[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:20

Leuke foto's van Diaz :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:33

proficiat marja!dat is een mooie overwinning.

vanmorgen naar de luizenmarkt geweest(of een vlooienmarkt,hoe je t wil noemen).altijd heel erg leuk om te rommelen tussen allemaal gebruikte spullen.niet verwacht,maar toch een puzzelwoordenboek gevonden.megaveel worden en dat voor 1 euro.kijk daar ben ik nou blij mee.
toen ik nog jong was kon je hier ook een lotje kopen en meeloten voor een ponyveulen.iedereen wilde natuurlijk meedoen.gelukkig is dat nu niet meer,toch best veel stress voor die dieren op zo'n markt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:58

Aah m'n ogen, ben ajuinensoep aan het maken en aargh.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:30

Leuke foto's van Diaz zo!

hetlevenwint; gaat het weer met je ogen?

Heb net weer een rondje op Lilly gereden, ze was weer heel braaf;
Afbeelding
Afbeelding

En mn andere meisje;
Afbeelding

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:14

en hoe was de buitenrit gegaan gisteren @Lailaa?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:21

Leuke foto's van Lily en de shet hihi.

Gaat het weer met je ogen. Dat kan behoorlijk prikken ja

En leuk Ellie dat je wat gevonden hebt. Hier heb je op 2e pinksterdag ook paardenmarkt en braderie en mernis enzo. Echt heel groot. Maar had gisteren geen zin in die regen

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:28

Buitenrit ging, ze is buiten nog heel onzeker en schrok eerst van een mini shet in de wei en alle men karretjes waren dood eng. Maar toen ze achteraan liep ging het eigenlijk wel goed. :)

Lieve shet he hahaa :=

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:48

Aah mooi zo! Buiten rijden is zo fijn, altijd fijn als het goed gaat.
Ik heb gisteren met Kerry een buitenrit gemaakt van 2 uur door het bos, heerlijk.
Alleen mijn stoere bonte man is bang voor..... KOEIEN.. hahaha, dat vind ik nou hilarisch, bang voor zwart witte koeien...
Maar goed, hij wilde er dus eerst met een boog omheen, toen draaide hij om en uiteindelijk in een drafje erlangs op. Hij was wel terug te brengen in tempo, dus het was zeker niet zo dat hij totaal in paniek was of geheel onder me uitschoot of iets. Maar ik ga deze week wel oefenen met hem, er staat een bankje bij het weiland van de koeien en daar kan ik dan mooi zitten en dan kan Kerry lekker grazen naast de koeien.
De koeien staan sinds twee dagen in de wei langs de weg en het is dus allemaal nog erg nieuw voor hem.
Zal wel goed komen, hij is verder nooit ergens bang voor ...
Mocht iemand nog goede KOEIEN-ANGST tips hebben, ik hoor ze graag! ;-)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:55

bij mij hielp het door merc te laten grazen bij de koeien en door samen met zn vriendin er langs te lopen, die vond ze namelijk niet boeiend.

Daarna vond hij ze niet meer interessant en sinds januari dit jaar staat hij op stal naast koeien(nu zijn beide 24/7 buiten, dus ziet ie ze alleen in de verte)

hier alleen een paard dat bang is van hertjes hahahaha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:38

@Kerry Tinker. Mijn ex kruising tinker was opgegroeid tussen de koeien. Gewoon ertussen gooien :P

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:47

alles wat eng is zoek ik hier juist express met de paarden op..
geduld, doorzettingsvermogen en belonen.. dus vaak langsrijden, net zolang dat je merkt dat er iets rust in zit.. dat teken van rust is bij elk paard anders en dat is lastig om zo vanachter de comp.
Iedereen herkend dat vast wel bij zijn/haar paard, dat moment is dan ook het teken dat het genoeg voor die dag is..
En op die manier ga je net zolang door tot hij/zij helemaal niet meer opkijkt..

wat ook wilt helpen is een paard wat niet bang is voorop te laten, of zelf even afstappen en geleiden.. maar dat doe ik pas in het uiterste geval..
Ik heb destijds een paardje hier gehad wat bij zijn baas zo angstig was dat hij zich letterlijk achterover liet vallen.. met een hoop geduld en oefenen hebben we dat eruit gekregen..

En waar dat kan lekker op een volte zetten, maar dat is bij koeien lastig ;)

Leuke Lilly, ben benieuwd hoe ze er over een jaartje uitziet!
agg mini's, kleine boeven!! :D

Hier verder een poes met een plof buik, ze moet nog 7 dagen, maar ze weet nu al niet meer hoe ze moet liggen en loopt bij het minste of geringste al te hijgen.. arm ding haha

en donderdag hopen Jess en ik blij te zijn.. dan weten we of Grace haar mini vakantie in Burgh tot een goed resultaat heeft geleidt. :D nog even geduld dus..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:50

Gefeliciteerd Marja, dat zijn nog eens mooie resultaten!
Diaz lekker met dr verzorgster rond en Llly ook braaf dr rondjes!

Ik ben met Gijs aan het oefenen geslagen maar hij snapt niet helemaal waarom het in vredesnaam nodig is dat ik er een touw aan hang om m vervolgens te trachten m mee te laten lopen. :')

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:56

fayem89 schreef:

Haar hals is nu wel ietsjes dikker vind ik. En qua lichaam niet meer zo schraal. Spiertjes komen langzaam wel. :)

Mini's zijn boeven? Vertel mij wat :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:39

Lailaa schreef:
fayem89 schreef:

Haar hals is nu wel ietsjes dikker vind ik. En qua lichaam niet meer zo schraal. Spiertjes komen langzaam wel. :)

Heb ik nu nooit last van die van mij breken nooit uit...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:50

Hallo,

sorry ben even er tussenuit geweest.

