[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:58

Oei Elke, da's voor jou een geluk bij een ongeluk dus! Vervelend inderdaad dat mensen niet gewoon van andermans spullen af kunnen blijven.

Klinkt goed I-L: M oefeningen...! Die startkaart komt wel joh!

Jacky2: veel plezier op buitenrit!

I-L: Chub wordt geschoren omdat ze veel te veel winterhaar krijgt. Ze stond de afgelopen weken al, zonder iets te doen, te zweten. Ik rijd vrij fanatiek en droogstappen gaat niet eens....

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:52

Goeiemorgen!!

zo, hoef pas om 11 uur op school te zijn, dat zijn pas beetje christelijke tijden

Gisteravond Rome-avond gehad, was wel erg leuk, iedereen presentatie houden enzo, en de leraren vertelden ook even hoe leuk onze groep wel niet was
Verder de DVD gekregen met daarop de film...doen onze boxjes het niet en op de dvdspeler draait ie em niet...dus moet mn vader maar ff naar kijken, want ik wil de film wel heel graag zien

Net mn 2e rijles gehad...t was nog steeds leuk
heb nu ook zelf mogen gas geven, remmen, en schakelen
haha ik zat daar echt van: hee, nu rij ik helemaal zelf

I-L - Irish gaat goed dus! starten komt vanzelf wel

Chubby geschoren...zal wel een hoop schelen!

MM- zo das niet zo mooi...maar er is verder niets van jouw tuig enzo weg, of wel?

Zag ook nog een ernstig vieze Mira voorbij komen volgens mij

nou, ga zo naar school...ben pas rond half 6 thuis, moet vanmiddag met school gaan jiu-jitsu'en

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:06

mensen, meld me even en meld me ook af, want ik houd het echt niet meer bij. Vind het aso om af en toe een ego-bericht er tussen te knallen en meer niet.

Ik zal af en toe nog wel eens lezen, zodat ik een beetje weet wat gaande is!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:23

Fijn I-L dat er een punt bij je in de buurt is. De meeste mensen willen inderdaad niet 2,5 uur rijden voor een brok.

Dat vraag ik me ook vaak af MM, misselijk is dat altijd.

Niet wegblijven hoor Leonoor!
Af en toe iets plaatsen moet toch ook kunnen?!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:28

*zwijmel*

Leonoor, niet wegblijven! Af en toe een ego- bericht van jou is leuk genoeg!

xIngridx, wat heb je de vorige keer met lessen gedaan dan? Leuk wel he...!

Chubby geschoren scheelt ongeveer de vacht van anderhalve grote KWPN-er

*zwijmelzwijmel*

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:34

Leonoor schreef:
mensen, meld me even en meld me ook af, want ik houd het echt niet meer bij. Vind het aso om af en toe een ego-bericht er tussen te knallen en meer niet.

Voor mij geldt hetzelfde helaas....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:37

Inderdaad NikitaGoGo:

Citaat:
niet wegblijven! Af en toe een ego- bericht van jou is leuk genoeg!

Voel je aub nergens toe verplicht. Ik (en met mij vast ook wel anderen) blijf graag op de hoogte van jullie belevenissen als jullie daar tijd voor hebben...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:39

Ben het helemaal met Chubby eens!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:46

NikitaGoGo schreef:
Leonoor schreef:

Voor mij geldt hetzelfde helaas....

Hoi allemaal,
Ik heb ook een tijdje geprobeert hier te volgen, omdat het gewoon heel gezellig is.
Vooral ook omdat ik thuis geen internet heb, is het voor mij, op het werk amper bij te houden.
Ik kom nog wel langs om jullie gezellige verhalen te lezen maar om te reageren heb ik helaas te weinig tijd.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:02

Ok dan.... thanks Chubby en Yarka......

Hier mijn story:

Gisteren heb ik de 1,5 jarige Romy verplaatst naar een andere weide met iemand hier uit de omgeving. Hele aardige man die ik ook bij toeval door de paardjes heb leren kennen. Romy staat nu bij een hele grote friese merie (stokmaat 1.72m) van 12 jaar in de wei, die merrie had een tweeling dit jaar maar is helaas misgegaan bij het verwijderen van 1 bevrucht eitje. Ze misten beide hun eigen maatjes en riepen naar elkaar. Romy staat nu 1 km verwijderd van Nikita en Romy en ze konden elkaar toch nog horen roepen. Romy liep erg goed mee de 1 km over de weg, heb ik toch te danken aan de 2 pennymeisjes die haar van het voorjaar vertroeteld hebben en met haar veel hebben gewandeld buiten en over de weg enzo.

