[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:20

Ook ik heb een hengstveulen te koop.... Vind het zelf een plaatje... Mooi compact ding! Wordt een schimmel.... Maar krijg ook alleen van die onzinbiedingen.... 400,-- Euro, 500,-- Euro... Nou, voor dat bedrag gaat hij niet weg. Dan houd ik hem wel hier in de opfok en laat ik hem 3 jaar worden.... Als hij dan beleerd is houd ik er altijd meer aan over, dan dat ik hem nu voor 500,-- of 1.000,-- Euro verkoop.... ;)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:22

Het is inderdaad niet de goede tijd om paarden te verkopen. Ik heb mijn tinkerhengstje al een poos geleden van marktplaats gehaald... Ik kreeg wel reacties, en een paar keer een bod gehad via de mail, maar nee, ik ga hem niet verkopen voor 800 a 900 euro (geen tinkerkenners of het zijn handelaren) := Ik heb besloten om hem maar een jaar aan te houden en heb hem in de opfok gezet. Ik heb nu al wel een paar zeer geinteresseerde mensen die hem wel willen kopen, maar ik laat hem eerst maar even tot april volgend jaar in de opfok, daarna zie ik wel verder. Hij gaat in ieder geval alleen naar een goed tehuis, anders blijft hij gewoon nog wat langer van mij :D

Ik twijfel ook vaak nog wel of ik Anouk opnieuw zou laten dekken, want de markt is op het ogenblik niet al te best en ik kan natuurlijk niet zelf alles aan gaan houden...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:46

Als ik dit allemaal zo lees, prijs ik me extra gelukkig dat ik mijn hengstveulen dit jaar weer zo snel verkocht heb := . Heb alleen via Bokt geadverteerd, en had naast de uiteindelijke koper nog 2 serieus geinteresseerden (en een heeeeleboel Penny-meisjes ;-)). Veulen is weggegaan voor de vraagprijs (1750 euro). Ik denk eerlijk gezegd ook dat de manier van adverteren een grote rol speelt. Maak een leuke advertentie, een beetje ludiek, dat nodigt ook wel uit om te reageren, denk ik ;) .

Mijn hengstveulen van dit jaar was overigens ook uit een combinatie die misschien niet is wat veel tinkerliefhebbers zoeken, mijn Vanner-merrie x grai-hengst Baggio ;) . En nog zwart ook :+

Tot nu toe ben ik onze veulens ook nog altijd makkelijk (1e voordat het geboren was, 2e na 2 maanden, 3e na 10 dagen ;-), 4e na 2 weken) kwijtgeraakt, voor een goede prijs. En stuk voor stuk aan nieuwe eigenaren waar ik 1000 % blij mee ben. Dat is trouwens ook de eerste vereiste, ik zou - ongeacht voor welke prijs - niet verkopen aan iemand waar ik geen fijn gevoel bij had.

Er zijn dus meer hobby-fokkers die hun veulens snel kwijt zijn :P :+

Maar het zal toch ook aan de markt liggen nu, er staan zoveel veulens lang te koop ... :(:) . Ik zou in eerste instantie niet zakken met je prijs, dat kan altijd nog ;-)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 00:51

sorry irene :P

maar idd TS, je veulen is zeker zwaar! :j

daniweerd

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:45

Iheb dit jaar 3 veulens, 2 hengsten en 1 merrie, de beide hengsten waren overwegend wit en had ik binnen 2 weken na de geboorte voor de vraagprijs verkocht. Mijn merrieveulen gaat binnenkort op de gele pagina daarvan ben ik ook wel benieuwd wat ze gaat doen!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:01

Ik had vandaag een paar Ieren op bezoek.
Die waren helemaal weg van Victorio en zijn sokken ukkepukkie.

Heb een bod van 7000 euro geweigerd voor Victorio.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:07

Ja die Ieren houden wel van kleintjes :D
Maaruh wat wil je daarmee zeggen, maar op ierse sites adventeren dan :P

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:18

Ten eerste TS ik vind je veulen leuk getekend en 1500 euro is een heel nette prijs.
Wat er al eerder gezegd is, de meeste mensen zoeken zwaardere ouderdieren.
Overigens is het naar mijn idee wel zeker dat ze minimaal 155 cm groot gaat worden, gezien de stokmaten van haar ouders.

Een hele tijd terug startte ik al een topic, deze [TI] Verkoopprijs veulen 2009 en daar had men het idee dat de crisis echt geen invloed ging hebben :D 8-)

Overigens heb ik ons merrieveulen voor 2350 euro verkocht....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:22

Ariebren schreef:

Had je ze niet door kunnen sturen naar me? Dekhengst voor de toekomst? := :D :D
Heb ook nog wel 2 kleine soort Victorio'tjes lopen.... :D :D :D
Laatst bijgewerkt door Lucy_1 op 30-07-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:24

Ariebren schreef:

Ja dat zou ik ook geweigerd hebben Henk....

