ze is rond haar mond en oog wat veulenvacht kwijt en daar heeft ze een iets donkerdere kleur als Loesje dus ik zou haast zeggen dat ze donkerbruin word maar wel wat grijzerbruin dan Ryon is. Hoop dat jullie mij op de keuring wat meer uitsluitsel kunnen geven wat voor kleur ze word!!!
ik heb pallieter nu officieel ingeschreven dus wij zijn aanwezig!
vuurtoren
Geplaatst: 02-07-10 22:26
En vandaag er weer 5 bijgeschreven Pallieter ... rijproef Ivana crossbred merrie ...keuring Image van Nieuwland 3/4 irish cob... veulenkeuring Fionualla van Weremere ... merrie keuring Faylinn van Weremere ... veulenkeuring Nog even wachten....
Wij nemen heel misschien er toch eentje mee, Gipsy. Zal vd week Marijke even bellen
kick1972
Geplaatst: 12-07-10 09:52
Omdat ik voor het eerst ga toch nog even een vraagje......
- moeten de oren bijgeknipt worden??? - mag je merrie "te dik" zijn? (bevalling en daarna op het land) Worden ze daar op afgekeurd? - dat je veulen nog dik in het veulenvacht staat maakt dat wat uit? - kun je iemand inhuren die je merrie voorbrengt? Zo ja.... waar regel ik dat?
alvast bedankt voor de info!!!
xxx
stalnijmegen
op je eerste 3 vragen nee, er word gekeken na het totaal plaatje, bijna alle veulens zitten nog in een dikke vacht. knippen vd oren zou ik niet doen ze zou niet worden afgekjeurd op haar te dik zijn, hooguit dat er gezegd word dat ze te dik is, maar beter te dik als te mager... voorbrengen kan je daar terplekken aan iemand vragen, goed lief kijken en wie weet wilt iemand het voor je doen
kick1972
Geplaatst: 12-07-10 12:04
Thxx!! Anders laat ik mijn dochter (16 jaar) wel rennen, die heeft iets meer uithoudingsvermogen dan ik
Nog tips voor als je veulen zich niet wil laten wassen voor de keuring?????
stalnijmegen
heb daar nooit zo een problemen mee, zorgen dat iemand haar vasthoud die ook echt vasthoud, slang op de benen beginnen , kont en zo naar voren gaan, insoppen, en weer afspuiten...
charootje
Geplaatst: 12-07-10 18:59
wij komen misschien met 2 merries met veulen en anders zeker met eentje. rosey met costa en nina met dax.