[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:39

Ik heb een mooi hoofdstel voor Chi maar verven kan ik het niet en het is te licht, dus als er ooit nog een zadel bij komt moet het een lichte zijn en matchen haha

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:31

Heb een hoofdstel misschien komt er ooit een tweede bij. Bah sommige topics word je misselijk van om te lezen. Ben er zo klaar mee

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:35

Welke bedoel je Mira?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:40

Idd. Welke?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:52

Feike lijkt echt groot :) dat friese in hem zie je op die foto inderdaad enorm :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:58

Ik neem een gokje, dat IS topic?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:00

Ik ga de foto's vanavond wel bekijken.

Kwa hoofdstellen ik heb mijn bruin en mijn bitloos, heb wel de neusriem van mijn bitloze aan mijn bruin gehangen maar verder. Ben niet zo materialistisch ingesteld.. meer praktisch hier :D .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:05

Acceptatie van mensen met over gewicht. Sommige reacties gaan mijn nekharen van overeind staan. Ja ik ben dik, doe er wat aan. Als je dan zoiets weer leest word ik nog onzekerder, en walg ik van mezelf. Weet niet dat die 'dunne' mensen geen idee hebben hoe ze andere kwetsen en discrimineren. Heb ook geen zin om er een reactie in te zetten. Want daar word niet naar geluisterd, weet wel dat ik weer lekker in een dip zit...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:09

Trek het je maar niet aan Mira. Ik ben ook dik en begin niet eens aan zulke topics, omdat ik dan ook nog onzekerder wordt en ook verdrietig. Nee ik klik ze nieteens meer aan.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:14

Dat is ook heel erg naar. Zo is er ooit ook een topic geweest dat mensen met een uitkering geen paard zouden mogen hebben.. dat was ook zo kwetsend.
Mensen hebben soms geen idee. Roepen maar wat..

Idd proberen niks van aan te trekken.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:25

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het toch wel in zoverre met die mensen eens ben, dat er soms internet posts zijn van (morbide) obesitas mensen met iets erbij van "real men love meat". Trots zijn met een maatje meer vind ik nog okay, maar ongezond dik als schoonheidsideaal?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:03

hallo allemaal :wave:

Ik ben vandaag sinds vijf weken pas weer op het topic... :oo Twee weken geleden was ik 20 paginas achter met lezen, intussen 30, maar nu ben ik bij en wil het ook graag blijven :)

Dott ik zag aan je onderschrift al wat er is gebeurd voor ik je bericht las. Wat verdrietig, maar wat goed van je voor je merrie. Sterkte nog!

Hele mooie foto's gezien :)
Aranka en Castiel nieuwe huisjes, het klinkt in ieder geval dat ze goed terecht zijn gekomen. En een verrassingsdracht! wat fijn dat het veulen kan komen Rosemarin.
Nienke ik heb jou maar één keer live zien rijden maar het leek me toch dat je zelf een nette ruiter bent en jij kent Roos toch het beste. Heb je geen fijne instructeur, dan kan je er vast samen uitkomen met Roos?

Over hoofdstellen, ik heb er nu twee, voor een paard van twee. Dus nog niet in gebruik hoor. Eén hoofdstel heb ik honderd jaar geleden gekregen van een meisje van wie ik het paardje had bijgereden. Heel simpel en ik gebruik het nu om af en toe een minuut een bitje in te doen. Ze pakt nu namelijk van alles in haar mond en af en toe is dat een bit :) En dan weer uit.
En bij agradi was vorige week even 30% korting, toen kon ik de verleiding niet weerstaan en heb de Rambo Micklem besteld. Had hem gepast van een meisje van mijn nieuwe stal, kan je ook zonder bit gebruiken. Maar zal dus nog even duren.

Over Batties en de Tinkerdagen (heel veel pagina's terug :) ):
Ik ben sinds eind vorig jaar lid geworden van het NSvT en intussen twee Batties gehad vrij kort achter elkaar, ik denk alsnog die van eind vorig jaar en deze week de nieuwe. Ze zijn allebei zo leuk, met artikels van Lotte en Sheryn met mooie foto's van hun paardjes. En een kleurtjesartikel van Sheryn, waar we pagina's geleden in dit topic het ook over hadden :)

En over de Tinkerdagen, ik had mijn paardje gezocht en gevonden met de volle overtuiging dat ik echt nooit meer wedstrijden ging rijden en alleen (recreatief) lol met mijn knol wilde hebben.

Door de topics op bokt ben ik in september gaan kijken op de Tinkerdagen in Leusden en de keuring+koudbloedwedstrijden in Hagestein. Wat bleek, Tinkerdagen zijn dus ook lol met je knol :-D

De sfeer is supergezellig en gemoedelijk en niet te vergelijken met reguliere wedstrijden. (Voor zover ik dat kan zeggen, want zo vaak kwam ik er ook niet en het is al lang geleden.)
Veel mensen helpen elkaar en moedigen elkaar aan, ook als het 'concurrenten' zijn. Ik kwam als 'vreemde' kijken, maar heb met heel veel Tinkers en hun baasjes kennisgemaakt, iedereen is bereid van alles te vertellen over hun Tinker en wat ze met hem doen. De Tinkers zelf zien eruit alsof ze op een uitje zijn en hebben vooral lol in die estafette race :D

Maar ook de dressuur en springen was gewoon leuk, als je regulier start moet je volgens mij in de B al een meter springen maar hier kies je gewoon wat je zelf wilt en dat kan ook zijn 40 cm en dan staat er iemand in het midden je te helpen voor het geval je de weg niet meer wist.
Dus als mijn merrie ouder is en ingereden, gaan we gewoon meedoen. Omdat ik denk dat zij het zelf ook leuk zal vinden.