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:24

Ariebren schreef:

he henk, stuur die ieren eens hierheen haha

mayday heeft geen vlekken zou het daaraan liggen?? ze reageren al niet, dus over mijn prijs is dan nog niks gezegd
het is een stevige tante met flinke stevige tante, maarja

voor niet gaat de zon op en net als vele hier, dan blijft ze lekker hier, merrie kazn ik altijd wel plaatsen en wie weet over een poosje nog eens proberen ( heb haar vd gele pagina afgehaald) Mich kennende zegt, houden hahaha

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:53

Ik had net eindelijk een potentiele koper aan de lijn voor Djoser! En die heeft ook geen vlekken :)
Denk dat we het even moeten uitzitten tot na de vakantietijd idd.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:32

net als de huizenmarkt dus ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:49

Pellie schreef:
volgens mij gaan alleen die van mariska als broodjes over de toonbank. := misschien moet je ook eens op buitenlandse sites advertenties plaatsen?

Haha moet je toch gelijk gaan geven vrees ik.. Icarus is nu 2 weken oud, en net verkocht (naar Duitsland als toekomstige dekhengst). Was al bang dat ik hem niet verkocht zou krijgen, hij stond alweer een week te koop.. := (Ik kan echt niet tegen de stress van een koper vinden, 1 van de redenen waarom ik dit jaar niets dek). Voor jullie misschien snel, maar voor mij een week stress :D. Hij is voor 2000 euro verkocht, vond ik wel een nette prijs voor een hengst.

Kan het trouwens ook zo zijn dat het door de kleur komt? Zoek voor de gein maar eens een bruinbont hengstveulen.. Bijna alle aangeboden veulens zijn zwart(bont). Misschien is dat mijn mazzel?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:05

nee imo niet, maar ik ben bevooroordeeld, ik hou van bruin bont en heb al je kinders meteen al de x-factor vinden hebben. de één wat meer dan de ander maar toch :)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:59

Inderdaad net als de huizenmarkt!! Daar gebeurd in de vakantie ook minder, nog minder dat in de voorgaande periode. Crisis tijd. Zou als je er geld / ruimte voor hebt lekker het veulen bij je houden, beleerd en wel weet je ook beter naar wat voor een plekkie hij gaat omdat je een breeder publiek hebt!

bleekje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:25

Wat een mooi merrie veulen! Robin krijgt alleen maar mooie veulentjes! Hij heeft mooie zware manen en een erg dikke staart, die hij aan veel veulens door fokt. En vooral niet te vergeten, Robin heeft super mooie Gangen!! Dus echt een schitterende keuze!! Moet zeker lukken voor 1500 euro!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:33

ik was op zoek naar een tinker maar ben afgehaakt op de prijzen die er voor gevraagd worden.....
ze zullen het heus wel waard zijn hoor daar niet van maar mijn budget was niet zo hoog....
ik heb nu een hafje en hoewel ze super lief is vind ik een tinker nog steeds mooier :o
een veulen was voor mij geen optie omdat ik het zelf niet kan beleren...
het is wel een heel mooi veulen hoor!

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:58

oooh ik ben juist opzoek naar ene veulen zonder vlekken :)

mijn probleem is dat ik pas na de bouwvak kan kopen.. en iedereen NU al de volle mep voor zijn haar veulen wil.....

t is wat met die problemen haha

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:14

Marlien (Flettie) wil vast wel wachten tot na de bouwvak ;-)

Edit : of Nuage ;-)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:35

nu al de volle mep? valt toch best mee? of verwacht je dat mensen na de bouwvak gaan zakken met de prijs?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:37

Volgens mij is het gebruikelijk om na overeenkomst een aanbetaling te doen en het restant bij ophalen te betalen.

Een (deel van de) aanbetaling is 'handgeld' wat voor de verkoper is als de koop op aangeven van de koper niet doorgaat.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:46

Bij de shetjes doe ik dat tegenwoordig ook. Een aanbetaling.
Maar bij het Tinkerveulen hoef ik dat niet hoor. Als mensen haar ineens niet meer willen, dan hoeft het van mij ook niet meer.
Want dan komt ze toch ongewenst. Heb liever dat mensen eerlijk afzeggen, dan dat ze haar met tegenzin nemen omdat ze een aanbetaling hebben gedaan, en dan weer verkopen.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:13

Wij vragen een heel nette prijs voor een heel mooi veulen,

Zou eventueel voor een goed thuis ook nog wel te onderhandelen zijn,maar er zijn personen bij, die hem nog niet voor niets kregen. Die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.Hebben loze beloftes en veel BLa BLa, Verschil tussen shetjes wel een aanbetaling en tinker niet,snap ik niet helemaal.Vind zelf een aanbetaling niet meer als normaal,weet je ook zeker dat de mensen serieus zijn. ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:26

repede schreef:
oooh ik ben juist opzoek naar ene veulen zonder vlekken :)

mijn probleem is dat ik pas na de bouwvak kan kopen.. en iedereen NU al de volle mep voor zijn haar veulen wil.....

t is wat met die problemen haha

Keeva schreef:
Marlien (Flettie) wil vast wel wachten tot na de bouwvak ;-)

Ja hoor, ik wacht wel. Eoin loopt me nog niet in de weg, die lekkere knuffel van me :+:

Handgeld/Aanbetaling zou ik ook vragen. Iemand geeft immers aan je veulen te willen kopen en jij haalt je veulen uit de koop en als dan 2-3 maanden later blijkt dat diegene het veulen toch maar niet koopt, dan zou ik zeer flink pissig zijn omdat je in die tussentijd je veulen aan een ander had kunnen verkopen.
Ik zie handgeld als een stukje zekerheid voor de verkoper én koper. De koper legt het veulen voor zich zelf 'vast' en de verkoper kan niet zo maar het veulen aan iemand anders verkopen die een hogere prijs biedt.