[TI] overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:37

ik ga morgen kijken met een frisse blik
en leg mijn paard even naast me neer gevoelsmatig matig ook kijken hoe ik het ervaar.

Ik ben laatst ook al ergens wezen kijken en toen had ik zoiets van nee daar ga je je luxe paard toch niet voor verkopen
dus schijn bedriegt goed hoor via foto's ook al was die merrie drachtig... en bont en mooi.

dus eens kijken wat het me morgen brengt hoor ik voel me ook wel best laf dat ik er zo een punt achter zet.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:44

Succes morgen met kijken... +:)+

Ik heb zelf een tinkermerrie en ben dol op haar. Ze gaat ook echt niet meer weg.
Ben pasgeleden wel tot de aankoop van een andalusier overgegaan.. wij zochten toch een wat ander type om lekker mee te rijden. (mijn merrie kan niet veel meer ohz)
Hoe leuk ik ze ook vind, ik denk niet dat ik nog snel voor een tinker zou gaan, mocht ik er ooit nog een paardje bijkopen.
Laatst bijgewerkt door Jellie op 07-01-10 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 23:58

ik laat het morgen gewoon over me heen komen
bedankt in ieder geval voor je reactie :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:51

Hee, dat paardje staat toch bij Jansen van den Hout? Volgens mij heb ik haar daar te koop zien staan!
Het is een nakomeling van Zidane van de Bonte Hoeve! Ze heeft nog 2 volle zussen uit de zelfde combinatie.

Ik ben ook overgestapt van warmbloeden naar koudbloeden, maar blijf wel vallen voor het pittigere karakter.. Ik vind Tinkers gewoon ontzettend mooi en dat was voor mij de reden geweest er een te kopen (ehhh en 3 bontjes erbij... Dat is wel het grote nadeel, ze zijn erg verslavend.. en een is maar alleen he..)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:51

Teuntje111 schreef:
Hee, dat paardje staat toch bij Jansen van den Hout? Volgens mij heb ik haar daar te koop zien staan!
Het is een nakomeling van Zidane van de Bonte Hoeve! Ze heeft nog 2 volle zussen uit de zelfde combinatie.

Ik ben ook overgestapt van warmbloeden naar koudbloeden, maar blijf wel vallen voor het pittigere karakter.. Ik vind Tinkers gewoon ontzettend mooi en dat was voor mij de reden geweest er een te kopen (ehhh en 3 bontjes erbij... Dat is wel het grote nadeel, ze zijn erg verslavend.. en een is maar alleen he..)

klopt indd ze is van zidane van de bonte hoeve,

Ik ga er zometeen naar kijken ik ben wel ergens heel erg bang dat ik er veel spijt van ga
krijgen :o

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:07

onley schreef:
Teuntje111 schreef:

klopt indd ze is van zidane van de bonte hoeve,

Ik ga er zometeen naar kijken ik ben wel ergens heel erg bang dat ik er veel spijt van ga
krijgen :o

Kijken is geen kopen dus spijt van kijken zal je niet krijgen je krijgt juist spijt als je niet kijkt...
Mag ik vragen hoe de merrie heet...? en wie haar moeder is.?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:13

ohh laat maar al gevonden :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:19

ik vertrek nu

ik had mijn da gezecht dat mijn paard de verkoop in ging
stond er net al iemand aan de deur die hem maandag wil ophalen om te proberen :o

dit gaat erg snel ;(

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:21

als je zo'n paard heb wat moet je dan met een andere.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:43

ik ben heel benieuwd wat je van de tinker vind.. ik vind het een plaatje.. ;)

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:47

ik snap best dat het moeilijk is hoor en dat je het idee hebt dat je je paard in de steek laat omdat je hem al zo lang hebt, maar paardrijden hoor je met plezier te doen en als jij er niet zo veel plezier meer in hebt moet je gewoon wat anders proberen (zoals op een ander paard rijden).
Ik ben wel benieuwd wat je van hem vind, het is wel een een knapperd zeg!!

Maar ik ben ook een soort van overgestapt van warmbloeden naar tinkers. Ik heb eerst een lange tijd op een manege gereden waar ze alleen maar warmbloeden hadden. En daarna vond ik een tinker die ik mocht rijden bij mij in de buurt. Ik zat eerst nog te twijfelen omdat ik echt zo'n persoon ben die wel van wat drukkere paarden houd. Ik heb een hekel aan paarden die niet vooruit te branden zijn. En ik had veel verhalen gehoord over dat tinkers altijd zo sloom waren. Toen ik voor het eerst op die tinker reed kwam ik erachter dat tinkers helemaal niet zo sloom zijn, maar ook best voorwaarst kunnen zijn. Inmiddels is die tinker op 24jarige leeftijd overleden aan longontsteking. In plaats van dat ik weer op zoek ben gegaan voor een warmbloed paard, ben ik weer terecht gekomen bij een tinker. Deze keer ook een merrie maar van 4jaar. Ik ben gewoon helemaal verliefd op het ras geworden. Ze zijn onwijs lief en betrouwbaar. Als je eerlijk voor ze bent doen ze alles voor je. Ik heb nog wel eens in de les geruild, want ik ben de enige met de tinker de rest zijn allemaal warmbloeden, maar ik vond het helemaal niks. Ik voelde me totaal niet veilig. Ik vond ze ook te dun, beetje anorexia achtig :+ Maar als ik ooit de tijd voor een eigen paard heb dan koop ik ook zeker een tinker!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:23

stoffel schreef:
als je zo'n paard heb wat moet je dan met een andere.

mischien moet jij de inleiding nog eens overlezen????

aangezien er duidelijk staat dat ts geen klik heeft met haar paard en met tegenzin gaat rijden,
lijkt het mij heel verstandig dat ze een ander paard zoekt waardoor ze wel weer plezier in het rijden krijgt,
en het paard naar een ruiter gaat waar hij wel een klik mee heeft,
zodat ook deze weer pezier in het rijden krijgt...

mag duidelijk wezen lijkt me... :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:55

dan zijn er toch nog wel duizend andere

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:05

Ik denk dat je vooral naar het karakter moet kijken en naar de manier waarop een paard altijd gereden is.

