[TI] Tinker stal mccloud.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:32

Goh ,ik keek net even op de website van mc cloud ,staat Forrest daar ter koop aangeboden :+
Lijkt nog aardig op hem ,heeft alleen wat meer wit,Sommige tekststukken en de naam met dubbel r ,t komt wel erg veel overeen ,Forest (bos) schrijf je normaal met 1 r,onze Forrest en die van hem dus met 2 (,hij woont 12 km bij mij vandaan ),grappig zeg ,wat een toeval :roll: >;) _-:( :D

snowdon

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:05

Dat is onderhand geen toeval meer aricia, eerder was dochterlief erg creatief met de namen... maar sinds zij weg is, zie je helaas vaker dubbele namen!

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:58

Ja ,ik had al wel door dat het geen toeval was ,was meer ironisch bedoelt. ;) Maar ik wist niet dat ze dat ook eerder deden ,wat een idee zeg

gaelic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:57

volgens mij loopt er nog een topic over deze stal.
Ik heb Gaelic Vegilin van Claerbergen .
Toendertijd van Ellis gekocht.
Ellis is echt een Tinker fan hoe ze over tinkers kon praten geweldig.
Het laatste wat ik van Ellis heb gehoort dat ze naar het land van herkomst van de tinker is gegaan.
Na wat strubbelingen heeft haar vader de stal overgenomen en haar tophengst gehouden.
Dit heeft Ellis veel pijn gedaan en is toen naar, ik dacht Ierland gegaan.
Fijn voor haar een nieuw begin met je droom paardjes!!
Ik heb mijn Gaelic al dik 3 jaar .
Heb daar de dvd van hem gezien en wat ik op de dvd zag is niets gelogen met de werkelijkheid.
Hij ging daar de weg over langs vrachtwagens en tractoren en daar doet hij hier ook geen stap voor opzij!!
Hij is lief en goud eerlijk !! Mijn dochtertje van 6 rijd er ook al op .De draf de galop noem het maar op wat ze vraagt doet hij ook.
Ze is er 1 keer in de volle galop vanaf gevallen ,en meneer stond direct stil en keek haar aan van wat maak jij me nou !!??
haha Mijn vriend ,ik had geen andere willen hebben!!
Maar ik denk zelf dat er bij iedere stal wel iets is ,zelfs bij de beste !
Ik zelf heb niets te klagen over deze stal! groetjes Bianca.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:27

heidi1973 schreef:
ja dat is ook het verhaal wat mij is vertelt over sense toen ik hem kocht
maar naar dat ik het na hem laten kijken door me eigen dierenarts en ook contakt heb gehad met hun dierenarts die hem daar toen aan heeft behandelt het wel degelijk huidkanker is
had hem ander nooit weer terug gebracht
het is heel jammer maar ik heb hele slechte evaring met ze
ook hebben ze sense nu als 5jarige op hun site staan teruwlijk hij deze zomer 8 jaar word
allemaal van die dingen die niet kloppen

Heb net even gekeken op hun site en Sense is verkocht!!!

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:51

ik blijf erbij dat sens gewoon een wrat heeft gehad. En trouwens, in principe valt een wrat waarschijnlijk ook wel onder huidkanker. Dat is bij mensen trouwens ook zo. Kanker is geen ziekte of een virus, maar gewoon een ongeremde celdeling. Als je dat binnen in je lichaam hebt gaat het, zoals bekend, mis. Tenzij er goed behandeld wordt. Groeit het aan de buitenkant is er niks mee aan de hand. Bij mensen is er toch ook geen paniek?

En tsja, een naam voor de tweede keer gebruiken, ik vind dat niet raar. Zouden jullie voor meer dan 2000 paarden verschillende namen kunnen bedenken?
Ik had bij mijn pony al moeite om één naam te bedenken...

Ik ben overigens blij dat er mensen zijn die wel inzien dat de familie Mollema hartstikke hun best doen. En dat de paarden niet links of rechts kunnen klopt natuurlijk ook niet. De paarden kunnen op stemcommando stappen, draven galopperen en stilstaan. En natuurlijk kun je sturen.

Juist om dat soort dingen tegen te gaan filmen ze. Ze gaan er toch ook mee op buitenrit? En dat wordt gefilmd, langs de weg enzo. Denk je dat ze dat zonder problemen kunnen doen als de paarden geen gas, geen rem en geen stuur hebben?

Beetje dom praat hier soms....

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:52

Oja, bij de paarden heb je toch een paspoort? Daar staat de geboortedatum van het paard in. Daar kun je dan toch niet over liegen?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:00

Guinness, Hier word gewoon de mening van de mensen verteld, en hun ervaringen. En blijkbaar zijn die niet altijd even goed.
Blijkbaar werk jij daar nu, en dan is het logisch dat je het voor Mccloud op neemt, maar dat vind ik (persoonlijk) niet echt een "Klantvriendelijke" manier.

