[TI] Verkoopprijs veulen 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:29

Even simpeler geschreven: als het veulen (paard) naar jóuw smaak is, ben je bereid er meer voor te betalen. Het is dus maar wat de gek ervoor geeft, want rationeel gezien zouden Nuala en Anouk evenveel moeten opbrengen.

Logisch toch?

frenia schreef:
toch zou ik die premie in waardebepaling laten meetellen in sommige gevallen, bv jouw merries nuage, omwille van het feit dat zij, in mijn ogen, die ster wel waard zijn. ik geef toe dat dat dan vaak met het type te maken heeft.
bv is anouk ook ster en ned kampioen, maar die klasseer ik toch automatisch heel wat rangen lager dan bv nuala
pfffff valt moeilijk uit te leggen

Nuage

Re: Verkoopprijs veulen 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:40

Volgens mij zou Nuala wel in aanmerking komen voor het keur predikaat en Anouk niet. Dus zit wel verschil in, maar ik begrijp wel je punt Chub. Uiteindelijk komt het aan op smaak.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:41

Ach, het is altijd naar smaak denk ik.. Als ik een valkbonte krijg dit jaar (of nog beter 2 :D) Gaan die niet voor 2000 euro weg. Terwijl sommige hier er misschien wel niks aanvinden. En reusje Gwen heb ik ook nog een bod van 4000 op gehad (maar was natuurlijk al lang voor de geboorte verkocht aan Pellie), terwijl sommige dat misschien wel veel te groot vinden.

En dat alles terwijl Katinka maar een 2e premie merrie bij het ICS was.. :D Zegt dus ook niet alles denk ik dan maar, belangrijker is hoe ze fokken...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:03

Ik geef dit door mij geopende topic een schopje, de vraag word steeds relevanter voor mij, Tess staat namelijk op klappen :D
Ik heb intussen begrepen dus erg laag te zitten met mijn prijzen maar ben altijd benieuwd naar meer meningen, tot nu toe ben ik het nog het meeste eens met Vasthi :D

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:27

Ik ga Max echt niet voor een belachelijke hoge prijs inzetten... ook al weet ik dat het een hele mooie irish cob hengst gaat worden.
Zal wel zien wat ik voor hem kan krijgen... Maar weggeven ben ik ook niet van plan... Denk wel dat merrieveulens makkelijker te verkopen zijn dan hengstjes....

De verkoopmarkt van paarden is op dit moment niet bijzonder in ieder geval....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:10

Waar ik zeker nieuwsgierig naar ben is of de prijzen dit jaar ook in engeland zijn gezakt/gelijk/gestegen ?

Volgens mij blijft het een smaak iets ja,er zijn stermerries met 1 premie veulens die ik
persoonlijk dan niet zou gaan kopen voor bepaalde prijzen. De veulens dan.

Terwijl als ik nu een leuk prijsje won of meevaller had dan zou ik twister gelijk kopen
omdat ik hem waanzinnig leuk vind ! + Plus nog een hengstje ik denk dat de eigenaresse wel weet welke :+

Vreemd want ik wil een merrietje en geen hengstjes en ook geen effe of iets dergelijks,niet lelijk bedoelt
maar iedereen weet dat ik van zwart/bont houd.
Dus je heb ook nog zoiets vreemd van liefde op het eerste gezicht,dat gooit ook weer je hele ideeen
over de paarden overhoop.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:19

Nou grote kans dat ik Isis ga verkopen.. nou vertel me maar eens waarvoor :D

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 21:43

Mariska_28 schreef:

€ 2250,- euro
mede gelet op kruis/rug van moeder en onbekend hoe paps vererft :D
maar dat is dus mijn gedachtengang...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:52

Mariska_28 schreef:

Vind ik dus heel moeilijk !

Het is een merrie,moeders erg mooi,ben duidelijk bevooroordeeld := ,
vader goedgekeurde hengst maar verder geen beeld van nakomelingen.

Fagan ook geen nakomelingen en nog jonge merrie,wat voor premie ???

Ach minimaal denk ik E2500,-- maximaal wie haar graag wilt kan zo tot E3500,00 oplopen misschien zelf wel hoger,
vooral naar het buitenland.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:56

Ik ga met Lien mee ;-)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:50

Mariska_28 schreef:

Ik zou 'inzetten' met een vraagprijs van 2750 euro (goed in handen geweest, incl chip en paspoort en afgespeend op een leeftijd van 6 maanden) en eens zien wat er daarvoor langs komt aan potentiele kopers. Ik zou dan gaan voor het beste thuis en het daarbij niet laten afhangen van een evt. prijsverschil met een minder geschikte koper.

