Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mysa schreef:Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe IR door Laarakker wordt vastgesteld. Ik lees hier steeds het woord 'doorgemeten', dat zegt me niets. Insuline resistentie en ook diabetes type I kunnen volgens mij alleen vastgesteld worden na uitgebreid bloedonderzoek. Ik ken twee gevallen: bij de eerste moest er om het uur ongeveer bloed afgenomen worden, en uit het glucoseverloop werd dan duidelijk dat het paar IR had. Bij het andere paard werd eenmalig bloed afgenomen en dat werd vervolgens 'op ijs' naar een laboratorium in Duitsland gestuurd. (Had ook naar Utrecht gekund, maar daar schijnt maar 1 persoon te zijn die de test uitvoert, en die was tijdelijk afwezig, vandaar Duitsland)
Ik zou toch heel graag willen weten hoe het nu echt zit.
Pellie schreef:ik weet ook niet welke meetapparatuur Laarakker gebruikt. Veel homeopaten werken met de Lecher antenne.
SuperRoos schreef:ik zou dat peentje vervangen voor een uitgehold kapje van een brood ofzo, net wat minder suiker.. en snoepjes, dat je dat nog durft, wow..
roos is dus niet getest op haar bloed wat haar waarders van insuline werkelijk waren?
ik vind dat best een risico omdat het wel fijn is om te weten of het glucose gehalte al is aangetast, als dat zo is is het systeem gewoon beschadigd als het ware..
figor zit alleen met aangetaste insuline waardes en kan dus herstellen wanneer nu heel langzaam zijn leefstijl veranderd..
Hij wilde de afgelopen maanden niet eens bereden worden, voelde zich zwaar beroerd en ziek..
Zou dus zelf benieuwd zijn naar jullie paarden de insuline waardes, of daar dan het verschil in zit qua wat nog goed is voor je paard om te doen
4x te veel insuline zoals Fiek is dus extreem, misschien hebben jullie paarden net de helft te veel en ben je er dus in een veel eerder stadium bij ofzo?