[TI] Tinker rovers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Tinker rovers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:50

Geen idee, ik heb er niet verder naar gevraagd.
Ik zal zo wel kijken of er wat op inet te vinden is erover.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:51

O brrr zeg..
Vind zulke dingen helemaal niks om te lezen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:14

Hier nog 1 niet. Ik heb gelijk contact gelegd met het terrein waar mijn paarden staan. De beveiliging mag nog een paar keer extra rondrijden.

Daarom wil ik ook meer gegevens. Niet zomaar roepen dat een vriendin had gehoord dat er paarden in Leidschendam waren gestolen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:17

LovingTweety schreef:
Hier nog 1 niet. Ik heb gelijk contact gelegd met het terrein waar mijn paarden staan. De beveiliging mag nog een paar keer extra rondrijden.

Daarom wil ik ook meer gegevens. Niet zomaar roepen dat een vriendin had gehoord dat er paarden in Leidschendam waren gestolen.

Zie dat jij ook bij hun daar in de buurt woont, dus zou dan idd ook wel duidelijke informatie willen..
Ik woon daar helemaal niet in de buurt, maar gewoon het idee vind ik niet prettig, je weet maar nooit in welke
delen van het land / steden / dorpen zulke mensen nog meer rondlopen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:17

Ik woon in die omgeving en de paarden staan hier ook in de buurt.. Dus ja, ik zit momenteel in de zenuwen.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 21-04-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:25

Suus, ik ben wel heel benieuwd naar dat paard. Ik heb zojuist politie Haaglanden/Leidschendam gebeld en die weten er niets vanaf. Overigens gaan ook zij een paar extra rondjes langs het terrein rijden.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:44

ik woon ook in leidschendam maar ik zal mij niet te druk maken...ik zeg alleen let wel goed op..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:46

Welke politie eenheid werk je eigenlijk bij? Die hier in de buurt?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:25

Boortjuh schreef:
nee zoiets kan je alleen melden bij de politie maar je hebt verder helemaal niets dus je kan er niets mee..zolang er geen paarden gejat worden...en dan nog...er zal al gauw een reactie komen van zodra het om paarden gaat gaat het om niet betaalde stallingskosten uuh niet betalen van het complete aankoop bedrag ect....het is triest maar zo is wel de maatschappij en zo wordt er wel gedacht..je kan pas aangifte doen als er daadwerkelijk aanleiding toe is en is in diet geval kan je weinig...alleen in de gaten houden en doorgeven..

Hallo,
Heb je de politie gebeld? Hoop niet dat je deze info van hen hebt gekregen, want dit klopt echt niet.
Het is op zijn minst een verdachte situatie en daar wordt op geinvesteerd. Normaal gesproken wordt er onmiddelijk in de omgeving gezocht en uitgekeken naar deze combi van trailer/personen.
Zeker gezien het verhaal van de dag ervoor, was dit volgens mij zeer interessant geweest, en misschien ook wel de enige manier om dit soort gasten op te sporen. Er vinden nog steeds genoeg zadeldiefstallen, trailerdiefstallen en paardendiefstallen plaats, en wat is er nou mooier dan deze daders te kunnen achterhalen?
Stel dat ze deze personen hadden aangetroffen, dan hadden ze hier echt veel mee gekund en op verder kunnen rechercheren.
Volgende keer dus meteen bellen!! Als je niet meteen belt, en bv 2 dagen later pas naar het politiebureau zou gaan, dan zullen ze helaas inderdaad niet zo veel mee kunnen.

wel goed dat je iedereen even informeert hier op Bokt!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:23

reken maar dat dit soort mensen zich niet beperken tot 1 gebied hè, die gaan het hele land door.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:46

Waarschuwen is goed, stemmingmakerij niet. De politie moet je altijd informeren, dit was een directe poging tot diefstal of tot misleiding (als je er zelf niet had gestaan, maar een argeloze stalgenoot...). Rondrijden zonder (duidelijk leesbare)kentekenplaten is strafbaar. Je kan dus 112 bellen, want het is een heterdaadje. Het is goed om de ernst van de zaak onder de aandacht te brengen.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:15

Iedereen heeft tegenwoordig een camera op zijn telefoon. Probeer anders een paar foto's of een filmpje te maken als je iets verdachts ziet.

Die takjes afsnijden of tekens zetten op de weg is een geheimtaal. Hiermee geven ze aan of er wel of niet iets te halen is, wat het waard is en hoe de bewaking is. Meestal heeft de politie hier wel vertalingen van.

Ik moet er toch niet aan denken hoor, ik zou ontroostbaar zijn. Denk dat ik Owen maar een GPStracker ga aanbinden... Bij wijze van spreken. Het is toch te gek voor woorden dat niemand tegenwoordig meer fatsoenlijk wil werken voor zijn geld maar gewoon maar de eigendommen van een ander steelt!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:16

