[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:35

blokje schreef:
Mijn vz Doosje scheurt met der bolle reet tegen de stal aan. Die dan uit zijn 'voegen' breekt met nadeel dat ik palen terug moet drukken voor ik het deurtje weer open kan doen. En oooo als ik die palen terug druk dan is ze zóóóó bang!

hahaha!

Zo had mijn noude tinker er een handje van om op zijn waterbakje te gaan zitten z'n zwarte auto bakken die met z'n lepel
tot grootste ergernissen toe brak het altijd af toen hebben we er z'n hele grote stalen voorbak om heen gemaakt en zat hij daar altijd op
maar hij ging er dan ook echt op zitten met de achterbenen van de grond....

Nuage

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:38

Heb nog een leuke: mijn tinkerveulen had vorig jaar álle stroomdraden gebroken door er keihard doorheen te rennen. Daarna dacht zijn halfzus (600 kg) Maddox (heb wat te stellen met dat paard geloof ik) "Oh dan kan ik ff lekker op het hek gaan zitten want ik heb jeuk aan me bil)

Resultaat: Hek uit de voegen gedrukt en 3 tinkers los op de provinciale weg op zaterdagochtend 5 uur...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:40

zo das ook neit mooi vind tinker heel grappig maar dat ze op de weg lopen vind ik minder whahaa

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:45

haha ik heb dus niet de enige doos die uitbreekt.

Wij hebben een stalletje met een afdak ervoor en daar kunnen ze drinken en lekker staan als het regent. Vanaf daar kunnen ze 2 weides inlopen die omde beurd afgesloten zijn. Laatst wou ik foto's van die doos maken dus had ze in een wei gejaagd en toe de wei gesloten. Madam bedacht dat ze toch wou drinken en met der dooie gemak loopt ze zo dwars door het draad :S. Heb ik weer.

Met rijden slaapt mevrouw ook veel met gevolg dat we laatst 'bijna'saampjes op het asfalt lagen. Zij op der knieën en ik er nog boven op.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:45

We werden gebeld door de politie dat er 2 grote koeien en 1 kleintje over de weg liepen :+

Ben wel ter plekke 10 jaar ouder geworden hoor..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:52

hoezo terplekke 10 jaar ouder dat snap ik niet

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:54

Afbeelding

Gooi je haar los :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:58

Met buitenrijden elke inrit inkijken (en dan bijna op haar snuffert gaan he) of gewoon het pad opgaan bij vreemde mensen.

Voor me uitlopen naar de wei en steeds harder gaan lopen zodat ik het niet meer bij kan houden.

Heel de stal (wanneer we alleen zijn) door wandelen op je dooie akkertje, overal even neuzen. En dan kom ik haar halen en laat ze zich niet pakken, want mevrouw vind het wel gezellig zo.

Als mevrouw vind dat er genoeg is uitgstapt, demonstratief of de bak uitlopen of voor het hek stil gaan staan. En ook steeds kleinere rondjes lopen (als of je dan eerder klaar bent met uitstappen).

Nu na jaaaren in Nederland te leven nog steeds demonstratief links lopen op de weg. Ik krijg het er niet in dat ze fatsoenlijk op het randje aan de rechterkant van de weg loopt. Links wel netjes, maar rechts loopt ze gewoon midden op straat. Gaat het ook niet meer proberen om het haar te leren.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:00

Gentlegiant schreef:
hoezo terplekke 10 jaar ouder dat snap ik niet

Ken je die uitdrukking niet?
Daarmee bedoel ik dat ik zoveel zorgen had, is doodeng als al je paarden opeens op een weg lopen waar de auto's 80 km/u rijden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:01

ow ne eken die niet :o

JA kan het me voorstellen
bij ons achter de stallen ligt de rijsstraat weg waar altijd veelste hard gereden word 100 km/pu en heb er al wat paarden op af zien rennen nou dan weet ik precies hoe jeje voelt!

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:14

Mn vorige verzorgtinker maakte er altijd een potje van als je de wei waar zij instond aan het uitmesten was. Ze wachtte tot je met je rug naar de kruiwagen stond en ging dan naast de kruiwagen staan en ertegen aan schoppen. Als je je dan boos omdraait net doen of er niets is en nieuwsgierig ook omkijken waar jij dan naar kijkt :P "ik deed niiiiiks?"
Tot je weer verder gaat, dan begint het hele verhaal opnieuw :P Net zolang tot de kruiwagen omligt, daarna heel vrolijk wegrennen
Wel gelachen met dat beestje, die spoorde ook niet helemaal :D

Inderdaad bij het uitstappen steeds kleinere rondjes maken. Prachtig :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:41

blackstar schreef:
Nu na jaaaren in Nederland te leven nog steeds demonstratief links lopen op de weg. Ik krijg het er niet in dat ze fatsoenlijk op het randje aan de rechterkant van de weg loopt. Links wel netjes, maar rechts loopt ze gewoon midden op straat. Gaat het ook niet meer proberen om het haar te leren.