Tegelijk kan ik me overigens ook vinden in het idee om geen vraagprijs maar een vaste prijs te hanteren.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:50

ook mijn veulentje is voor de verkoop, net als bij jameson vorig jaar ga ik een vaste prijs hanteren, mits het voor een goede bekende is ;) ..... heb echt geen zin in dat gepingel, en als ik haar niet naar mijn zin verkocht krijg (bv geen klikkende eigenaars) gaat ze lekker de opfok in.

Isis zou ik toch zo rond de 25 gaan zitten

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 08:09

Chubby schreef:
Mariska_28 schreef:

Ik zou 'inzetten' met een vraagprijs van 2750 euro (goed in handen geweest, incl chip en paspoort en afgespeend op een leeftijd van 6 maanden) en eens zien wat er daarvoor langs komt aan potentiele kopers. Ik zou dan gaan voor het beste thuis en het daarbij niet laten afhangen van een evt. prijsverschil met een minder geschikte koper.

Tegelijk kan ik me overigens ook vinden in het idee om geen vraagprijs maar een vaste prijs te hanteren.

Zonder Mariska te willen kwetsen waarom in vredesnaam 2750 euro of 2500 ?
Onderbouw dat eens dan?
Wat is nou de reden om die prijs te vragen??

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:13

Omdat dat de prijzen zijn van mooie, groffe dikbesokte merrieveulens.. Ik zat zelf aan nog iets meer te denken (3000) omdat ze niet echt weg hoeft, en de aftekening natuurlijk wel de "icing on the cake" is. Dit wordt echt een plaatje straks met die witte wappersokken onder dat bruine lijf.. mjam mjam..

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 08:21

Mariska_28 schreef:
Omdat dat de prijzen zijn van mooie, groffe dikbesokte merrieveulens.. Ik zat zelf aan nog iets meer te denken (3000) omdat ze niet echt weg hoeft, en de aftekening natuurlijk wel de "icing on the cake" is. Dit wordt echt een plaatje straks met die witte wappersokken onder dat bruine lijf.. mjam mjam..

Dus eigenlijk weet je best wel wat je voor haar moet vragen :D 8-)

Ik ben enkel maar benieuwd waarom dat dan de prijs is voor groffe dikbesokte merrieveulens, en ik zelf geloof er geen barst van eerlijk gezegd...
Ik kan zelf het antwoord ook wel geven, de prijs is niet zo, maar die prijs word er voor gevraagd, veel mensen baseren hun vraagprijzen op de prijzen die ze op marktplaats e.d zien staan zodoende word die steeds hoger, want als Jantje het vraagt voor zijn veulen kan Pietje dat ook.

Tinkers zijn populair en iedereen wil er één die hij of zij zelf het allermooiste vind maar ik blijf erbij, we zijn de top qua populariteit volgens mij aardig genaderd (als we er niet al overheen zijn)
Overigens, ik heb de laatste weken best veel mensen gesproken over de prijzen en er is er geen een die tot nu toe bereid is meer dan € 2000 te betalen voor een , in hun ogen, mooi veulen met een aardig bekende afstamming (tot 2 generaties) langs beide kanten van de ouderpaarden.
Zou het ook nog te maken hebben met de plaats? Zoiets opperde iemand anders eerder ook al.....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:25

Ik zou in ieder geval geen 3000 euro betalen voor een (heel leuk ;-)) merrieveulen, vind dat absurd hoog :+

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:16

Hallo ik zelf heb een zwartbont zwaargebouwd dikbesokt stamboekhengstveulen van Tyco van de Tukker en die mag hier weg voor 1400 euro eerlijk gezegt. En die gaat ook naar de keuring word afgelevert met chip en pas ontwormen hoefsmid
etc etc. Vind prijzen van boven de 2500 ook veels te hoog.
Heb vorig jaar voor mijn stamboekveulen van Gulliver 1900 gehad en daar was ik zeer tevreden mee. Mijn beidde merries zijn
bij het NSvT en hebben hoge 2de premies en zijn absoluut niet licht gebouwd te noemen!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:22

De prijzen op Marktplaats zijn inderdaad vraagprijzen.
Waarvoor ze uiteindelijk weg gaan, zie je niet en dat geldt uiteraard niet alleen voor de Tinkers/Cobs.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:41

