Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pellie schreef:jep, ik keek ff naar je profiel en je ruin heeft ongeveer dezelfde bouw als gam lijkt het; lekker rond en een redelijk rechte rug.
wat had je dan met de ligging en de singel?
rommulus schreef:met sil geen goedde ervaring met boomloos
hoor veel mensen er over dat ze zeer tevreden zijn
maar als ik het zou moetten vergelijken tussen boom of geen boom voellen zowel sil als ik ons beter bij een boom zadel
verder ga ik met de rest mee eerst grondig uittesten en uitzoekken dan pas beslissen
mnkortleve schreef:Als je goed kijk ligt het zadel de eerste 3 foto's idd te ver naar voren maar naar mijn idee op rest van de foto's niet??
Volgens degene van barefoot moet je een rechte lijn naar beneden trekken en hij mag dan niet over de schouder komen.(hij staat niet helemaal vierkant)
Wat mij altijd geleerd is is dat je een zadel op een rug van een paard leg en dan eigenlijk meer op de schoft je duw het dan langzaam naar achteren en als je veel weerstand krijg is dit de juiste plaats voor het zadel.
De singel kruipt naar de plaats waar ik hem nu heb gelegen.
Ik denk dat het ook best moeilijk te beoordelen is omdat hij zo vreselijk dik is het ligt nu op een dikke laag vet.
indrasjacks schreef:Hallo
Het ligt er natuurlijk ook aan
toen ik mijn tinker kocht 2 jaar geleden was hij net 4 feit is dat tinkers lang doorgroeien dus een zadel op maat voor Adje was geen optie enige andere optie is boomloos
een geluk want hij is in die 2 jaar bijna 10 cm gegroeid en ook vel breder en gespierder geworden
als ik een op maat gemaakte had gekocht had ik al 2x een nieuwe nodig gehad want die hadden nu niet meer gepast.
ik vind hem in dat opzicht wel ideaal
enige nadeel vind ik dat de fenders zover naar achter ziten en je benen daardoor een beetje wapperen.
Marlous schreef:Ja ik weet het, maar hij ligt gewoon niet stevig. Ik kan niet normaal opstappen. Ben er zelfs een keer afgevallen met zadel en al. Het zit ook niet echt op zn plek. Hij hoort verder naar achter, maar dat kan niet omdat de singel dan niet goed om haar buik zit, (omdat ze zo bol is) en dan schuift het naar voren...
+ ik kan haar gang niet uitzitten, en vertrouw het toch niet helemaal om veel te lichtrijden op dit zadel.