[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:29

wie weet kunnen we groepskorting regelen voor die E ;) hahaha

Leuk filmpje van Kerry!!! vind dat liedje zelf ook zo leuk! en kerry vind ik een hele mooie vent om te zien!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:32

Als je E achter B hebt, dan mag je op de trekhaak 3500 kg hebben, Maaaaar! de aanhanger plus lading mag niet zwaarder zijn dan wat op je papier staat dat je geremd mag trekken.

Ongeremd mag je sws niet meer dan 750kg trekken.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:07

Leonoor schreef:
Dat houd je toch wel hoor Faye! Merk wel altijd bij hengsten in het dekseizoen dat ze geen ruintjes meer accepteren.

hihi.. dan gaat dat hier toch anders tussen Sjaak en Denz. *\o/* Shakiro is nog steeds THE BOSSSS.. 8-) Denzel laat zich gewoon onder sneeuwen hoor door die ouwe... _/-\o_

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:50

Hier bij mensen ook gewoon jaar door hengst en ruin samen. Zal je sterker vertellen. Twee hengsten (een jonge een dekhengst), een ruin en een veulen (hengst) erbij voor het afspenen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:14

Gister voor het eerst balkjes meegenomen in de training. Volgens Emira klopte het niet dat er opeens omgewaaide boomstammen in de bak lagen :? . In stap eerste keer struikelde ze half en in draf besloot de de laatste 2 balken maar in een keer te doen. Daarna ging ze er met gemak in draf over.

Afbeelding

Afbeelding

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:40

Haha omgewaaide boomstammen :(:)
Ja soms hè? Dan zien ze vanalles! Wel een leuke oefening, ik vond het " OOOOH ik moet mijn BENEN optillen " moment zo geestig... als dat kwartje gevallen is gaat het meestal als een speer... ;-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:58

Ze snapte er geen biet van die dingen horen er niet te liggen punt :P. Benen optillen moest eerst even uitgepuzzeld worden maar als het kwartje valt gaan ze als een speer idd :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:23

haha omgevallen boomstammen!hoe kom je erop?eros die vindt t maar wat geweldig om te mogen jumpen over die balkjes!liefst gelijk een meter te hoog erover heen.

momenteel is ie echt in een drakenfase.zowel tijdens het rijden,maar ook op stal is ie niet altijd even lief.ach ja zal wel weer een fase van korte duur zijn,want hij kan superbraaf zijn en netjes lopen.Ik zal t maar een puberfase noemen.
bijzet zit er daarom weer even aan,om duidelijk te maken dat hij moet luisteren.
inmiddels heb ik ook maar een 2e les gereserveerd voor maandag.nou moet ik ook maar doorzetten.kijken hoever ik kom.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:41

Leuke foto's van Mira.
En mooi filmpje heb je gemaakt van Kerry Marie.

Wat een prutweer deze week :(
Maandagavond de helft van de bak afgezet met rood-wit lint. En haar los gelongeerd. Daarna liep ze heel schattig achter me aan door de bak, dus dacht laat ik eens bij dat lint gaan kijken. Ik er een beetje aan zitten, geeft ze een snurk en weg is ze.
Maar toen ik het aan het oprollen was kwam ze weer kijken, dus ik ermee schudden maar ze vertrouwde het nog steeds niet. Maar snoepjes durfde ze er wel van onderuit te pakken. Heb haar op het einde geaaid met het lint, en het ging steeds beter :)
Dinsdagavond samen met stalgenootje soort van schriktraining gedaan met Sally. Had een oud tafelzeil mee genomen van huis uit en een paraplu. Pionnen op de hoeken gezet van het zeil en we konden er over heen lopen.
Ze vond de paraplu in het begin eng, maar op het einde kon ik haar lichaam aaien ermee, terwijl ze netjes bleef staan.
De eerste stappen over het zeiltje zagen er echt deuzig uit, ze stapte er met zulke rare passen over :D
Ook zit ik me meer te verdiepen in grondwerk, wil graag mijn persoonlijke ruimte duidelijk maken aan haar. Met wandelen loopt zij altijd voor mij en ik loop ter hoogte van haar schouder, maar wil graag voor haar komen.
Dat gister geoefend en had op het eind een smakkend en likkend paardje achter me aan, dat zou weer goed moeten zijn zoals ik begreep. Klikte ik haar halstertouw los, om te kijken wat ze dan zou doen. Bleef ze nog netjes volgen. Liep ze ineens weg, ging rollen, en kwam weer terug gesjokt naar me om me weer te volgen <3 .
Vanavond hebben we dit nog even in de wei geoefend in de regen :( . En volgens mij snapt ze het principe wel, alleen toen ik het goed vond en haar los had geklikt, bleef ze nog volgen. En stopte een paar keer recht voor me. Ook was ze met haar hoofd aan het schudden (doet ze ook als ze in de bak een sprintje trekt, en dan zitten er nog bokkesprongen bij) en stond ze met haar been over het gras te schrapen. Dat heb ik haar nog nooit zien doen. Betekend dit iets?

