[TI] ORANJE tinker Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: ORANJE tinker Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:01

Ik kan me herinneren dat bij ons ooit tijdens de carnaval een schimmel was omgetoverd tot zebra met van die spuitbussen voor in het haar. De eigenaresse had van te voren getest of het er makkelijk uit ging zich niet realiserende dat zweet wel eens roet in het eten zou kunnen gooien.

Uiteindelijk slijt het er wel vanaf hoor en ik kan me niet herinnern dat die schimmel lang als zebra door het leven is gegaan. Gewoon een paar keer wassen met eea en dan komt het wel goed.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:02

Bij mijn haar ging het er toen ook niet zo makkelijk uit, haha :P Maar na een paar keer wassen was het wel weg :j
Ik zou groene zeep proberen, of een van de eerder genoemde dingen.. goed inzepen en schrobben, in laten werken en dan uitspoelen..
Succes!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:04

snoezzz schreef:
Als kind heb ik groen haar gehad (ben blond) door herhaaldelijk zwemmen in een zwembad waarin teveel chloor zat. Idee? Springt ie misschien van oranje op groen....

Dat los je zo op door je haar met ketchup te wassen :)
Maar denk niet dat dat nu gaat werken :n Heb eigenlijk geen idee :n

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:04

En mocht dat allemaal niet baten dan zou je kunnen overwegen een kleurspoelingkje er in te doen hahahaha.
Nee tips heb ik niet voor je heb een zwarte die ik niet snel oranje zal spuiten hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:06

Ik zou hem scheren... Als wassen niet helpt.. Ik heb trouwens ook ooit eens zoiets gehad. Toen had ik zo'n 10x wassen haar spoeling. Met mijn blonde haar. Na 2,5 jaar was het er pas uit. Na dat ik iedere dag met head en shoulders had gewassen xD

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:08

anit roos shampo
zilver shampo
etc etc wat hier ook allemaal genoemd wordt
en voor de rest ach t slijt wel

heb ooit eens voor een pas de deux roze hartjes bij een dekhengst op zn body gespoten slijt vanzelf wel

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:13

Anoniem schreef:
Ik zou hem scheren...

Zijn mooie lange manen??????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:15

yvonnedv schreef:
Anoniem schreef:
Ik zou hem scheren...

Zijn mooie lange manen??????????

Nee zijn vacht. Die was toch ook nog oranje. Tsja die manen. Zou ik gewoon zo laten. En mss wit spuiten als je naar iets belangrijks heen moet. Maar de vacht zou ik scheren. Dan word de kleur iig dof.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:22

Anoniem schreef:
yvonnedv schreef:

Nee zijn vacht. Die was toch ook nog oranje. Tsja die manen. Zou ik gewoon zo laten. En mss wit spuiten als je naar iets belangrijks heen moet. Maar de vacht zou ik scheren. Dan word de kleur iig dof.

Spuiten babypoeder doet wonderen :D gebruik ik altijd bij witte paarden manen en staarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:24

Gentlegiant schreef:
Spuiten babypoeder doet wonderen :D gebruik ik altijd bij witte paarden manen en staarten

Dat kan natuurlijk ook :) heb gelukkig geen ervaring met witte paard ;) :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:27

Anoniem schreef:
Gentlegiant schreef:

Dat kan natuurlijk ook :) heb gelukkig geen ervaring met witte paard ;) :+

Ik heb der zelf 2 en werk bij een kennis met haflingers geloof me ik heb al heel wat staarten en manen spierwit moeten wassen en maken in mijn leven ;)

200 perjaar?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:27

snoezzz schreef:
Als kind heb ik groen haar gehad (ben blond) door herhaaldelijk zwemmen in een zwembad waarin teveel chloor zat. Idee? Springt ie misschien van oranje op groen....

Leuk, alleen Sint Patricks day is ook al afgelopen :')

zwartpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:29

Heb je het al geprobeerd met ossegalzeep? Te verkrijgen bij de drogist.
Daarmee gaan vlekken altijd erg goed uit kleding, geen idee of dat ook bij paarden werkt, maar het is het proberen waard. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:31

Inwassen met tandpasta werkt ook tegen vlekken dacht ik :=

En wassen met vanish doe ik ook bij mijn springpaard

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 15:46

@tanpasta zit te veel rotzooi dat smeer ik nog niet eens op mijn erste vijand.
@ terpetine wie dat op zijn paard smeert is gek wat dat bijt als de pest
@ betadine zoals ik al schreef werd hij nog geler van
@ groene zeep leuk voor je handen maar niet voor je paard want werkt niet echt
@ zilvershampoo na 2 flessen leeg leek mijd at ook al geen goeie optie
@ scheren NO WAY!!!! zijn mooie vacht dan moet ik alles scheren en dat wil ik niet
@ ik denk dat ik het ga proberen met houtskool.
ik las namelijk op internet dat iemand dat ook gedaan had bij zijn witte paard voor het tegen gaan van pisvlekken op je paard en het werkte super.
dus ik ga dat morgen is proberen :-)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:51

Hahahahaha! _O-

Sorry hoor, snap dat het vervelend is.
Maarre, het is (vanaf mijn pc) wel heel erg grappig....!