Voor zover ik weet, over de geboorte datums, die zijn niet precies, de leeftijd word naar de tanden bepaalt, omdat de fokkers in engeland hier niets van hebben bij gehouden.
Tenminste, dat was bij VvC zo.
Dat je er niet over kan liegen vind ik onzin, maar ik weet zeker dat dit niet zou gebeuren, dit is waarschijnlijk dan een foutje over iets geweest.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:26

Guinness schreef:
Oja, bij de paarden heb je toch een paspoort? Daar staat de geboortedatum van het paard in. Daar kun je dan toch niet over liegen?

De geboortedatum is niet bekend omdat de paarden uit Engeland komen. Leeftijd wordt inderdaad geschat aan de hand van de tanden.
De datum kon je zelf uitkiezen, kennissen die toendertijd mijn paardje hebben gekocht hebben zo de datum van een ander paardje gezegd. En dat staat nu op zijn paspoort.
Het is dus niet duidelijk wanneer hij ooit geboren is......

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:40

Guinness schreef:

De paspoorten worden pas in Nederland gemaakt, en Mollema moet zelf de leeftijd opgeven (Volgens mij was daar in het verleden ook iets mee i.c.m. de dierenarts waar hij mee werkte?)

En als jij daar werkt, kun je me dan uitleggen hoe het zit met die 10 cm die de paarden opeens gekrompen zijn als ze thuis nagemeten worden?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:21

Guinness schreef:
ik blijf erbij dat sens gewoon een wrat heeft gehad. En trouwens, in principe valt een wrat waarschijnlijk ook wel onder huidkanker. Dat is bij mensen trouwens ook zo. Kanker is geen ziekte of een virus, maar gewoon een ongeremde celdeling. Als je dat binnen in je lichaam hebt gaat het, zoals bekend, mis. Tenzij er goed behandeld wordt. Groeit het aan de buitenkant is er niks mee aan de hand. Bij mensen is er toch ook geen paniek?

En tsja, een naam voor de tweede keer gebruiken, ik vind dat niet raar. Zouden jullie voor meer dan 2000 paarden verschillende namen kunnen bedenken?
Ik had bij mijn pony al moeite om één naam te bedenken...

Ik ben overigens blij dat er mensen zijn die wel inzien dat de familie Mollema hartstikke hun best doen. En dat de paarden niet links of rechts kunnen klopt natuurlijk ook niet. De paarden kunnen op stemcommando stappen, draven galopperen en stilstaan. En natuurlijk kun je sturen.

Juist om dat soort dingen tegen te gaan filmen ze. Ze gaan er toch ook mee op buitenrit? En dat wordt gefilmd, langs de weg enzo. Denk je dat ze dat zonder problemen kunnen doen als de paarden geen gas, geen rem en geen stuur hebben?

Beetje dom praat hier soms....

Even offtopic.
Een wrat is absoluut geen kanker, maar een virus. Een vorm van het herpes virus. Dus een wrat en huid kanker zijn 2 verschillende dingen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:27

Toevoeging op wat Janet zegt: Er zijn wel wratten die niet door een virus veroorzaakt worden...vb. likdoorn en ouderdomswrat.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:43

...en er zijn ook kankersoorten die door virussen veroorzaakt worden (vgl baarmoederhalskanker).

Overigens is een wrat wel degelijk een vorm van een (goedaardige) tumor. Ookal wordt hij veroorzaakt door een virus.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:49

ik wil nu mijn tinker verkopen want het klikt niet zo met rijden hij is nog te groen en te jong voor mij hij komt ook van mccloud maar ik verkoop hem niet aan hun terug ik zoek zelf een lief baasje voor hem ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:41

ik wou hier ook ff op reageren,ik heb sinds vandaag 'ervaring' met die stal.

zoals sommige weten heb ik een tijdje terug 2 merries gekocht,en stonden er ook nog bij dezelfde mensen een hengst en 2 hengstenjaarlingen te koop(de jaarlingen waren compleet niet in de hand,de hengst vond ik oneerlijk,hij wou mij slaan toen ik dichter wou gaan als hij hooi op de wei aan het eten was)

nu,die 2 merries waren vol,de papa is die hengst.Geen van de paarden was ingeschreven in een stamboek,alleen wil ik dat wel laten doen,en zo ben ik bij de man terecht gekomen die de jaarlingen en de hengst gekocht heeft.ook een handelaar in tinkers.
de jaarlingen heeft hij nog,de hengst heeft hij doorverkocht aan Mc cloud.

Nu wil ik mijn tinkers graag inschrijven in hetzelfde stamboek waar de hengst in terecht komt,zodat hij 'herkent' kan worden als papa van de veulens.

Nu,de hengst is ondertussen geruind,kan nog niet langer dan 2 weken bij hen zijn(want hij is ng eerst bij die andere handelsstal geweest en ik heb mijn merries ook nog maar 2 weken,en ze zijn hetzelfde moment vertrokken).

dus ik stuurde Mc Cloud een mailtje om te vragen of zij het paard nog hadden met de beschrijving enzo...

kreeg ik een kort antwoord terug dat ze geen hengsten hadden en ze mij niet konden helpen.

