Citaat:
Moet eerlijk zeggen dat ik de meeste tinkerprijzen ook hoog vind. Ik hecht er geen waarde aan, maar prijzen worden toch ook vaak bepaald door bloedlijnen en bekende sportprestaties. En voor mijn gevoel is dat bij Tinkers nog niet zodanig in kaart gebracht dat dit soort dingen de prijzen verhogen.
Voor mij was 2500 ook de max. Voor dat geld vond ik dat je een gewoon leuk paard moest kunnen kopen.
Dat idee had ik dus ook
Citaat:
En om terug te komen bij de TS. Ik zou de tinker niet "afschrijven", ik vind het stukje dat je citeerde van wiki wel bij tinkers passen, het geeft een goede algemene basis aan. Maar zoals bij elk ras zijn het allemaal individuutjes. Gelukkig maar, stel je voor dat er maar een tinker karakter zou bestaan.
Dus proefrijden en vertrouwen op je eigen gevoel en ervaring. Tenminste, neem aan dat er altijd een ervaren ruiter bij de koop zal zijn.
De kans is vrij groot dat ik zelf mee ga als ze eventueel een paardje gaan kopen, en anders zal ik ze heel sterk aanraden om een andere ervaren ruiter mee te nemen. Heb ook al gezegd dat ze er gewoon de tijd voor moeten nemen en geen overhaaste beslissingen moeten nemen.
Nog even iets, het is blijkbaar mijn eigen misvatting wat de barokke paarden betreft, ik heb altijd gedacht dat dat ging om friezen, tinkers en dergelijke rassen. Dat leek mij barok eigenlijk, maar heb er ook nooit echt bij stilgestaan.
Haflingers en fjorden gaan het sowieso niet worden, daar hebben we de nodige ervaring mee... 
@berdien, helemaal mee eens, wij zijn ook totaal niet geïnteresseerd in een bloedlijn, premies, whatsoever, het leek mij dan ook wel mogelijk om een minder interessante versie te kunnen kopen, zoals je dat bij kwpn-ers bijvoorbeeld wel hebt.
Ook is het inderdaad zo dat ieder ras zijn streken heeft, mijn eigen paard is ook doodbraaf, maar kan met mij toch best wel flinke geintjes uithalen hoor, je kunt er een kind van 4 opzetten en er bij wijze van spreken bij weglopen, beginners zijn ook absoluut geen enkel probleem, ze zet geen stap verkeerd. Maar bij een ervaren ruiter gaat er toch nog wel eens een trukendoos open, dat heeft ieder paard denk ik wel.
Wat ik tot nu toe gehoord heb nemen we gewoon mee in de beslissing, maar we zijn ook nog niet totaal van het tinker-idee afgestapt. Ik ga sowieso aandringen op een maand proefrijden als dat enigszins mogelijk is, zodat je een goede inschatting van het karakter kunt maken. Zo heb ik dat ook met mijn paard kunnen doen en dat is erg prettig (hoewel ik vanaf de 1e minuut al wist dat wij heel goed bij elkaar zouden passen)...