Mijn tip: van die droogshampoo gebruiken! Dat zit in een sprayfles en kun je bij elke paardenzaak kopen.
Lekker goed insprayen, in laten trekken en dan met een doek wrijven. Echt; elke vlek lost daarin op!
Wordt vaak gebruikt om wedstrijdpaarden schoon te krijgen in de winter (zonder water toch schoon)
Betadineshampoo, zilvershampoo, groene zeep; dat werk inderdaad niet zo goed.
Maar geloof me; hier ga je het vast wel weg mee krijgen!

Al moet ik bekennen dat ik het zelf nog niet voor knaloranje verf heb gebruikt.... :D

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:57

Boortjuh schreef:
die tip over Shine-in-Yellow-Out shampoo of Green Spot Remover van Cowboy Magic is wel een goeie ik ga vanavond is kijken of ik het ergens kan kopen en uitproberen..

Ik heb geen idee of het werkt maar ik wil je wel sponsoren :D Ik wil bijvoorbeeld wel een deel van de verzendkosten bijleggen of ik stuur je tegen normale kosten de shine in yellow out shampoo op en doe er een halve liter greemspotremover gratis bij.
Ik moet wel enorm lachen om de reacties hier, geen leuker vermaak dan leedvermaak toch? 8-)
Laatst bijgewerkt door desillies op 07-05-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:59

desillies schreef:
Boortjuh schreef:
die tip over Shine-in-Yellow-Out shampoo of Green Spot Remover van Cowboy Magic is wel een goeie ik ga vanavond is kijken of ik het ergens kan kopen en uitproberen..

Ik heb geen idee of het werkt maar ik wil je wel sponsoren :D ik wil bijvoorbeeld wel een deel van de verzendkosten bijleggen.

Haha is gelijk een visitekaartje voor je product dat je zelfs dat eruit krijgt :=

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:08

desillies schreef:
Boortjuh schreef:

Ik heb geen idee of het werkt maar ik wil je wel sponsoren :D Ik wil bijvoorbeeld wel een deel van de verzendkosten bijleggen of ik stuur je tegen normale kosten de shine in yellow out shampoo op en doe er een halve liter greemspotremover gratis bij.
Ik moet wel enorm lachen om de reacties hier, geen leuker vermaak dan leedvermaak toch? 8-)

:D er staat toch YELLOW en GREEN das toch geel en groen en niet ORANGE/ORANJE :# :=
sorry hoor vind dit toch wel hilarisch :')

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:17

Hihi succes!

Ik heb ooit eens iemands paard de sokken oranje gemaakt en oranje '25'-tjes overal gespoten op de witte vlekken. Dit was in de zomer.... en in de nazomer is het paard verkocht... incl oranje sokken :o :o :o :o

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:24

JAAAAAAAAAA een lotgenoot..
Ik heb dat ook eens gedaan :o :o :D

Afbeelding

Ik heb het er toen met babyolie uitgekregen...en heul veul wassen
Volgens mij heb ik hem toen met afwasmiddel gewassen, en zo'n zwarte poetssteen gebruikt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:40

dan heb je zeker geen spuitbus op waterbasis gebruikt :')
Ik spuit Gils voetjes voor concours altijd wit, met een spuitbus op waterbasis,
en savonds spoel ik het er altijd gewoon met water uit!!

wat je kunt proberen is groenezeep, betadine, teerzeep?
en ze hebben nog een soort speciale zeep,
wordt gemaakt van koeienmelk? en wordt gebruikt voor de koeien als ze naar een keuring gaan :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:48

Ach joh..als je het niet weg krijgt...gelukkig is het oranje..WK voetbal komt er ook nog aan. Is hij alvast in kleur :D :+ .

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:49

Ik zweer echt bij van die poetsblokjes... Haalde van de week een pony van t land die modder een veeeeel mooiere kleur vond hebben dan zijn eigen witte vachtje, maar na een klein beetje moeite met t schuurblok gingie weer keurig wit t land op (als ik er morgen ben issie ongetwijfeld weer zwart hihi)..

Zn manen zou ik denk ik gewoon een aantal keren wassen met inderdaad iets van head en shoulders ofzo..

Succes, vind m er wel grappig uitzien hihi.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:47

En anders wordt het wachten tot hij is verhaard en tot het eruit is gegroeid... Nee zilvershampoo zal wel werken of anti roos shampoo, dat haalt meestal de kleur er een beetje uit.