Sissi en Nikita staan nog in een andere weide samen met een merrie van iemand anders waar Maxolo weer staat met een 2,5 jarige friese hengst.

Het kan gek gaan wat dat betreft. Ik heb gewoon enorm veel geluk gehad dat ik deze mensen heb leren kennen, anders had ik echt minimaal 2 peerdjes moeten verkopen............ grote ZUCHT

De stallen vorderen nu gestaag. Alle ijzeren palen zijn gezet op de betonnen vloer en aan elkaar gelast en nu worden er muurtjes daartussen gemetseld, ga iedere keer even geestelijke bijstand verlenen bij mijn vader die dit allemaal maakt voor ons. Nee hoor, ben gewoon super nieuwsgierig hoe het eruit komt te zien. Begin december is alles klaar zo het er nu naar uitziet. Mijn vader gaat met mijn moeder volgende week eerst 2 weken met vakantie naar Marokko en de staldeuren gaat hij thuis in elkaar lassen, vandaar de planning begin december.

Hoop dat ze tot die tijd in de wei kunnen blijven staan en dat het winterweer nog even op zich laat wachten.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:08

weer terug in nederland

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:16

Helemaal top Nikitagogo! Dus je hoeft nu geen van je paardjes te verkopen? Fijn dat het zo kan.

Welkom terug in ons kikkerlandje Tadano!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:23

Ladies, ladies, ladies! Ik reageer alleen voor zover mijn schermpje hieronder reikt... Ik lees wel bij, maar ben de laatste paar dagen niet zo in de mood om sociaal te reageren. Begin zelfs de pony's beu te raken omdat ik ze wel elke dag zie, elke dag voer en verzorg, en ik er niet op mag... Bleuh! Stage gaat wel weer goed voor halve dagen, ga denk ik morgen proberen voor de ochtend ook te gaan, en dan na de middag zien hoever t gaat

Tinkermuts, hoe is het gegaan met die persoon die de therapeut meebracht? Zou dat wel knap vinden van hem/haar vinden

Chubby, fijn dat het scheren goed is gegaan met paard!

Jee Elke.. daar is je neef ook mooi klaar mee... alle ruiten kapot! Is het al duidelijk of er ook nog wat is meegenomen?

Ingrid, leuke Rome-avond gehad dus

Leonoor, ik vind het leuk zat om af en toe wat over Josephine, Baggio of Jip te horen hoor, dus post lekker door... alsmaar op alles en iedereen reageren lukt ook niet iedereen hoor... Sommigen zitten gewoon meer op internet dan anderen enja... Hum, datzelfde mag NikitaGogo ook in dr oren knopen... Evenals Sjoe...

Nikita, fijn dat het toch zo lekker gaat met je paarden en je stekkie

Zo, dat was dat Ga nu naar schuur, kijken of brokken geleverd zijn...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:32

Tinkermuts, Yarka: Ja, ben echt blij met die smeerlap, betekent toch dat ze zich meer en meer thuis en veilig voelt.

IL, wat kost zo'n startkaart? Kun je niet iemand charteren om je te sponsoren?

Mazzel-meid, echt mazzel dat je nog geen zadels terug had gelegd! Is je tuig wel of niet gejat?

xingridx: ernstig vieze Mira? Waar?

Leonoor, NikitaGoGo, Sjoe: gewoon langs blijven komen hoor. Ik ben deze week thuis en kan daarom reageren, maar niets is verplicht in [TI] toch?

NikitaGoGo: echt fijn dat je je paardjes gewoon hebt kunnen houden. Maak je wel foto's van de vorderingen van je pa's werk?

Welkom terug Tadano. Lekkere vakantie gehad?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:37

Hey Maya, kop op he, nog even geduld, dan mag je heus wel weer gaan opbouwen met rijden. Geef je lijf nog even de tijd.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:08

Tinkermuts volgens mij is het werk wat jij doet ook geweldig.

Chubby een kale chubje dus. Ben wel benieuwt naar een foto.

Irish zo duur is een startkaart toch niet (heb er geen idee van)?

Jacky2 kan je moeder niet rijden dan. Ik had laatst mensen die ruim 2 uur hebben gereden en die vonden het zo leuk dat ze binnenkort weer komen.

MM dat is balen. Wij hebben ook 2 keer inbraak gehad in de winkel en je voelt je dan zo kwaad.

ingrid lekker uitgeslapen dus. Tweede rijles was dus een succes. Nog even en je bent alweer vergeten dat je het moeilijk vond de eerste paar keren.