Hahahaha, een tinker die de verkeersregels uit haar hoofd heeft geleerd? Loopt ze de rotondes ook langs de verkeerder kant?
Die stoute tinkers die niet willen intergreren !!!

Mijn vorige tinker die kwam er altijd bij staan als ik de weide aan het uitmesten was. Dan moest ik altijd met de mest riek ( zo een plastik die van die tanden heeft die meebewegen en niet in de paardenbenen geprikt kunnen worden) over haar rug krabben totdat je de tanden in haar haren gegrift kon zien. Ik moest eerst altijd met mijn vingers grabbelen zoals paarden elkaars rug knabbelen. Dat werd me te zwaar en ging ik het let de plastice drollenriek doen. Dan zakte ze zo diep door haar rug heen dat je dacht dat ze de grond ging raken met haar buik. Wanneer je stopte dan keek ze je eens aan en wachtte totdat je niet keek en dan trok ze de hele kruiwagen omver zodat de drollen zeer overal lagen. Dat was haar trucje om me langer in de weide te houden en op die manier meer te kroelen.
Lecy was een maffe knol, maar zoals ik al eerder zei, beter dan haar vind je niet.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:35

Jaaa, dat deed pablo ook.. "helpen" met uitmesten.. de achterkant van je schep/riek vastpakken, kruiwagen omvergooien.. kriebels komen halen, uitgang van de wei blokkeren..

Maar toch, ik zou hem niet meer willen missen..

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:49

Wat een humoristisch beeste hebben we toch,

Weet nog goed dat Troy als veulen aan het stroomdraad rook het raakte een schok kreeg om vervolgens zijn moeder op hol te laten slaan van de schrik en zelf nog maar eens te kijken wat er nou gebeurde!!
Over het hek springen is ook een bekende streek en erg hilarisch als het goed gaat.
Het omgooien van de kruiwagen is inderdaad errug leuk.

Wat een vriendin van mij typisch tinker/troy vindt (ze rijdt zelf een fries) Troy schrikt altijd pas van iets als hij er naast staat alsof hij zo aan het dromen is dat hij dingen pas ziet als ze naast hem zijn!!!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:23

LecyTinker schreef:
blackstar schreef:

Hahahaha, een tinker die de verkeersregels uit haar hoofd heeft geleerd? Loopt ze de rotondes ook langs de verkeerder kant?
Die stoute tinkers die niet willen intergreren !!!

Rotondes hebben we hier niet, dus geen idee.

Nog een van Zelda (dochter van mijn paard). Staat in de wei, komt op me af gelopen. Naast me staan een kudde koeien/pinken. Blijft netjes bij me staan terwijl ik Black uit het land haal. Zelda schrikt zich een ongeluk van die koeien (de keoien stonden daar al een klein weekje, maar daar zullen we dan maar niks over zeggen) rent als een idioot weg. Ik roep nog, ah joh watje het zijn maar koeien. Zelda stopt kijkt me aan en draaft weer naar me toe. Echt zo maf was dat.

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:54

Bij ons heeft 1 van de dames het leuke idee dat als zij het tijd vind om naar binnen te gaan, ze ook gewoon zelf alvast gaat.
Mocht daar nu toevallig een aantal draadjes voor in de weg staan dan ga je daar toch gewoon op je buik onderdoor!!

Verder is voerbak zitten ook een favorietje en nu met de vorst is er niets leukers dan wanneer het vrouwtje net een zware emmer water in je stal zet er per ongeluk tegen aan te stoten omdat het vrouwtje vast nog iets lekkers in de jaszak heeft zitten!

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:16

Keltic heeft niet zoveel van de trekjes die ik hier lees maar wel een hele rare, hij vind het leuk om in zijn automatische drinkbak te poepen en ook in zijn voerbak, heel fijn om schoon te maken....

