Want zoals als iemand anders ook al zei jullie hebben zelf ook deels geholpen met het karakter kweken van deze merrie. Puur omdat als ik het zo hoor het een dominante merrie is met een eigenwil en tinkers zijn nou eenmaal vrij grof/stevig gebouwde paarden dus daar zit gewoon veel massa en kracht in. Ik geloof best dat jou dochter prima kan rijden maar als een tinker met een beetje body zijn gewicht in de strijd gooit, dan zullen zelfs sterke volwassenen er moeite mee hebben dus wat moet een meisje van 11 daar tegen beginnen?!
Het gedrag tegen de andere paarden kan ik helaas niet voor je verklaren. Maar inderdaad lijkt mij daarvoor de beste oplossing tijdelijk bij nog zo een dominant paard zetten dan leren ze het gauw zat.
Tuurlijk is het moeilijk als je een band op hebt gebouwd met het dier dus het zou niet makkelijk zijn voor jou en je dochter om dan afscheid te nemen van deze merrie, maar het rijden moet leuk en veilig blijven voor je dochter en dat lijkt mij toch het belangrijkste. Het is ook zeer begrijpelijk dat je graag tinkers wilt want het is een zeer besmettelijk ras
Maar even zonder dollen er zijn zat voornamelijk oudere tinker merries/ruinen die geschikt zijn voor kinderen dus kijk een beetje om je heen voor zo een soort tinker. Want als jou dochter plezier wil blijven houden in rijden is dit niet het geschikte paard voor haar als ik het karakter van jullie andere tinker hoor zou die best nog wel is geschikt kunnen zijn maar dat is ook maar afwachten.Wil je echt geen afscheid nemen van deze merrie zou ik wat professionele hulp in schakelen die haar misschien eerst iets beter voor jullie aan kan pakken onder het zadel voor je dochter er weer mee gaat rijden
Ik wens je in elk geval veel succes en ik hoop dat je de juiste beslissing voor jou, je dochter en de merrie kan nemen.
Ik blijf dit topic wel volgen want ben wel benieuwd wat je besluit gaat worden.