Leonoor, Dienie en Sjoe gewoon af en toe lekker aso doen hoor. Ik hou het ook niet bij en reageer dan gewoon alleen op de berichten die zijn blijven hangen of op de laatste pagina. Maar ook lekker alleen jullie verhaal is leuk hoor.

Dienie mooi dat je ze allemaal kunt blijven houden (Ook een beetje eigen belang hoor).

Maya balen he dat je niet kunt rijden. Ik had dat soms heel erg toen ik zwanger was ik voelde me super maar kon niet rijden. Niet leuk.
Gelukkig gaat het wel beter met je. Maar doe wel voorzichtig he.

Tadano hoe was het?

Ik ga zo de kleine maar eens in bed leggen en maar weer poepscheppen. En hopelijk kom ik vandaag wel aan Mauricio toe. Hij heeft ook wel zo'n lekkere aantrekkings kracht. Gisteren stonden de twee meisjes die les hadden gehad nog even bij zijn weitje. En ze wouden graag op hem rijden want hij ziet er zo lief uit. En dat is hij gelukkig ook. Dus ik heb ze belooft dat als hij goed is ingereden hun ook op hem mogen rijden.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:14

O ja ik ben helemaal trots op mij zelf.
Die twee meisje waren gisteren voor hun vierde lesje van een halfuur.
Ze hadden allebei wel eens op een paard gezeten en dat was het. Nu hebben ze les op Pride van 165 cm en hun zijn nog maar 10 en 12 en ook nog niet eens groot voor hun leeftijd. En ze kunnen al netjes op Pride stappen, draven en galopperen met en zonder beugels. Ook drijven met hun zit in galop doen ze al want ze kunnen er zo moeilijk bij met de benen dan. Dus dat vind ik best snel. En ze zitten ook heel netjes. Drijven netjes met hun kuiten, leggen ook netjes hun buiten been achter de singel voor galop enz. Heerlijk om het te zien.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:11

Schouderklopje voor mamauba hoor! Leuk om te zien kan ik me zo voorstellen. Mag je toch trots op zijn?!
Heb jij een diploma voor het lesgeven?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:15

Goedemorgen,

Roos, balen dat je zo slecht had geslapen

Chubb, leuk dat Chev foto's komt maken een zaterdag!!!

Mazzel, lekker gewinkelt. Is leuker dan huiswerk

Ingrid, pfft 30 km fietsen in die wind

Peetorlan, dan zij hij het wel zijn

Cindy, super nieuws over Spetje

Fk, wat zag Mira eruit

Vasthi, dat is nog eens een leuk verjaarskadootjes. Klinkt goed

Bonte, heerlijk zo lang op bed liggen

Mamauba, Jan vond t iig ook erg leuk klinken

Gisteren op Flan gereden. Ze was best dwars Op t eind ging t lekker toen heb ik een tijd zonder beugels gereden. Dan zit ik toch wel erg lekker op haar. Ook viel ze nog uit naar Fortis, een grote KWPN-er Mafkees. Ze heeft ook een hapje lijnzaad op van een stalgenootje. Ze vond t maar vreemd

Verder redt ik t niet om bij te lezen vandaag… heel druk… En vanaaf springles. Hoop dat ik niets over t hoofd heb gezien.

Iedereen die het gebruiken kan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:08

Citaat:
Goedemorgen,

Goedemorgen Jellie

pfffff... Drukdrukdruk hier...

Mamauba, compliment is dat lijkt me, als die kindjes het zo goed oppakken. Natuurtalent ala, maar is toch ook verdienste van lesgeven!

Maya

Lijnzaad, als Chub daar een hapje van krijgt zit haar neus altijd onder... Ze vindt het wel lekker geloof ik en het ziet er altijd erg cute uit daarna

Tadano, welcome back!

NikitaGogo, klinkt goed allemaal!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:10

Ik ga ook eventjes sociaal reageren, komt er helaas niet altijd van
En uiteraard snap ik dat het bij anderen ook niet lukt om altijd op iedereen te reageren. Maar vind het leuk om ieder z’n belevenissen te lezen!

Wat betreft de inbraak; ik ga vanavond eventjes kijken met m’n vader, maar waarschijnlijk is ervan mij niks weg. M’n mentuig ligt ook in die schuur en volgens mij hebben ze die *godzijdank* laten liggen. Dus misschien dat ze meer op de autoradio ofzo uitwaren dan op zadels en ander tuigage, dus ik verwacht dat alles oke is, op de auto van m’n neef na dan..

Super dat Jean het zo naar haar zin heeft in Ierland!