Ik had zelf altijd trage tinkers en fjorden gereden, zodoende plakte ik al gauw een lable op de rassen zelf.

Maar ben weer helemaal teruggedraait. O:) Vorig jaar heb ik een geweldig fjord en een geweldige tinker bereden die net zo lichtjes op de hulpen reageerden als dat mijn eigen poown dat doet. :j

Ik denk dat je dus niet voor ras moet kiezen, maar wel voor karakter! :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:26

stoffel schreef:
dan zijn er toch nog wel duizend andere

jij bent dus echts zo'n proto type ik wil een warmbloed paard en voor de rest kijk ik niet verder dan mijn neus lang is...
wat doe je dan op dit topic als je er zo over denkt?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:34

wat ik hier doe is me verbazen, ik dacht dat de meesten het anders om deden, beginnen met een tinker en dan doorgroeiden.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:43

nou ik ben ook helemaal om, ik heb een opa van 24 een warmbloed met karakter maar omdat ik een beetje onzeker ben en opa niet van gisteren is ben ik bang geworden.. en altijd een zwak gehad voor de tinker.. bijna een jaar geleden aan het kijken gegaan (ik heb wel het geluk opa aan te kunnen houden) en nu ben ik in het bezit van een tinker ruin van 3(!) jaar en het zoo anders dan een warmbloed! ik zou niet anders meer willen!! ik wil je veel succes wensen met kijken, en laat je wel even weten hoe het was :)?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:46

stoffel schreef:
wat ik hier doe is me verbazen, ik dacht dat de meesten het anders om deden, beginnen met een tinker en dan doorgroeiden.

ik denk dat het bij de meeste hier juist andersom is. heb zelf ook de overstap ooit gemaakt op de manege daar kwamen tinkers en die ben ik gaan rijden. zaten ook lekere fellen tussen.

Wat je toch wel vaak ziet zijn dat mensen met tinkers het wat kalmer aan doen (uitzonderingen daargelaten zie muds haar tinkers en wat zij bereikt)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:48

stoffel schreef:

hoe kortzichtig ben je????
TS der ambities zijn veranderd,
ze wil nu een paardje om lekker mee naar buiten te gaan
de wedstrijd ambities zijn verdwenen
simpel zat...

en wie zegt dat je met je tinker niet kunt doorgroeien?
en verder kunt komen?
als de klik er is kom je heel wat verder dan zonder klik...
en als TS niet een van die andere duizend paarden wil...
Maar een tinker...
laat haar dan lekker...
iedereen zijn eigen ideeen over een paard wat die fijn vind...

als jij liever wil doorgroeien met een warmbloedpaard,
omdat je denkt dat je daar veder mee kunt komen...
dan doe jij het lekker zo...

maar val een ander dan niet lastig met je sarcastische opmerkingen...
TS vraagt raad...
niet om een sarcastische opmerking van iemand
die liever met warmbloed paarden bezig is...

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:52

Toevallig is het zo dat veel ruiters juist overstappen van hypernerveuze doorgefokte warmbloedpaarden naar de tinker die ook zo zijn/haar eigenaardigheden heeft maar altijd eerlijk blijft! Zo ben ik zelf 12 jaar geleden ook aan de tinker begonnen en heb er nu 7!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:02

@ Stoffel, als jij je neus ophaalt voor tinkers, wat moet je dan op het tinkergedeelte?
Ga dan lekker ergens anders arrogant wezen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:08

De eigenaresse van mijn (ex)pony is ook overgestapt van volbloed arabier naar tinker. Ze heeft nu (buiten mijn pony) een tinker merrie en een twenter hengst. Volgens mij is ze super tevreden. Maar die tinkers zijn ook zo lekker koel in het hoofd. Die twenter heeft totaal nog niet door dat hij hengst is bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:12

Ik heb van alles gereden, hengsten, merries en ruinen van diverse rassen. Ik heb nu een kwpn en een tinker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:14

Ben benieuwd hoe de merrie bevalt Heb haar in het echt gezien echt een mooi diertje. Jansen en van den Hout zijn hele fijne mensen om mee te communiceren ook op proef nemen van het paard gaat heel gemoedelijk. Wij hebben daar een merrie op proef gehad oor 2 weken toen hij na een week belde om te vragen hoe het ging en hij hoorde dat ze erg moest wennen aan de nieuwe omgeving boodt hij zelf aan om haar dan nog een weekje langer op proef te houden. Helaas is het paard niks geworden, te groen voor mijn vriend. maar niks niet moeilijk doen evengoede vrienden. Dus ben echt benieuwd hoe de TS het allemaal ervaard!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:17

Bonita komt daar ook vandaan, heb ook heel goede ervaringen met ze! Ik mocht haar ook op proef, zelfs een aantal weken!!