[TI] 4-6 tal omgeving Zwolle/Ommen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: 4-6 tal omgeving Zwolle/Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:38

Ja Nienke_92 ja Ja was ook wel geinstresseerd toen ik haar PB'de maar toen hing nog niet het western thema, vandaar datik nog maar even een berichtje gestuurd heb

@Dobbel: Geen probleem hoor, Ik starte dit topic gewoon eens om te kijken of er interesse voor was, en om te 'brainstormen'
Ja de een ligt het wel en de ander niet, Variatie houd het leuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:43

Westernthema lijkt mij dan wel erg leuk Ja als we vier westerngereden Tinkies bij elkaar krijgen (jij doet die van jou gewoon een passend westernzadel op Tong uitsteken ) dan toont dat denk ik best heel lollig Ja

Jessie doet overigens geen shows en wedstrijden tot haar sokken weer zijn aangegroeid Clown ROFL

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:48

Haha, ach Guus heb ik toch nog maar net dus voordat ik daar mee op show oid ga Vork die stomme rug heeft het allemaal wat uitgesteld helaas, anders had ik al 4 weken leuk kunnen rijden, morgen hopenlijk wel weer Haha!

Waarom is ze trouwens haar sokken kwijt? Vork

enneh, een australian zadel toont ook western he? Vork ga er geen westernzadel voor aanschaffen namelijk Tong uitsteken Ik had wel een hoofdstel maar die heb ik verkocht... maar een nieuwe opscharrelen als het wel allemaal wat wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:48

Oh ja, ik wist dat je wat 'anders' had maar was het even kwijt. Die dementie he Nagelbijten / Gniffelen

Jessie heeft (had! had! had!) heel erg last van mijt, en dus ik heb ik ze allemaal afgeschoren Ja

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:51

Oh balen...
Wij noemen dat overigens Alzheimer Light Vork

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:58

Okee, het topic heb ik gevonden!!
Ik weet niet of het wat voor ons is hoor... Clown Ik moet er nog maar even over nadenken. Ligt er ook een beetje aan waar en hoe vaak enzo. Vooral omdat ik met mijn 16 jaartjes nog geen rijbewijs heb en ik zo het idee heb dat mijn vader het niet heel leuk vind om heel vaak te brengen.

Trouwens kan er niet een combi gedaan worden tussen engels en western ofzo? Misschien is dat ook een leuk idee. De verschillen en overeenkomsten tussen engels en western. Het lijkt mij best wel leuk om allemaal tinkers in een bak te zien, ieder afzonderlijk western of dressuur bereden...

Je zou Andrea (haarbal) ook kunnen vragen. Haar hobby is volgens mij kostuums maken ed. Dus dan is dit ook wel een leuk idee voor haar (tenminste met de snertrit zat ze allemaal verhalen te vertellen over rare shows die ze wou rijden met Sheek).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 15:26

Heey Doei!

Ik zal Andrea een PB sturen Ja
Tja hoevaak... dat is best een goede vraag, ik zag in het andere topic 1x in de maand staan geloof ik. Dat lijkt mij om te beginnen wel redelijk Ja Alleen als er dan bijvoorbeeld een show en of demo oid op de planning staat zou je daarvoor bijv een paar keer extra bij elkaar kunnen komen.

Inderdaad ook wel een leuk idee om zowel western als engels te doen, maar dan heb je denk ik niet echt een mooi geheel...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 15:27

Ik heb overigens ook geen rijbewijs Tong uitsteken zal vriendlief over moeten halen Schijnheilig

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:55

Haarbal meldt zich Tong uitsteken Haha!

Leuk idee! Ik zou wel willen!

Ik denk dat je zeker 1x in de maand oefenen moet, en idd als je een show hebt een paar keer vaker. Denk aan de basisoefeningen zoals wijken e.d, dan zouden we de sidepasses er misschien bij kunnen pakken, reverse, rollback(?), pivot enz. Spin zie ik niet snel gebeuren Knipoog. De locatie lijkt me ook belangrijk, je hebt muziek(installatie) nodig en een goede bakbodem.

Dan kom je bij het hele muziek/choreografie-gebeuren. Wie kan zoiets maken/bedenken? Tempo van de paarden moet passen bij de muziek? En de paarden moeten even snel gaan, maar dat valt wel te regelen.

"Publiciteit". Als je shows wil rijden heb je wel een website oid nodig, lijkt me. Wie kan dat? Ikke niet! Knipoog

Kostuums. Allemaal hetzelfde aan? Zelfde kleur pad onder het zadel? ik zou evt. wel kostuums willen maken.

Dus ja, leuk idee, ik zou evt. wel willen, maar er komt vrij veel bij kijken...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:13

1x in de maand ga ik niet redden Dat wil ik niet vragen van mijn paps, die heeft het druk zat. Daarnaast is er ook nog iets met werk en studie en nou ja Clown
Het lijkt me nog steeds heel erg leuk Ja maar heb er eens goed over na gedacht, en zeker het komende half jaar heb ik weinig tijd over Lachen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:33

Qua locatie/tijdgebrek/geldgebrek (lol) e.d is het misschien makkelijker om alleen een paar keer voor een eventuele show te oefenen? Then again, ik heb geen verstand van 4/6-tal rijden en dus geen idee hoevaak je zoiets oefenen moet. Nou zijn onze paardjes wel zo nuchter, maar wij? Tong uitsteken

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:19

Wat ik wel weet, is wanneer je een echt mooie show je wilt neer zetten, ik zelfs 1 keer in de maand krap vind.
athans als je echt goed en serieus aan de gang wil.

ik heb verschillende shows gezien van tinkers, dan 4 tallen. en dat ging alles behalve gelijk en netjes, en dat is gewoon een gebrek aan regelmatig oeffenen, de aandacht van de mensen was verslapt omdat het gewoon minder leuk is naar te kijken. (vanuit het publiek gezien)

de meiden hadden wel lol er in, is ook belangrijk. het is dus echt waar doe je het voor, puur voor de lol, of wil je ook echt serieus wat neer zetten.