Keeva schreef:
Ik zou in ieder geval geen 3000 euro betalen voor een (heel leuk ;-)) merrieveulen, vind dat absurd hoog :+

nou, gelukkig. Ben ik niet de enige die dat echt absurd vind :o
Tuurlijk is het een prachtig merrieveulen, maar 3000 is imo (te) veeel geld. Voor een 2 jarige zou ik dat nog wel willen neertellen, maar niet voor een veulen :n
Ik denk dat de vp hier voor een merrieveulen 2000 zal zijn.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:22

Ik zit dit topic zo eens te volgen en vervolgens ben ik naar marktplaats gegaan om eens te kijken naar wat de prijzen doen.Wat mij opvalt is dat de prijzen daar een stuk lager liggen dan die van de gerenomeerde fokkers hier op bokt.Ik denk dat mensen die al in de tinkerwereld zitten best bereid zijn om de (hoge)prijs te betalen,maar de mensen die op zoek zijn naar een leuk gezinspaard daar toch wel 2 keer over nadenken.Ik zie bv veulens van 1200 tot 1750 staan,een merrie van 5,welliswaar onbeleerd,voor 2200 en een aantal 2 jarige voor 2500.Ik vind dat er wel veel gevraagd wordt in sommige gevallen.Wij hebben vorig jaar hier op stal een hengstveulen verkocht voor 1750,en dat vonden wij al veel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:33

Ik heb het ook over een vraagprijs.. En inderdaad: omdat dat blijkens MP en andere verkoopsites normale vraagprijzen zijn. En als dat er (om en nabij) voor betaald wordt door een liefhebber, waarom zou je dan dief van je eigen portemonnee zijn?

Als ik dan toch besluit tot verkopen, dan graag voor een leuke prijs. Maar uiteraard wel met het voorbehoud van een goed adres, dat is voor mij prioriteit.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:44

dat snap ik :D
Wat ik bedoel is,als je voor 2200 euro een 3jarige of 2 jarige kan krijgen,waarom dan 3000 voor een veulen,de meeste mensen willen er niet mee fokken en/of keuringen lopen,dus wat maakt zo'n predikaat dan uit?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:00

Je krijgt denk ik ook geen 3000 euro voor een standaard veulen hoor. Dan moet er echt wel wat speciaals mee zijn.

Ik denk dat je best wat meer kunt vragen voor een kampioensveulen, of een veulen met bijzondere afstamming, of een veulen met een heel bijzonder kleurtje. In principe zoek je daarvoor ook een bepaald publiek misschien, het is ergens zonde als een potentiele dekhengst ivm eerdergenoemde bijzondere eigenschappen toch geruind wordt door een onwetende particulier.

Maar ik ben me ook best bewust dat een gewoon standaard veulen minder op zal brengen. Een hengstveulen minder dan een merrieveulen. Een registerveulen minder dan een stamboekveulen. En een 3e premie veulen minder dan een eerste premie veulen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:12

Ik sluit me volledig bij Chubby aan :j

Mijn veulen staat ook te koop, maar die gaat niet voor een 'gemiddelde' prijs weg van bijv. 1250-1500 omdat ik dat een bodemprijs vind, en dan heb ik zoiets van : of hij gaat naar een goed tehuis / iemand die er wat in ziet. Of ik houd hem net zo lief zelf, en gooi 'm in de opfok. En als iemand hem als recreatie-paard wil gebruiken : be my guest, maar wel tegen de naar mijn idee prijs wat hij waard is, en niet voor een laag bedrag. Ik heb een bepaalde vraagprijs, en ik zie wel wat daar voor reacties op komen.

3000 voor een merrieveulen zou ik ook zeer veel vinden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:22

als Hayo naar nederland zou verkocht zijn, zou hij 2500 gekost hebben
moeder is ster, kampioen en moeder van een ggk dekhengst met fantastische nakomelingen
vader is ster, nederlands reservekampioen (2x) en belgisch kampioen (2x)
en hijzelf is een blikvanger en ook gewoon simpelweg super van kwaliteit (en dat zeg ik dus zonder valse bescheidenheid, ik zou bij het bepalen van de waarde van een veulen nl niet alleen naar de ouders kijken he ;))

De prijs voor Illian ligt zeker boven de 3000
maar het verschil is dat ik ook niet op de recreatieruiter mik ;)
maar doelbewust een liefhebber van het ras zoek die ermee wil gaan fokken
recreatieruiters stuur ik ook simpelweg door, natuurlijk mogen ze een veulen bij me kopen, geen enkel probleem mee, maar ik leg hen altijd duidelijk uit dat ze als recreatiepaardje net zo goed een veulen van mindere kwaliteit en dus minder geld kunnen kopen, moet zeggen dat de mensen daar altijd verbaasd over zijn dat ik zo eerlijk ben :+