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:42

hahaha grappig even weglopen om te gaan rollen en dan weer terugkomen om weer te volgen....ik zie t zo voor me!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:45

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:55

@tinker sally als ze dat doet haar weg jagen klinkt heel tegenstrijdig aar dan kan je haar uitnodigen maar ook wegsturen als jij dat wilt. Mijn jongkie deed het vooral aan de longeerlijn. Lonherzweep en paard .ee in de paddock genomen en haar weg gejaagt zonder de slaan. Dit een paar keer gedaan en kan haar nu met een handgebaar weg sturen. Maar als ik haar uitnodig komt ze ook. Weg sturen is je groot maken en als ze de hint niet snapt met je zweep of halstertouw zwaaien. Als ze dan weg loopt en je wilt haar weer bij je hebben neutrale lichaamstaal.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:37

Tinker Sally Ti's inderdaad prut weer. Haha ik zie het ook inderdaad voor me. Heel netjes volgen en dan even rollen en weer verder lopen. :=

Snackie; Mooie huifkar!

Heb net heerlijk even op Lilly gereden. Vertrouwen is weer helemaal terug. Na een tijd draven deed m'n teen wel heel zeer. Zelfs vriendjelief heeft er een rondje op gestapt en ze volgde mij alleen. := Nu ff de rijfoto's bewerken.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:41

Super fijn Lailaa dat het rijden zo goed ging!!! Ben benieuwd naar de foto's! *\o/*

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:32

Afbeelding

Hier liep ze zelf veel te laag, ze loopt vaak vanzelf naar beneden maar zag dat ik de teugel wat te strak had, anders wat haar neus mooier naar voren gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden heerlijk gerold;
Afbeelding

Met dit als eind resultaat;
Afbeelding

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:45

Nou die er tevreden en happy uit! Mooie foto's hoor!
Ging het wel rijden met de uggs? Ziet er wel relaxed uit, hoop dat je teen snel beter voelt!
Hier is de gekneusde teen ook nog steeds pijnlijk, maar ik kan wel laarzen aan, maar dat voel ik zeker wel :n
auuuwwttsshh...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:51

Schrok alleen van het haar neusje, maar had haar hele tijd lange teugel en dan zou je zien op dat moment. := Maargoed, weer een rede om weer te oefenen toch?

Dankjewel!
Ik rij nu al bijna een jaar op uggs omdat ik door mijn teen geen rijlaarzen aan kan en ik had andere schoenen maar die reden gewoon niet lekker. Maar met uggs rijden vind ik heerlijk eigenlijk. Ik kan zo mijn beugel uit als het moet.

Wat kan een teen dan zeer doen he? := Jij kan je laarzen nog aan haha. Ik kan alleen uggs aan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:52

Ik zie leuke foto's voorbij komen!

Ga straks misschien m'n zusje gaan ophalen aan school met Jack, ze komt terug van zeeklas (gewoon 3dagen aan zee ravotten). Gaat te zien zijn van het weer :j . Want moet haar dan wel 5-7 km ongeveer te voet meenemen..

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:01

Mooie foto's van Lilly, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt. Heb je je nieuwe paard laten keuren enzo, vind op de hoofdfoto de kuil boven het oog zo diep, lijkt wel een ouder dier dan 10 jaar maar kan natuurlijk belichting zijn ;) .

Hier gaat alles zo z'n gangetje met Karel, meneer vond alleen vanochtend dat ie wel met de merrie's naar buiten kon en is dus gewoon over de stal deur heen gesprongen >;) .
Denk dat we tzt ook maar met hem gaan springen, heeft aanleg, best knap vanuit stilstand zo ineens buiten staan.
Voorlopig als ie op stal staat maar even het boventralie- werk dicht doen, ervaring leert dat als ze het kunstje éénmaal doorhebben het wel een hobby kan worden 8)7

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:04

Ze is niet ouder, ik heb haar Iers paspoort erbij met haar geboortedatum en ik heb contact gehad met haar fokker in Ierland. Op stal staat een paard van 3 en die heeft diepere kuilen dan Lilly. :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:29

Lailaa schreef:
Ze is niet ouder, ik heb haar Iers paspoort erbij met haar geboortedatum en ik heb contact gehad met haar fokker in Ierland. Op stal staat een paard van 3 en die heeft diepere kuilen dan Lilly. :=

Mijn paardje heeft het ook die lijkt ook veel ouder dan ze is.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:27

Kuilen zijn geen indicatie voor leeftijdsschattingen/bepalingen. Al ik het wel voor het aanzicht ouwelijker.

Leuk dier zeg!

Zondag primeur fotomeeting haha, het zou droog blijven in die richting met zelfs af en toe de zon.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:32

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:37

Haha altijd leuk om knappe Denzel weer voorbij te zien komen :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:52

geweldig mooie foto's.wat kan denzel mooi zwoel kijken.ik smelt gewoonweg :o