Ik zou al heel lang graag een serieus 4 tal willen neerzetten met tinkers/irish cobs. maar dan wel echt serieus. helaas gebrek aan mede tinker/irisch cob ruiters.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:34

Klinkt goed Andrea!
Ik denk dat ik er toch vanaf zie. Vooral het vervoer gaat bij mij niet echt werken denk ik. En ik heb zo het idee dat dit niet echt iets voor mij en Asterix is.

Maarrrr, als het allemaal toch door wil gaan, dan wil ik wel een website in elkaar zetten! Met mijn pieter peuterige kennis wat ik ervan heb kan ik een aardige site in elkaar zetten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:38

Klopt Dobbel Ja zo herinner ik me een show op de Tinkerwedstrijd in Wehl eeuwen terug. Was leuk hoor Ja vooral de muziek *LOL* Verder deed het erg.. amateuristisch aan. En dat is gewoon jammer, zeker omdat je er toch veel moeite en tijd in stopt.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:37

dat bedoel ik, ja was in whel we waren er toen beiden dus dezelde show gezien waarschijnlijk.

maar dat is een keuze die je dus moet maken.

Het is gewoon best lastig om een groepje te vinden wat en beetje dicht bij elkaar woont, en regelmatig kan oeffenen, ik zou prima 1 keer in de week kunnen oeffenen bv, maar ben dan ook niet afhankelijk van ouders ofzo, (manlief gaat toch wel mee)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:46

Ja precies, daar was jij ook.
Als ik eigen vervoer had dan was het ook allemaal nog wat anders. Nou ja, ik heb de auto wel (mijn vader dan ;) ) en ik heb een trailer waar ik gebruik van mag maken, maar dat E rijbewijs he... -O-

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:34

hier hetzelde hoor, moet dat ook nodig eens halen,

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 14:44

Ik heb gelukkig niet direct probleem met vervoer, heb dan geen rijbewijs maar vriendlief vind het allemaal erg leuk dus gaat graag mee, de tinker is ook van hem Vork

ik heb ook geen verstand van 4-6 tal rijden, het lijkt mij ook een goed idee om een soort van coordinator erbij te hebben, voor de choreografie en die de dingen van de grond af kan bekijken e.d.

Website maken kan ik Ja dus dat ik geen probleem (zie; http://www.la-belle-isle.com Knipoog)

verder vind ik 1 keer in de maand oefenen wel redelijk, niet te veel voor degenen waarvoor het toch een stukje rijden zou zijn en als er dan iets op de planning staat proberen wat vaker samen te komen lijkt mij voor het begin best een goed idee om mee te starten.

Citaat:
Denk aan de basisoefeningen zoals wijken e.d, dan zouden we de sidepasses er misschien bij kunnen pakken, reverse, rollback(?), pivot enz. Spin zie ik niet snel gebeuren

Ehh... ik heb geeeen idee wat dat allemaal is hoor Tong uitsteken haha, ik ben geen wedstrijdruiter, het paard kent het geloof ik ook niet Vork lijkt me wel leuk om te leren dat wel, maar of dat zo makkelijk is Cool Clown
wacht, rollback ken ik wel, dat is toch zo om de achterhand in 1 keer omdraaien? even op zijn leeks uitgelegd Vork

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:03

Hoi

Ik woon in de NOP en heb ook een tinker en het lijkt me ook wel leuk een 4 tal te rijden al heb ik er helemaal geen ervaring mee. Ik rij gewoon engels en heb geen western ambities.

Dobbel jij woont wel in de buurt, Keltic staat in Bant.

groeten Nicolet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:13

Ik rijd ook gewoon dressuur en heb ook niet direct western ambities hoor, maar voor zoiets lijkt het mij wel super leuk Haha! gewoon het puur het thema.

Zoals Nienke_92 ook al zei kan je inderdaad ook bijvoorbeeld als je met zijn 4-en bent 2 in western outfit en 2 in engels laten rijden. en aantal soortgelijke oefeningen van beide disciplines dan uitvoeren, dan is er wel goed het verschil te zien tussen de 2. lijkt me ook wel leuk....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:40

Lijkt mij helemaal niets, sorry,

bant is inderdaad niet ver weg, kwartiertje rijden ong.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:55

Is wel leuk hoor :j als het goed aanpakt. En dan vooral op hoger niveau, dus met een paard wat kan spinnen en een paard wat pirouettes kan.
Momentje, ik zoek even een filmpje ervan.
http://www.youtube.com/watch?v=vrYOQ52U3LQ

Maar iets zegt met dat we hier de Tinkies niet voor hebben ;) Jes kan wel spinnen, sidepass, rollback etc. maar onze spin is nog niet zó snel :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:57

ik zie mezelf ook niet op hoog niveau dressuren hoor Tong uitsteken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:57

dat filmpje kende ik, zag het laatst bij links voorbij komen, vandaar dat ik dat zei.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:16

ik heb wel beschikking over auto+trailer+e-rijbewijs, maar ik ben niet van plan om elke week een uur heen en een uur terug te gaan rijden... Lachen

Twee western en twee engels is ook wel grappig!