[TI] Drumhorse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 09:22

nou ik zou ik graag van je kopen, vind het namelijk een super mooie veulen :o .
alleen als ik dat doe, heb ik een hele boze vader achter me aan := .

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:09

Hi HH,

als je een effen Drumhorse hengst zoekt is onze Sherman misschien iets voor jou. Hij is nu 3 jaar, ongeveer 1.75, maar groeit waarschijnlijk nog iets door. Moeder was een witte schimmel (shire) dochter van Baron. vader is O'Malley.
Hij dekt dit jaar niet meer, volgend jaar komt er een veulen van hem.
In het voorjaar gaat hij naar de GCDHA hengsten keuring.

In de fotos staat hij met onze andere hengsten Lorcan en Connor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:13

Nou jij hebt al zo'n mooie reus!!! Vooral de eerste foto op je profiel van jullie 2tjes vind ik heeeeel mooi!!!

Ik weet nog niet zeker wie de papa is... over 4 weken kan er dna getrokken worden en dan kan ik het laten onderzoeken.
Het kunnen er maar 2 hengsten zijn, dus het is zo gevonden via dna.
Zelf had ik gehoopt iets terug te zien van een van de papa's, maar niet dus. De DA is net voor het eerst komen kijken en de andere 4 komen enten. Ook zij kon niet met zekerheid iets zeggen. Er van uitgaand dat de hengsten toen 1 en 2 jaar waren verwacht ze dat hij van de toen 2 jarige shire hengst was.

Maar we zien het niet. Als het nu van de 1jarige hengst zou zijn, gaat Mees niet weg. Een: om te voorkomen dat hij niet voor fokdoeleinde gebruikt wordt en twee: omdat het dan van mijn eigen hengst zou zijn. maar voorlopig gaan we er van uit dat het een shire x tinker is.

We zullen de komende tijd goed voor hem gaan zorgen en als idd definitief blijkt dat hij een drumhorse is moeten we gaan zoeken naar een super goed tehuis. Helaas want hij heeft de kleuren die ik altijd heb willen hebben en tja... zo'n verrassing is toch eigenlijk wel heel leuk.

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:16

Wow wat een beesteen!!!! Die zijn mooi!!!!

Tja maar ik zou een ladder moeten hebben om er op te komen en ik word er ook niet jonger op. (Helaas ;( )
De rechtse op de eerste foto... wie heeft die als papa?

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:51

oow , wat een mooie hengst gypsygiants.
mare ik heb al een knappe vent, mare eentje is nu wel even genoeg en qua geld ben ik echt een arme student.
plus dat er binnenkort een rekening komt van de fysio komt.
kwam er van de week achter dat ziggy wat stijf is aan de rechter kant. de fysio vrouw zei dat er een blokkade zat achter het zadel op de rug, en dat het kwam door te onbenullig rollen in de wei maja.

dit gebeurd nou ook echt een maand voor de GCDHA stamboek keuring. dus dat wordt een sponsering voor de fysio ^^"

vanner

Re: Drumhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:44

hmmmm door en teun leuk veulen :) maar je zegt dat het van 2 hengsten kunnen zijn? beide shire hengsten of??? en misschien fotos van de evt pappa's we zijn dol op vergelijken hier :P

vanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:45

@ giant gypys uber coole drumhorses :)

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:59

Ik heb wel een foto's van die hengst maar dan als hij een week oud is en als hij een maand of 5 is. Het is voor mij pas allemaal nieuw hier op bokt dus neem het me niet kwalijk dat ik er weer zolang mee bezig ben... moet nog alles leren hier.

Goed niet schrikken... een van de vermoedelijke daders zou Teun kunnen zijn. Hij is al de zoon van Door.... ja ik weet het! Laat de rest maar even achter wege...
De andere dader zou Cupido kunnen zijn.

Foto's volgen hier onder(hopelijk).
Afbeelding
Afbeelding
Boven is Cupido shirehengst op de foto ongeveer 5 maanden oud
Afbeelding
Dit is mijn hengst Teun daar net geen 2 jaar oud.

Nou als jullie willen vergelijken dat kan nu.... wel heeft Mees nu een grote vlek onder zijn kaak die de papa van Teun ook heeft...
Zou het echt niet weten van wie hij is. Hebben jullie ideetjes?

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:56

Hi Door en Teun.
op de eerste foto, van de drie mannen op een rij:
Links: de wit bonte hengst Connor: moeder Kayleigh Vader Monarch ( Shire hengst van het Land van Ooit)
Midden: Sherman: Moeder Tess ( Shire) Vader O'Malley
Rechts: Lorcan: Moeder Kayleigh, Vader Pablo van de Bonte Parels.
Het is een iets oudere foto. De twee eerste hengsten zijn ondertussen een stuk groter dan Lorcan. Lorcan is ongeveer 1.63
Afbeelding
hier ook een foto van zijn eerste veulen: Gypsy giants Eadan. geboren 8 juli 2010
Afbeelding

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:56

Touwens Fiewie,

wel enorm balen dat hij nnu net het in zijn rug heeft vastzitten. Maar misschien is het over een paar dagen al weer weg. Hoevaak zal hij fysio nodig hebben?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:02

door_en_teun schreef:
Ik heb wel een foto's van die hengst maar dan als hij een week oud is en als hij een maand of 5 is. Het is voor mij pas allemaal nieuw hier op bokt dus neem het me niet kwalijk dat ik er weer zolang mee bezig ben... moet nog alles leren hier.

