Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zoefff schreef:hoi em,
geloof dat omdat het een centraal topic is je altijd mag reageren.
Begrijp ik goed dat je een dressuurzadel met veel of juist weinig kniewrong zoekt?
grid schreef:Ik ben ook voorstander van dressuur vind dat veelzijdigheid (bijna) altijd op de schouders ligt bij een tinker![]()
en ik krijg dus ook last van mijn knieën als mijn beugels te kort zitten en daardoor is een dressuurzadel voor mij ook fijner, bij veelzijdigheidszadel moet je toch iets korter zitten om je knieen op de goede plek op zadel te hebben.
Heb een Kentaur artemis en ben daar zeer tevreden meeheb deze gekocht toen ze 4,5 was en ligt nog steeds goed (jaarlijks gecontroleerd) en heb hem nu dus alweer ongeveer 7 jr
Ken ook goede ervaringen van mensen met een wintec isabel, pro en thorowgood allemaal met verwisselbare boom wat handig kan zijn met nog groeiende paarden.
Verder heb je toch ook van die schokdempende beugels tegen knieproblemen is dat niet ook ietsbij springen en SGW zie je die vaker
mnkortleve schreef:Ik heb altijd heel veel last van mijn rug, maar met boomloos totaal niet.