Jij bent ook altijd vroeg uit de veren, Tinkermuts volgens mij hebben jullie erg veel plaats en rust bij jullie thuis?

Ben ook wel benieuwd naar foto’s van kale Chub
Flink aant zwijmelen? Vertel

Lonneke; super dat Irish zo goed gaat!
Gaaf dat je weer gaat starten! Jij hebt in het verleden ook met haar gestart toch?

Klinkt gezellig, die Rome-avond, Ingrid.. altijd leuk, herinneringen ophalen!

Echt wel super dat je al je paardjes kan houden, Dienie!
Oja, wou je nog PBen, maar dat lukte gisteren allemaal niet. Maar is het de bedoeling dat Maxolo weer naar Noordeloos gaat? .. Ik dacht dat dat eerst de bedoeling was, maar gaat dat nog steeds door? Wij willen onze beide merrie’s laten dekken, maar Duistland is voor ons nogal een eindje..

Fijn dat je terug bent, Tadano! Je treft lekker weer!

Maya, vervelend dat je een beetje in een dipje zit..

Mamauba; kan me voorstellen dat super is om te zien!

hihi, Flanna dwars.. Lekkere Tinkertrekjes
Misschien had ze haar dagje niet..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:12

Vidente (Paso Fino van Shania Twain) heeft een hoefschoen verloren, nu zijn ze met een hark de hele paddock aan het afgraven…

Ik ben weer met m’n FAQ in Frans aan het vertalen… ooit word ik er vast wel goed in… Verder niet veel te melden eigenlijk

Fjordkootje en Maumauba, dank voor lieve woordjes Ik neem mijn tijd wel, en weet het allemaal, maarja… die gevoelens he

Maumauba, dat zal lekker gevoeld hebben, van die kleine meisjes die het zo lekker doen Toch best goed van jou en Pride he

Jellie, veel fun met springles!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:20

Zo wat is het hier rustig. Lekker makkelijk bijlezen.

Yarka ik heb geen diploma voor het lesgeven. Ik ga dinsdag beginnen met de opleiding basisinstructeur. Mijn klanten (of ouders)weten dit en maken er geen probleem van. Ze vinden mijn manier van lesgeven heel leuk en leerzaam. En nu ik zelf merkte dat het best goed ging omdat die twee meisjes het zo snel leerden ben ik best trots op mezelf.
Ik ben heel benieuwt wat ik ga leren op die opleiding. Vast nog wel genoeg maar ik ben eigenlijk op mijn eigen manier bezig en dat is dat niet alleen de ruiter plezier moet hebben maar het paard net zo veel. Ik heb namelijk gemerkt dat veel ruiters vergeten zodra ze op een paard zitten dan zo'n dier ook gevoel heeft. Ze trappen gelijk als ze moeten gaan stappen en trekken daarna gelijk in de mond want hij gaat te hard, logisch. En dan kan ik best begrijpen dat je het op de manege zo moest doen omdat anders de paarden niet luisteren maar ze vergeten dan dat niet alle paarden het zelfde zijn en berijden dus alle paarden maar ruw. Daar wil ik graag verandering in brengen. Dus ik leer mijn klanten gelijk zacht te rijden en voorkom dat mijn paarden hard of verkeerd behandeld worden.

Jellie veel plezier met springles en ik ben benieuwt naar het verslag.

Zo de kleine aan de boterham en zo als oma terug is met Lady en Mariska een stappen in het bos. Ik denk alleen dat Mauricio weer niet aan de beurt komt.

He ga ik net posten komen er 3 reactie's bij. Nou die lees ik vanavond wel nu eerst rijden. Lekker zonder zadel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:23

Citaat:
Flink aan t zwijmelen? Vertel

Is nog steeds niet veel te vertellen hoor... Maar de VUT-er is wel leuheuk! Kwam vanmorgen gewoon gezellie babbelen zodra hij doorhad dat ik ff alleen zat (kantoorgenoot was ff pleitos)...

Maya, dat is vast een hilarisch beeld, van die harkende mensen op zoek naar

Mamauba, klinkt goed hoor! Mijn lesgeefmens vindt het gelukkig ook belangrijk dat mens en vooral paard er plezier in hebben. Mens moet net zo hard werken als paard

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:31

mamauba schreef:
Yarka ik heb geen diploma voor het lesgeven. Ik ga dinsdag beginnen met de opleiding basisinstructeur.

Waar ga je die cursus/opleiding doen? Ik wil namelijk ook graag zo'n opleiding doen. Vandaar mijn vraag ook.