Ik ben even attend gemaakt op dit topic van een boktvriendin, ik zit niet zo veel meer op bokt.
ruim drie weken terug is er een poging gedaan om mijn tinker te stelen uit het land.er was ook veel schade en ravage, halster was vastgebonden aan de hooiruif en het touw lag er naast, de achterste draden waren beschadigt, ondanks dat er stroom opstond. En noem maar op. We hebben meteen proces verbaal opgemaakt.Drie dagen later is door de buurman omstreeks half twaalf s nachts een auto gesignaleerd, met twee inzitters die naar achteren reden bij het land.De buurman heeft het kenteken kunnen noteren vanuit zijn achtertuin( is dus na buiten geslopen en heeft gewacht want het is daar achteren s nachts echt pikkedonker) want daar moeten de autos langs als ze naar het land willen ( durfte ook weer niet na toe te lopen en we hoorden het pas de volgende dag ). maar we schieten ivm pricacy dus niks mee op.De politie denkt er nogal licht over heb ik de idee maar goed, het is mijn geluk dat mijn tinker dus niet makkelijk is en zich eigentlijk alleen maar door mij laat pakken in het land...anders weet ik nu niet waar hij was. Er waren overduidelijk tekenen van een gevecht tussen paard en "man"in het land, en de rest van de paarden was goed van de mik. Laat staan dat het ons drie dagen heeft geduurd om de ravage op te ruimen... via pb kan ik wellicht ( mocht het nodig wezen ) type van het voertuig edg geven.Mschn is er een verband.Je weet het maar nooit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:39

pfff ben ergens wel heel blij dat je een end bij mij uit de buurt woont :')

maar vind dit echt niet normaal...
waarom kunnen mensen nou nooit is met hun poten van andersmans spullen afblijven? :(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:55

ik was zelf ook aan het rechercheren en rondhoren en laat de toeval het willen dat ik een praatje had met de jongen bij de benzinepomp in de beurt... ik noemde hem even het type voertuig ( komt niet vaak voor in NL dat soort auto en is dus vlgs de gegevens dan ook ingevoerd vanuit DL ) en hij zei meteen dat hem dus dit auto was opgevallen, niet alleen omdat het een auto is wat je niet zo vaak ziet in NL maar ook dat gedrag van de twee mannen. die jongen ziet echt honderden autos per dag maar dit was hem dus wel opgevallen. de mannen waren in grote haast. wel wij blijven hier dus ook nog steeds alert.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:07

Bari; jeetje wat een verhaal! Heeft je paard er nog iets aan overgehouden?
M_D_H; ik denk dat het een soort bende is en dat ze heel NL afgaan, dus zou sowieso alert blijven :)

blittzpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:07

echt waar :(:) gelukkig kwam je op voor je tinker :D
dat is nou echt liefde <3

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:03

Woplala schreef:
Bari; jeetje wat een verhaal! Heeft je paard er nog iets aan overgehouden?
M_D_H; ik denk dat het een soort bende is en dat ze heel NL afgaan, dus zou sowieso alert blijven :)

nou alle paarden waren van slag, maar Feija is erg gevoelig en ik heb dus drie dagen echt niks gedaan met hem, elke keer kijkerig en schrikken( wat wil je nou als de nachtrust zo verstoort wordt he ). Maar gelukkig niks gebeurt met hem fyziek of zo. alleen ze hebben hem dus geprobeerd aan onze hooiruif in het land vast te binden met touwen, dat ding weegt echt zwaar want we hebben hem met een trekker en drie man in het land moeten zetten, en die lag dus om toen ik s morgens kwam!Ik schrok me rot natuurlijk. moet je dan nagaan wat een krachten los zijn gekomen om dat ding omver te trekken... mij was ook wel eens opgevallen dat er mensen rondhingen rond het land en in autos zaten en gewoon keken, vreemde mannen die we hier in het dorp nog nooit hebben gezien. In de opslag lag mijn voerton helemaal om, 20 kilo voer gewoon over de grond heen, wellicht hebben ze in de haast geprobeerd om hem te lokken met voer maar ja, als Feija niet wil dan wil die niet.Dan kunnen ze nog zo lekkers pakken maar hij verzet geen stap en gaat dus meteen in verdediging. Ik heb twee nachten de hele nacht rijden kijken bij het land, om de twee uren maar ja, dat haalt weinig uit. Mijn man heeft staan te wachten s nachts, nadat de politie helaas zei dat er geen extra surveillance ging rijden om "een stel paarden" . en mocht je iemand betrappen op je land en hem verrot schoppen, dan krijg je zelf dikke problemen edg...:S. tja zo werkt het hier dus.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:09

Bari: Waar in het noorden van het land woon jij?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:11

Voor een goed pak slaag heb je misschien een dag zitten meer geven ze niet.....voor moord al geen jaar hahhahahahah ....nou die heb ik er dan wel voor over hoor.....dat pak slaag geven dan :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:28

Het klinkt misschien vreemd, maar wij zijn vandaag bijna de hele dag niet thuis geweest, ik had mijn vriend gevraagd onze stier op t pad naar de wei te zetten.. Vertrouw het voor geen cent meer, en langs onze Hessel kom je niet zomaar.. :Y)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:01

Is het misschien slim als ieder zijn profiel even nakijkt en wellicht wat aanpast?
Ik had er zelf geen woonplaats in staan maar wel weer een link naar mijn website, waar dus wel het een en ander te vinden was }:0 .
We moeten ze natuurlijk niet wijzer maken dan dat ze nu al zijn, weten wij het tinkerdeel van Bokt te vinden, weten zij dat ook.....(h*fters :( ...)

Ik wil ook een Hessel :+
Buiten het feit dat ik Hessels gewoon erg mooi vind, is het nu ook erg handig.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:11

Ja, Hessel zou eigenlijk weggaan, maar we houden hem nu nog maar even aan.. :Y) Hij is 4 vierkante meter ofzo breed.. _O- Dat schrikt beter af dan welke waakhond ook!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:52

Wendel schreef:
Bari: Waar in het noorden van het land woon jij?

je hebt pb ;)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:53

Al even pb's gehad enz enz.... Maar nog even een vraag om wat voor auto ging het precies. Zo'n opvallende auto moet herkend worden toch?