schattig.
_PatriciaH
Geplaatst: 11-04-11 20:36
Dacht altijd na mijn verzorgpaard van een aantal jaren geleden van 1.67 m (KWPN'er) dat "kleintjes" veel te klein voor mij zouden zijn maar na mijn laatste verzorgpaardjes de Tinkers van stal Vlot en nu mijn eigen paardje (ook van stal Vlot) veel te klein zouden zijn/blijven maar nu vind ik kleintjes toch echt wel heel leuk Voor mij echt niet meer boven de 1.45 m !!!! wat een leukerds en knapperd(t)s wil echt niet meer anders, als ik toch plek zou hebben zie ik hier wel hele leuke "kleintjes" voorbij komen en wil ik er wel heel veel hebben.........
Heerlijk al die kleine tinkers... ben sinds kort ook het gelukkige vrouwtje van een kleine tinker.. Rav Ruairdri Volgens mij wordt hij ongeveer 1.40/1.45.
Gilbey
Geplaatst: 14-04-11 20:26
Gilbey is 1.44 en word vaak aangezien voor een paardje boven de 1.50 Ze staat heel goed haar mannetje tijdens het sporten en kan als het moet haar eigen stokmaat springen. Zelf ben ik ook niet heel erg groot (1.68) en heb korte boven benen waardoor het niet vertekend. Toen ik haar kocht werd het aan alle kanten afgeraden maar nu kan ik lekker een lange neus trekken naar al die mensen die dat toen zeiden.
Wat een leuk onderwerp, kleine tinkers! Precies waar ik naar op zoek ben, een kleine tinker! Maar het lijkt of dat een grote tinker momenteel helemaal in is, in alle advertenties wordt benadrukt hoe groot hij/zij wel niet is of wordt! Maar door dit topic weet ik weer dat ze bestaan en er meer mensen juist van die mooie kleintjes houden!