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:33

:D :D :D :D
Die van ons vinden altijd leuk om zich er mee te bemoeien als we de wei uit mesten. :Y)
Je moet dan ogen in je achterhoofd hebben want ze lopen je echt op de hielen, en als je in een onbewaakt ogenblik de kruiwagen alleen laat om een drol op te scheppen, licht de hele krui weer omver. :D Is erg leuk als hij al vol zit joh :D
Ze staan nog net niet met de hoef aan de mond van nenenene _/-\o_

En aangezien we dat elke dag doen is het elke dag feest *D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:38

Koeien, o mijn hemel, Lecy die stond altijd te roepen naar de koeien, dacht ze even dat ze terug in engeland was en dat haar kudde was of zo. Ze kon zo dol grappig zijn als ze dacht dat ze net als die koeien was. Ach tja, het zijn zwart met witte vlekken, ik kan de verwarring wel begrijpen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:42

Mijn pony vind koeien eng terwijl er toch weinig verschil in zit :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:44

oehh Pride loves }:0 :+
We wonen op een boerderij, en ik heb vaak de indruk dat hij liever tussen de koeien zou staan dan bij de paarden.
Toen ik nog niet de beschikking had over gezelschapspaarden hebben we er maar koeien bij gezet.
Jammergenoeg voor hem was dit niet zo heel praktisch aangezien koeien meestal niet zo belachelijk tam zijn, en als je dan je bonte rotknol probeert te vangen gaan die koeien heeel hard rennen, waar hij dan achteraan gaat rennen enz. enz.

Nu is het nog steeds zo dat als de koeien naast de paardenwei staan ze "gezellig" samen gaan staan!
(en als hij uitbreekt gaat hij ook altijd even op theevisite bij de koeien :o )

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:48

Balou wilt altijd graag bij andere paardjes staan en als hij de kans krijgt maakt hij zelf de poort open :D , (eigenlijk loopt hij de poort ondersteboven, zodat hij uit zijn ophanging komt).

Dan als ik meneer wil gaan halen van de wei, en het heeft wat te lang geduurd laat hij wel eens zien hoe hij erover denkt!!
Dan trekt meneer zou de bedrading eruit... :n .

Bij ons in de buitenbak liggen wel eens limonadekratten (die gebruiken ze om balken op te leggen), Balou gaat daar fijn zijn sokken aan krabben, met het gevolg dat zijn voet erin verstrikt raakt en meneer er gewoon mee gaat wandelen!!! :o? Naderhand slaat hij een paar maal met zijn benen en de kratten vliegen er vanzelf af....! :=

Verder kan hij heel oenitig kijken naar andere paarden die zich uitleven in de wei.... 8)7 .

Eigenlijk hou ik hier wel van van die dingetjes die de tinkers hebben, het maakt ze zo speciaal, en ik hou van de kusjes die ik krijg van Balou.... :~ *\o/*

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:57

dat is denk ik het geheim van die dieren. Ze zijn zo onnozel. Ze komen zo sullig over, maar het zijn uitgekookte mutsen. Ze trekken dan zo een kop van " wie? ik ? :? nee hoor O:) , hij was het :Y) " en dan lekker een andere kant opkijken. Ze zijn zo ... grrrr... snoezig... ~~}>

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:24

Ik herinner me nog wel wat dingen..
Bij het helpen de wei uitmesten.. schep je een drol weg, gooi je in de kruiwagen.. paardlief deponeert graag een nieuwe op dat plekje..

En als je aan zijn staart/achterhand poetst, laat hij altijd winden..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:36

Poeh hebben jullie even

Kane liep altijd door stroomdraden heen , hij bepaalde zelf wel waar hij stond en bij wie hij stond. Gelukkig is dat over en blijft hij netjes achter de draadjes.
Als hij los staat met een vriendje en er ligt een longeerzweep in de buurt dan pakt hij die op en jaagt op vriendje. Nou pakt Kane wel meer dingen op om daarmee te rommelen waterslang is ook favoriet vooral als hij aanstaat en baas in de buurt is ;)

Wil je een fotoshoot doen van Kane en hij heeft er geen zin in , dan kijkt hij ook de gehele shoot de andere kant op, camera weg dan trekt hij zijn liefste en leukste gezichten. Grrmmbll

Als je de mest uit de paddock haalt komt hij altijd eerst gezellig bij je staan , wachtend tot de kruiwagen vol genoeg is om die vervolgens een flinke zwieper te geven en alle mest dus weer door de paddock ligt.

Eten , daar doet hij alles voor, zelfs als het eten niet voor hem bedoelt is. Kan je nare situaties door krijgen. Mensen met rugzakken zijn ook niet veilig want je weet maar nooit of der eten in zit dus rugzak wordt grondig vast gepakt of daar een mens aan vast zit maakt voor hem niet uit.

Verder is ie heel lief en braaf :D