Vorige week heb ik geschreven bij de koudbloedwedstrijden van het NSvT, en die jury zei ook dat het zo leuk was daar te jureren omdat de paarden over het algemeen erg vriendelijk en eerlijk gereden worden, en dat dat wellicht komt door het type mensen, die bewust voor een koudbloed kiezen omdat ze zelf wellicht ook wat relaxter in de paardensport staan. Daar zit wat in :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:09

Ik moest ook aan jou denken toen ik dat schreef :P

Mira ach zo erg zal het toch niet zijn, meid!
Trek je niet zoveel aan van andere mensen dan leef je een stuk gelukkiger.
Ik las pas dat indoor brabant zocht naar horeca meisjes, alleen je mocht alleen solliciteren bij maatje S, dat vond ik toch wel heel sneu. Ben echt mijn totale respect kwijt voor hun, want het ging om hun "imago" van de VIP ruimte. Maar dan nog ieder z'n type! Ik vond het zo banketstaaf dat ze meteen maatje S gingen afkraken, alsof die meisjes er wat aan kunnen doen dat ze dunner zijn, sommige mensen komen gewoonweg niet bij *kuch Aziaten kuch* en die eten veel!

Ik kan echt geen cv maken, ik wil het overzichtelijk houden maar stiekem toch een beetje design maar ik wil ook niet te ver gaan aangezien dit voor een part time baantje is voor een paar uurtjes in de week in het dorp dus ja, die staan daar niet op te wachten. Weet niet of ik de juiste dingen geschreven heb, heb al zo lang niet gesolliciteerd.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:14

Beetje design is inderdaad leuk ook op een cv :)
Cvs van een ander lijkt makkelijk, totdat je je eigen moet maken, ingewikkelde klus inderdaad.
En tnx voor je artikel! ga je het ook op bokt zetten, of staat het al ergens?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:36

Nee, is voor Battie geschreven. Als er weer te wenig materiaal is verzin ik weer een nieuw onderwerp :o
En tsjah, moeder zegt je cv is "te indrukwekkend voor die functie". (cv is niet indrukwekkend maar te vol volgens haar). Maarja boeiend, ik ga gewoon paar keer langs ze lastigvallen O:)

Voor de cover is iig geen vaste foto, daar mogen mensen veulenfoto's voor gaan inzenden en dan wordt de leukste gekozen voor de cover, dussss als jullie veulens verwachten, insturen he ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:23

Trek me er weinig van aan maar dan nog dat zulke topics mogen! Mijn reactie erin gezet met een flinke sneer erbij. Zo maar naar stal hoop dat Pip mij kan opvrolijken

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:45

ik heb een stukje an dat topic gelezen,maar ik walg er van hoe sommige mensen spreken over mensen met een maatje meer.daarom maar gauw weggeklikt ,en me voorgenomen zulke topics maar niet meer te openen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:48

Doe het ook nooit meer zulke topics aan klikken. Pip heeft me opgevrolijkt! Lekker ouwehoeren aan de longeerlijn dolle pony

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:54

Denk er ook zo over maar ik heb al heel wat verkeerde dingen op bokt gelezen. Meisjes van wat, 16? Die over kotsen van dikke mensen praat hoort imo gewoon eens een keertje geband te worden tot ze snapt dat je zo niet over anderen praat. Maar ja, weinig aan te doen verder, heb het wel getemd toen. Ging over een meisje dat voor een zwaarlijvige vriendin een fors paard zocht en heel bokt vloog erover heen. Heel jammer want ik denk dat heel veel bokkers daar heel verdrietig van worden als ze zoiets lezen.

Ik zit een beetje met een dilemma, ik laat normaal altijd klem spuiten na de geboorte van een veulen, maar nu er al een derde stal besmet is met rhino in de buurt heb ik de hoefsmid ook al af moeten zeggen maar ik durf de DA eigenlijk ook niet te laten komen nu, ik ben gewoon zo bang dat er iets gebeurt. Er staat direct contact veroorzaakt rhino maar ik loop het liefst gewoonweg geen risico. Maar een tetanus spuit is toch wel slim voor een jong paard. Ik hoop dat de rhino snel weg is! ;(

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:55

Vragen of je een spuit mag ophalen op praktijk en zelf zetten?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:14

@chimello die moet je bannen en in rl aanpakken. Goed wijzen op dr fouten mooi
verbaal doen. Maar ecnr jammer gokkers zo reageren. Als er een paard komt een fors paardje! Maar dan zet ik geen foto's op bokt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:35

Als je verbaal reageert kom je zelf ook bot over, liever zwijgen dan. Eer aan jezelf houden :)

Daar hebben we ook al over nagedacht of dat mogelijk is, dat zou de enige oplossing zijn momenteel. Misschien stel ik me aan maar ik wil gewoon niet dat er iets mis gaat.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:48

Je stelt je helemaal niet aan. Gewoon voorzichtig zijn is niks mis mee. Zelf spuit zetten is een goede oplossing.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:40

Ken je geen mensen die in de verpleging werken? Anders kun je die vragen of ze willen prikken. En je stelt je niet aan je kan niet voorzichtig genoeg zijn!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:45

Hmm dat is idd wel lastig Sheryn! Niemand in de kennis / vriendenkring die dierenarts (assistent) is of die in de zorg wel eens spuiten moet zetten?

Joh ik sla zulke reltopics standaard over. Laat maar lekker gaan, ga lekker met elkaar ruzie maken, trek lekker mijn eigen plan.