Leuke foto's van Lilly, bevalt ze goed? komt ze ook bij Jansen vandaan of elders?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:03

Mira283 schreef:
Lailaa schreef:

Heb ik nu nooit last van die van mij breken nooit uit...

Die van mij breekt niet uit maar neemt wel ineens een loopje met je en voor de sulky ineens een weiland in duiken als ze doorheeft dat je even niet oplet haha. :=

Jolandaa_ schreef:
Hallo,

sorry ben even er tussenuit geweest.

Leuke foto's van Lilly, bevalt ze goed? komt ze ook bij Jansen vandaan of elders?

Welkom terug!
Lilly komt niet bij Jansen vandaan maar ze bevalt goed. :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:54

Terug allemaal prima met m'n ogen, ga nog bijlezen dan.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:17

Gelukkig maar

Eigenwijze shetjes, weet er alles van. Had er ook 1tje, Diego. Nou ja eigenlijk was hij van mijn vader.
Helaas heeft het diertje niet zo oud mogen worden (7 jaar)

Trouwens...
Duimen jullie mee donderdag? :-D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:57

Jess_vH schreef:
Gelukkig maar

Eigenwijze shetjes, weet er alles van. Had er ook 1tje, Diego. Nou ja eigenlijk was hij van mijn vader.

Trouwens...

Tuurlijk!

@lailaa pippin kan een klein kind mee weglopen maar zodra ie door heeft dat je meer aankan... Duikt ie het gras in of als het hek open gaat glipt hij ff langs de andere shet. Hij jaagt achter schapen aan en durft ook best met een groot paard te stoeien. Je moet een ego hebben als je maar 80 cm groot bent.
Ravenya is ontzettend lief maar eenkennig. Is net een veulen opvoeden ze is 3 jaar oud. Maar leuke uitdaging pips was net zo. Als ales goed gaat wil ik ze beiden voor de kar beleren.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:06

We hebben een nieuwe merrie. Ze is overgebracht rond Nieuwjaar vermoeden we, uit Ierland en is waarschijnlijk telkens bij mensen terecht gekomen die niet zoveel van paarden kennen en misschien ook niet wisten dat ze zwanger was. Nu heeft ze sinds moederdag een veulentje en is ze via omwegen bij ons gekomen. Omdat we het niet konden laten haar daar te laten staan. Ze is veel te mager maar haar tanden zijn reeds bijgevijld en ze is ontwormd. We geven haar nu veel tijd om goed te komen en het lukt haar wel.
De eerste ontmoeting met de andere paarden was voor Figaro (haar veulen) even schrikken maar daarna ging het super.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:12

@hlw:smaakte de uiensoep?ik lust hem wel hoor,maar ik ben enorm gek op alle soorten soep.liefst 2 keer per dag.

@jessica:tuurlijk duim ik mee.hopenlijk is het meteen gelukt en dartelt er volgend jaar een veulenkind rond!

vandaag veel gedaan,ondanks dat ik vakantie heb.eerst post bezorgd,daarna met mijn vader bonen gepoot en vervolgens zijn auto gewassen en gepoetst.pap heeft wel geholpen,maar dan moet de mijne ook gebeuren deze vakantie(en dat is een zwijnenstal...)
nu zit ik alleen thuis.pa en ma naar een verjaardag van mijn tanre.ik ben sinds een aantal jaar niet meer welkom.en waarom?ikke niet weten.dus nu lekker tv op tlc en laptoppen.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:51

Mira283 schreef:
Jess_vH schreef:
Gelukkig maar

Trouwens...

Tuurlijk!

@lailaa pippin kan een klein kind mee weglopen maar zodra ie door heeft dat je meer aankan... Duikt ie het gras in of als het hek open gaat glipt hij ff langs de andere shet. Hij jaagt achter schapen aan en durft ook best met een groot paard te stoeien. Je moet een ego hebben als je maar 80 cm groot bent.
Ravenya is ontzettend lief maar eenkennig. Is net een veulen opvoeden ze is 3 jaar oud. Maar leuke uitdaging pips was net zo. Als ales goed gaat wil ik ze beiden voor de kar beleren.

Dat doet Savannah ook! Ze neemt een loopje met mijn vriend en m'n ouders haha.

Mennen met de shetjes is leuk! Savannah heb ik afgelopen zomer zelf beleerd en sinds 2 maand heb ik een sulky

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:51

Blijf Lilly leuk vinden. Hoe hoog is ze? Misschien dat ik daar overheen heb gelezen.
Clocloken mooie kudde op je filmpje. Arme ukkepuk ineens bij zulke joekels gezet worden :)

Zou Sally vanavond met stalgenootje gaan longeren.
Komen we aan op stal en wil ik haar uit de wei pakken. Loopt ze gigantisch kreupel met links achter.
We denken dat ze een rare zet in de wei heeft gedaan. Morgenmiddag na het werk gaan we weer kijken hoe ze loopt.
Toen we er mee over de weg liepen ging ze beterder lopen, maar bij stal op het ongelijke was het weer mis.
Ook heeft ze dekentje opgekregen omdat ze het koud had.
Afbeelding

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:55

Lilly is ongeveer 1.52 hoog. :)

Hopelijk gaat het morgen beter met Sally!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:01

wat een allerschattigst veulen,clockocken!