Maar die hengst(ruin nu) is Forrest,het eerste paard bij 'te koop' op hun site!En ik had duidelijk gezegd wie dat die andere stal gezegd dat dat hij bij hen stond,....

is dat dan zo moeilijk om te bevestigen?

wat me ook opviel.
die hengst was niet zadelmak.Hij staat 2 weken(mss nog minder) bij Mc Cloud en plots is hij braaf zadelmak en een echte knuffel en gezinspaard.
Hij is dekhengst geweest,2 weken onder het zadel,wou mij 3 weken terug slaan en plots is dat allemaal weg?ik geloof er niets van en vind het heel flauw dat ze alles zo'n draai geven!

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:07

Ik vraag me af of je niet in de war bent met een andere Forrest. Deze Forrest is gewoon beleerd, hij kwam al beleerd op de stal en er is buitenrit en alles meegemaakt. Ondertusse (zoals je misschien al gezien hebt) is hij al verkocht en diegene maakt heel veel buitenritten met hem en allemaal zonder problemen. Ze is helemaal gelukkig met dit paard en hij heeft nog geen stap verkeerd gezet, ook niet naar haar kinderen.

Dus ben je niet in de war met een ander paard?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:18

Er is maar een andere echte Forrest met 2 rren en dat is een goedgekeurde dekhengst dus ik denk dat tengeltje gelijk heeft aangezien mijn eigen ervaringen!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:44

Bedoel je dit paard misschien?
Afbeelding

Mixs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:10

Mijn Mixs komt daar ook vandaan, was zadelmak toen ik hem kreeg, bleek wat jonger te zijn als op zn paspoort, maar ik ben super blij met hem! Het zijn aardige mensen! Alleen moet je wel iemand meenemen erheen die goed verstand van paarden heeft, als je dat zelf niet zo hebt!

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:06

Ja jaa:P mensen ..Weet iemand waar Crown van tinkerstal mc cloud is ?
Ik heb dr een paar jaar gewerkt en had crown op afbetaling graag zou ik willen weten hoe het met die kanjer gaat! en heb dan eventueel nog heeeeeeeeel veel fotos van hem voor je.
Lang verhaal allemaal ...

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:00

geen idee waar die is
zou ook wel willen weten waar sense nu is
maar dat zal wel heel moeilijk worden om daar achter te komen denk ik :(

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:11

Guinness schreef:
Ik vraag me af of je niet in de war bent met een andere Forrest. Deze Forrest is gewoon beleerd, hij kwam al beleerd op de stal en er is buitenrit en alles meegemaakt. Ondertusse (zoals je misschien al gezien hebt) is hij al verkocht en diegene maakt heel veel buitenritten met hem en allemaal zonder problemen. Ze is helemaal gelukkig met dit paard en hij heeft nog geen stap verkeerd gezet, ook niet naar haar kinderen.

Dus ben je niet in de war met een ander paard?

ik heb het zeker weten over het juiste paard en over de Forrest die op de foto hier in dit topic staat.
eurotinkers had hem gekocht van de vorige eigenaar,en hem daarna verkocht naar mc cloud,ik heb hem gezien toen ik de merries ging bekijken,hij is het zeker,en hij wou me op dat moment ook echt slaan(en ik had hem nog niet eens aangeraakt,wou enkel naar hem toe gaan)
nu,mss was dat ook omdat hij toen in 'zijn kudde' stond,maakt niet uit

maar mc cloud gemaild en ze wisten van niets,en wilden me allesinds niet echt verder helpen.Terwijl ze toch goed genoeg weten van waar hun paarden komen,dus snap ik niet waarom je dan doen alsof je neus bloed...is toch een kleintje om mensen op zo'n simpele manier te helpen niet?
en ik weet 100% zeker dat Forrest de papa is van mijn beide veulens(en nu blijkbaar ook gewoon zelfs een zoon van een van mijn 2 merries)

en dat hij braaf is op de baan is logisch,hij was bij zijn vorige eigenaar beleerd voor het karretje in zijn jonge jaren,en dan zijn ze er de baan mee op geweest....

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:48

Ik heb ook geen goede ervaring met deze stal.
Een van onze Tinkers komt daar vandaan, (Gilliam Vegilin van Claerbergen. Voordat het McCloud ging heten), hij was amper ingereden, en wat ie al kon, was er vrij hardhandig ingekregen. We hebben een filmpje gezien dat ie alleen over een fietspad draaft, stijf van de dope. :( Gill zal namelijk nooit, maar dan ook nooit alleen naar buiten durven. Inmiddels heeft mijn bijrijder een super paard van hem gemaakt. :D We konden hem ook niet normaal opzadelen, dan werd je tussen de muur geklemd door hem. Inmiddels is dit ook verholpen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:19

Waaruit concludeer jij dat hij stijf van de dope liep?

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:29

Mccloud18 schreef:
Ja jaa:P mensen ..Weet iemand waar Crown van tinkerstal mc cloud is ?
Ik heb dr een paar jaar gewerkt en had crown op afbetaling graag zou ik willen weten hoe het met die kanjer gaat! en heb dan eventueel nog heeeeeeeeel veel fotos van hem voor je.
Lang verhaal allemaal ...

Ja,Crown staat op marktplaats...
Te koop in Drachten!