flettie schreef:Ja potver Grit.... moet ik weer editten![]()
![]()

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Overzicht
Katinka is eind mei 1999 (naamloos) verkocht door Walter Kloostra
Lowara, augustus/september 1999 (geboren 1997) geïmporteerd door Rudy Asbroek (Hengelo, Ov). Drachtig --> mei 2000 Fayette geboren
Meagan, augustus/september 1999, geïmporteerd door Rudy Asbroek. Drachtig --> augustus 2000 Abaigeàl geboren
Vince, september 1999 (geboren 1998), Mollema was tegelijk met Ryon O'malley
Lady 1999/2000 geïmporteerd handelaar uit Putten/omgeving
Nigel is geïmporteerd in 2000 (geboren 1998) door Mollema
Nuala is geïmporteerd in 16 maart 2001 vanuit Kent verkocht door Walter Smith aan Mollema
Moeder Ruby(naam Lady???) eind 2001 door ??,drachtig gekomen en vervolgens richting Schiedam waar Ruby is geboren.
Katousca 2001 geimporteerd door walter koolstra
Shayla 2001 (augustus/september) geimporteerd door Mollema via Chris Booth/the little owlsbarn
Lisje (Malissa) 2001 (augustus/september) geimporteerd door Mollema via Chris Booth/the little owlsbarn
Fenore volgens mij geimporteerd in 2002 door mollema en op de documenten kan ik een stempel vinden van ene M.R. Botes
Nala ( Moeder Wilgje ) 2002 door Theo Tieleman
Macho is in 2002 naar nederland gekomen,komt bij tom price vandaan gekocht door wim kanters.
Babet 2003 geïmporteerd door de Bonte Parels, samen met Bert en Doortje (enige namen die ik me nog kan herinneren Babet heette eerst Trudy)
Iduna 2003 geimporteerd door de gadedijk
Coral 2004 geïmporteerd door Mollema
shannah 2005 geimporteerd door henk jansen
Muddygate Maisie Grey 2005? geïmporteerd door de Bonte Parels, samen met oa. Mailla, gekocht op Wickham Fair.
Celtic 2009 geïmporteerd door ??
Dekhengten:
Mc Brynmore ??? Mollema
Ryon O Malley september 1999 Mollema/The Owls Barn
The Offspring ??? De Koning?
King Rocky ??? De koning?
Seamus Diar 2002 Theo Tieleman
andere topic, coydog schreef:Geen Mollema maar toch een stukje importgeschiedenis:
Mo was via Jan de Koning naar NL gekomen.
Heeft of op transport een veulen gehad of hier maar bij verkoop was het veulen er net af, geen idee waar dat gebleven is.
Van het import verhaal kan ik me nu even alleen herinneren dat ze in dezelfde lading mee is gekomen als King Rocky.
Rond die periode heeft ook Offspring daar op stal gestaan.
Waarschijnlijk kwamen zij uit de regio Galway.
Jan leeft zelf niet meer en de boel is overgenomen door zijn zoon Michel.
Mogelijk is er wel onderlinge ruil geweest tussen deze handelaren?
andere topic, Leon schreef:Ik weet echt voor 90% zeker dat ik weet waar dat veulen toen gebleven is, helaas heb ik die foto's alleen op papier gezien. Ik heb je ooit al wel eens gepb't hierover Ik was ergens om te kijken bij verzorgtinkers van iemand en die man had dus een merrie weggekocht bij de Koning toendertijd. Jaartal ben ik ff kwijt, maar dat bleek te kloppen met jouw versie.
Ik heb toen bij die man foto's gezien van toen zijn merrie (Wies, zwartbont) als veulen nog bij Jan de Koning zat, aan de voet van de merrie. En die merrie was echt exact Miss Mo, kon niet missen.
Jan de Koning had deze man verteld dat het veulen van King Rocky was. Deze merrie leeft helaas niet meer, maar haar twee dochters (v. Kent) staan nog steeds hier. Een 4-jarige vosbonte (Gipsy) en een 3-jarige vos (Doortje), de effen vos stond laatst op Marktplaats te koop.
'sultanlover1'@bokt verzorgt ze momenteel.
Nuage schreef:Oké dat is dan een van de eersten waarvan ik hoor dat ze echt uit Ierland komen.
WenK schreef:Hmmm, zit een beetje te googlen, maar daar is niet echt veel op te vinden. Ik dacht dat Little Owls Barn de fokker/stal was waar Mollema kocht, maar dat is de vervoerder.
Dan zou "the Stables" de fokker zijn denk ik, maar daar is niets van te vinden evenmin op de naam Chris Booth.