[TI] Past dit zadel op deze tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Past dit zadel op deze tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:14

:)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:03

Pellie schreef:
ik heb voor napoleon een 17" stubben op maat laten maken omdat di erg hol in de rug is en ook nog eens overbouwd en rondgeribt. 't zadeltje past echt heel mooi maar hij heeft ook nog eens een bolle buik dus schuift de singel nog wel eens naar voren zodat het zadel oo weer iets naar voren schuift... da's pas een lastig paard voor een zadel! :j

Ik ken dat, dat heeft Noa ook. Die holle rug waardoor de singel naar voren schuift en daardoor het zadel ook iets. Nu heb ik een Kieffer Lech Profi dressuur deze zit eigenlijk super. Hij heeft ook een aardige rek voor als Noa echt te dik word. Anders gaat ze dalijk in de les dus zonder zadel lopen zeiden ze al, dus geen probleem.

Tot nu toe vind ik dit zadel het beste wat tot nu toe op haar past. Ik had ook boomloos maar juist omdat ze zo rond is, zakt deze elke keer als ik op wil stijgen (leuk zo'n zadel aan de zijkant van het paard ;) ) Dit werkte dus niet, deze blijft goed op zijn plek, dus ben zeer te vreden.

VZ werkt bij mij niet (nooit geprobeerd bij Noa ook) omdat ik namelijk niet de kracht in mijn handen heb om deze aan te singelen. Dus ik weet niet hoe deze passen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:21

oh ook weer herkenbaar :D opzij glijdende boomlozen... aan de oude stubben van nap zat eerst ook vzh singel aansluiting. ik kon er niks mee qua aansingelen := dus heb er langere singelstoten aan laten zetten.

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:59

wat kost een gemiddeld zadel??
Ik wil er straks 1 op maat laten maken maar heb geen idee wat ik dan ongeveer kwijt ben.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:01

maatwerk zadels zijn er vanaf 1500 / 2000euro (ben me net aan het orienteren hiervoor)

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:06

ja ik moet me er ook in gaan verdiepen. mijn tink word in juni 3 en dan wil ik langzaam (heel langzaam)aan beginnen met zadelmak maken,

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:14

maar voor je jonge paardje kun je beter nog geen maatwerk zadel aanschaffen hoor!!! begin eerst lekker met een 2e hands goed zadel en als hij een jaar of 5/6 is en volledig bespierd en uitgegroeit pas een maatwerk zadel. de kans is anders erg groot dat hij niet meer past!

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:15

ja heb ik zelf ook al aangedacht. maar ik dacht misschien is die aan te passen..(moet misschien niet zoveel denken ;))
vind het wel moeilijk hoor hihi

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:17

je kunt altijd eens contact op nemen met een zadel akerij en het daar vragen. alleeen ben ik bang dat die een maatwerk zadel aan je verkopen en 3 jaar later hopen op een nieuwe opdracht voor hetzelfde paard. dat is wel erg zonde van je geld! (of je moet genoeg hebben natuurlijk....)

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:24

hahaha als ze slim zijn doen ze dat inderdaad..
en nee heb geen zin om binnen 3 jaar veel geld uit te geven :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:30

dan zou ik als ik jou was eerst gaan kijken naar een goed 2e hands zadel (een kieffer of ainsley ofz) en dan later als hij mooi bespierd en uitgegroeit is een mooi op maat gemaakt zadel!

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:15

tnx voor de tips.
ik ga me er verder in verdiepen. en voordat ze uitgegroeid is heb ik ook mooi nog even de tijd op te sparen :D

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:07

hdv, dat hangt een beetje af van de huidige zadelprijzen :j

zo'n 3 jaar terug heb ik een 2e handse dressuur van toen 3 jaar oud gekocht van een goede zadelmaker. zadel was op maat gemaakt en al voor 450.- elk jaar na laten kijken op pasvorm en bij aan laten passen kost je ook iets van 130.-

de eerste jaren heeft gam ook een wintec gehad maar was daar al snel uitgegroeid :)
nu heb je toch een beetje een indicatie.

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:32

vind de prijzen eerlijk gezegd nog wel mee vallen.. je hoort wel eens veel idiotere prijzen..
ik ga denk ik de eerste jaren voor een iets goedkopere. is ze volledig uitgegroeid, kijk ik wel verder.
bedankt voor de tips

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 14:10

Hallo,

HIer mag een slotje op, heb de zadelmaker laten komen en het zadel passend laten maken, iedereen heel hartelijk bedankt voor de adviezen!

Mvg Carolina

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:03

Super!! :)
Veel plezier ermee!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:46

wat goed :j ik ben wel benieuwd wat die zadelmaker er aan veranderd heeft? klopte het een beetje met ons beeld?

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 00:58

Hij heeft hem inderdaad iets naar achteren gelegd en vond hem verder wel goed aansluiten op schouders en rug, maar aangezien de pony nog jong was moest ik hem met een half jaar nomaals laten checken. De lengte kon ook nog goed, had extremere gevallen gehad. De pony heeft gelukkig niet zo'n exreem korte rug.

Maar bedankt voor jullie adviezen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:33

Oké, je zadel is niet aangepast dus... alleen naar achteren gelegd. :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:47

Ja inderdaad, hij heeft er niets aan veranderd , alleen de ligging :D