Vasthi schreef:Als er vele dingen niet op orde zijn, dan kun je ze maar beter allemaal aankaarten Marjolein.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Klopt, maar soms kan je beter geleidelijk aan veranderingen doorvoeren. Het stamboek is 10jaar als stichting door het leven gegaan. Dit bestuur is nu een jaar bezig. Ze zijn ondertallig en wat ik hier opvang bereid om te luisteren naar hun leden. Geef ze ook de tijd om veranderingen door te voeren.
Citaat:Mag ik vragen waarom je de namen van de opstellers van het manifest MOET hebben ? Er zijn punten aangedragen door heel veel bezorgde mensen die het manifest getekend hebben, wie die punten uiteindelijk zo netjes verwoord hebben is toch verder van geen belang?
Moet zeg ik nergens. Ik vind het interessant of dit een idee is van 1, 2, 3 of 20 man is. Een handtekening zetten is namelijk makkelijker dan een idee aandragen en daarvoor een oplossing bedenken.
Citaat:Oplossingen worden in het manifest al aangedragen en voor 8 mei nog verder goed uitgedacht. Reken maar dat een flink aantal mensen hier al heel wat uurtjes in hebben zitten. Kom vooral ook meedenken!
Ik ben absoluut voor meedenken. Ik ben er alleen niet voor om mensen voor het blok te zetten en verwachten dat ze direct akkoord gaan. In plaats van de tijd te nemen om alle mogelijkheden te bekijken.
Dit bestuur is een jaar bezig, heeft een jaar gehad om de organisatie nog beter te leren kennen. Kan je dan al daadwerkelijk veranderingen verwachten. En is het goed dat elk bestuur direct een stempel op de organisatie drukt? ipv de tijd nemen wat er allemaal speelt binnen de vereniging.
Citaat:Waarom zou iemand die het manifest getekend heeft in een bestuur willen dat geen kloppend financieel verslag kan overleggen? Als bestuur ben je hoofdelijk, maar ook collectief aansprakelijk. Ik zou dat nu niet durven in ieder geval......
http://www.aansprakelijkheid-bestuur.nl ... hting.html
Om misschien van binnen uit te kunnen helpen aan verbetering?
Ik heb het financieel verslag niet gezien, kan niet oordelen of het klopt. Wat was er allemaal fout aan?
Ik ben absoluut van mening dat er verbeteringen nodig zijn. Ik wil alleen achter het in mijn ogen beste verhaal aanlopen ipv degene die het hardst schreeuwt.
Daarom wil ik graag alle kanten en beweegredenen weten.

de data en het manifest staan inmiddels op de NSvT site.
)verslag op mijn weblog kunt lezen heb ik twee jaar als FTC-er bij het stamboek gezeten. We waren een gedreven groep mensen die hun uiterste best hebben gedaan een en ander voorelkaar te boksen op fokkerijgebied. Belangrijk hierin was de waardering voor het ‘traditionele type’ Zoals Muds ookal schreef, hier ontbrak het nog al eens aan en naast dat wij als FTC dit een gebrek vonden, vond ook bijvoorbeeld de meerderheid van de leden dit op de ALV 2009, dat was echt een belangrijk issue deze vergadering. Helaas zien we deze voorkeur, niet alleen van ons, maar ook van de meerderheid van de ALV 2009 niet terug in het beleid van het NSvT.