Goed niet schrikken... een van de vermoedelijke daders zou Teun kunnen zijn. Hij is al de zoon van Door.... ja ik weet het! Laat de rest maar even achter wege...
De andere dader zou Cupido kunnen zijn.

Foto's volgen hier onder(hopelijk).
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-SQD76TWH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-BB6836W7.jpg
Boven is Cupido shirehengst op de foto ongeveer 5 maanden oud
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-WK3WMXOS.jpg
Dit is mijn hengst Teun daar net geen 2 jaar oud.

Nou als jullie willen vergelijken dat kan nu.... wel heeft Mees nu een grote vlek onder zijn kaak die de papa van Teun ook heeft...
Zou het echt niet weten van wie hij is. Hebben jullie ideetjes?

Teun is zwartbont, de merrie is zwartbont, daar kan GEEN bruinbont veulen uitkomen. De vader moet dus de bruine Shire Cupido zijn. Daar heb je dus geen DNA onderzoek voor nodig ;)

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:04

Oooo man wat een mooi paard!!!
En wat een snoezig veulen!

Tja ik heb altijd op arabiertjes gereden en 3 jaar terug hebben ze me een tinker aangeboden... (ik had een jaar of 3 daarvoor mijn paarden verkocht ivm de kleine kids.) Maar pfff wat was dat breed die tinker en nu een drumhorse.... Ik vind ze geweldig maar daar blijft het wel een beetje bij. Ik zou liever een arabier erbij willen hebben want het temperament, wendigheid en snelheid mis ik wel.

Heeft Lorcan trouwens altijd de manen op die lengte?

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:04

OKe dat is wel fijn te weten. Nou dan is het dus duidelijk dan heb ik nu bij deze een drumhorse veulen. Iemand interesse?

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:29

De manen van Lorcan zijn zo kort omdat de drie hengsten bij elkaar lopen en heel veel spelen. Daarbij worden de manen beschadigd.
We hebben er voor gekozen dat ze gezelschap hebben boven mooie manen. Vaak hebben ze ook kleine schrammen en zo, maar dat hoort nu eenmaal bij het spelen tussen hengsten.
Zo lang het gaat blijven ze lekker bij elkaar, en nemen we de korte manen maar op de koop toe.

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:34

Daar heb je echt gelijk in!!! Manen groeien wel aan maar het sociale gedrag vormen is het belangrijkste en laten we eerlijk wezen... ook wij zijn niet graag alleen.

Je hebt hele mooie paarden!

Nou ja ik heb net vernomen van de kleuren... Alleen is Mees 3 kleurig niet zwartbont... weet nu nog niets zeker.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:40

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:05

nou door en teun,
de fysio vrouw dacht dat een keer wel genoeg was, maja ze dacht dat het wel een uur to ander half uur kon duren^^
daarna moet een week rusten en na een maand komt de fysio vrouw nog een keertje kijken hoe het met hem is enz

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:11

tja sommige laten t sociale alleen een beetje uit de hand lopen

@ monique , hoe gaat het nu met de kleine meid , doet ze het goed bij de opvang waar ze nu staat?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:51

Gelukkig dat je nu weet dat teun en zijn moeder geen veulen hebben gemaakt samen...

wat jammer dat je shire hengst zo schuurt zeg, of zie ik dat verkeerd op de foto's?

Gypsygiant Wat zijn jou paard gaaf zeg!

Fiona, gelukkig was je er mooi optijd bij met de fisio. Arme Ziggy :(:)

fiewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:58

ja this gelukkig niet erg, en ik mag nog wel longeren en rijden met hem. als er maar niet te veel druk op komt. deze week zou de fysio vrouw langs komen om dan ziggy te behandelen.
ik vraag me af hoe ziggy het gaat vinden, maja dat zie ik dan wel^^

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:59

Hij heeft helemaal geen ervaring met de fysio, dus ben benieuwd.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:08

:+

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:34

Hi wilgje, het gaat goed met Eadan.
even voor de andere lezers. Helaas is de moeder van Eadan nog dezelfde dag van de geboorte overleden aan een gekantelde dikke darm. we zijn er nog steeds kapot van.
Eadan is nu naar een moederloze veulen opvang gegaan waar ze het erg goed doet. Ze heeft nu gezelschap van een appaloos veulen en samen stelen ze alle aandacht en de complete show. Ze heeft behoorlijk diaree gehad en het was even kantje boord, maar het is een sterkte dame en ze gaat het helemaal maken. Ze is al net zo groot als de veulens die 6 weken ouder zijn, dus ze wordt een echte drum.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:36

wat fijn om te lezen dat het goed met haar gaat!
Heb het verhaal gevolgt, super dat ze er weer helemaal bovenop komt!

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:49

Het is een zoon van Tess. Mooie merrie.
Verkocht jij niet spulletjes op de shirekeuring?

Ik kom dan sowieso even kijken naar de drum-keuring.
Moet dan wel weten hoe groot de kans op bont is als zn pa o'malley is.

Hoe groot zijn jullie Drums? En hebben ze ook zo'n enorm hoofd :Y)