Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
furyke schreef:ja ik weet dat een veulen vel geld kost kwa opgroeien.
het zijn immers 3 jaar waar je voor moet betalen waar je nog relatief weinig met t dier kunt.
NA die drie jaar kun je pas langzaam aan beginnen.
Ik wil wel alles zelf doen. daarom wil ik juist een veulen.
Ik heb mijn huidige merrie ook zelf ingereden en deels opgevoed. En toen was ze al 10 en helemaal verpest.
Mindim schreef:Das toch ook normaal, als je een veulen koopt, zorg je er voor. Dat heeft toch niets met de prijs van doen? In ben op zijn 5e bijna 9000 euro aan hem kwijt geweest, zou je dat aan een pas ingereden tinker uitgeven Moontje1991? Daar kun je namelijk ook een heel leuke ervaren tinker onder het zadel voor kopen. Op die manier bedoelde ik het.
Mindim schreef:Laat ik zeggen dat je voor 9000 euro een heel leuk paardje kan kopen in de tinkerwereld, er zijn ggk hengsten voor dat geld verkocht. Zelf een veulen op laten groeien, kan je een klap geld kosten, wat je voor een ander paard van die leeftijd en kunnen niet over zou hebben.
Moontje1991 schreef:Echt waar 9000 dat is echt niks zeg! (dat kose mijn veulen bijna!)
Dan zal het dekgeld al helemaal haast niks zijn zeker?
Ik dacht altijd dat tinkers juistem duur waren.
Maar ik vidnt zelf ook als je een veulen koopt dan koop je dat ook vanwege de tijd die je ermee hebt als veulen zijnde het wandelen en het zelf opvoeden naar je eigen maatstafen enz enz enz
Citaat:overgens kost bij mij een 3 jarige die ik zelf thuis heb laten opgroeien niet zo veel geld als de bedragen die hier voorbij komen.
ook het inrijden kan ik gelukkig zelf doen, op een rustige en vriendelijke manier, en ga dat dan ook gewoon volgend gewoon weer doen met onze merrie.
heb ooit ook geinformeerd bij het ballinghof zoals jij al zegt, maar trok mij helemaal niet persoonlijk.
als je een veulen koopt en je moet het in de opfok onderbrengen, ja dan is een veulen in verhoudig tot een 3 jarige bv kopen duurder. qua kosten.
Ik snap dan daarom ook erg goed dat de veulens nu minder snel verkocht worden.
dobbel schreef:klopt dat weet ik wel, zoals je ziet staat dat er ook in, als je opfok moet betalen dat je dan dus duurder uit bent. ik weet dat al te goed.
ik heb overgens zelf nu al meerdere veulens gehad, waarvan 1 hengstveulen, en ja streng zijn is nodig, maar hij is een geweldig paard geworden qua band zou ik het liefst een veulen willen. maar inderdaad niet als ik het 3 jaar lang in een dure opfok moet doen, dan zou ik kiezen voor een 3 of 4 jarige bv.
sassefras schreef:sjee zo vreseijk is het niet om een veulen te kopen , t is geen levensgevaarlijk iets