[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:41

Hallo,

Het regent hier, daar gaat waarschijnlijk mijn voornemen om Janus iedere dag te trainen O:) Ik zie een buienlijntje op buienradar, en het lijkt alsof dit lijntje precies over ons heen blijft gaan. En ik ben beetje moe, dus dan krijg ik mezelf niet zo gemotiveerd >;)

Heb even wat terug moeten lezen, dus het is hier gezellig geweest +:)+ Vind dit een heel leuk gezellig topic dus bijlezen is niet zo heel erg :Y)

Marlon draakjes aan het hoofdstel. *-:) O ja :D we hebben nog een foto van je placemat tegoed....

Desiree heet ook draakje :=

Marlon pijnlijke duim. Autsj!

Dakota heet Diana, eh.... de menselijke variant dan hè, want de paardenvariant heet gewoon Dakota :D Snappen we het nog :+
Iti plaatst vlekkenpaarden. Mmmm moet er toch erg aan wennen, zie bonte paarden zonder sokken, met een iel lijfje en dunne beentjes. Geloof dat ik een bonte tink toch mooier vind :):)

Mar heeft slecht weer op komst :( en moet vroeg op

Wat is Amy een snoepje <3

Zoefff heb bij de zadelpasbeurten ook een wintec geprobeerd, ook een 18 inch, alleen een cair. 18 inch was voor mijn billen ook wel erg ruim, maar moet zeggen dat ik het toch wel een fijn zadel vond, alleen is de steun inderdaad een stuk minder.

Desiree lekker verwarrend les gehad :+ Een andere instructeur tussendoor is best wel fijn, maar als ze zo in de basisdingen anders les geven, dan lijkt me dat wel heel verwarrend. Op stal krijgt een vrouw les van een instructrice, die heel erg hetzelfde les geeft als mijn instructrice. Zit er over te denken om haar eens voor een les te vragen. Gewoon om te zien wat zij eraan toe te voegen heeft. Maar geen idee of ze dat wel doet voor 1 les. Want verder hoef ik absoluut geen andere. Ben zeer tevreden over mijn instructrice :j

Marlon balen dat je concho's tekort zijn! Maar wat een ongelofelijk gave foto's +:)+ Ben zo vrij geweest om de map even te openen

_O- Mirte is met mooi schoeisel op pad gegaan

Diana, op mijn vorige stal stond een kruising/fries. Hardstikke mooi paard. Eigenlijk had het ook een bruine tinker kunnen zijn. Compact gebouwd, sokken, stevig. Leuk paardje!

Petra, nog niet helemaal hersteld :(:) Fijn dat je een verzorgster voor Serada hebt gevonden +:)+ Beterschap voor Ties! En FOEI!!!! een zadel op een tweejarige! Het paard is helemaal onder de indruk en zo ontzettend bang _O- En leuke foto van jou te paard!

Iti leuke foto van springtink!! En fijn dat je weer meer vertrouwen terug hebt :))

Marlon, wat leuk van die kraai!!! Kraai denkt, die andere vogel op twee benen heeft heerlijk dingen :9 , ik lust nog wel een appeltje :=

Kailonne, leuk dat je met inrijden begonnen bent. Die tweede foto spreekt boekdelen: die ogen. Help, wat is dat voor ding op mijn rug :roll: Fijn at het goed gegaan is!

Hallo Moyra :wave: Leuk dat je hier mee komt babbelen, welkom! Je was toch nog nooit in dit topic geweest hè? Vorige topic niet zo goed bevallen? Het is hier heel makkelijk hoor. Of je iedere dag post, of 1 keer per maand, het is altijd goed!
Leuke Bo heb je! En heb je ook foto's van je Haf? Nou, zal ik me ook even voorstellen: ik ben Yvonne, in het bezit van twee Tinkers. Janus en Goofy. Goofy staat ook nog in de opfok.

Zoooo luitjes, heb ik mijn best gedaan?? :D

Hihi het regent nog steeds, en ik heb nog steeds niet echt veel zin. Eerst maar eens :9k en :7

Ciao :evaw:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:25

waait ook even voorbij ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:30

haaai :D

Yvonne, mooi verslag gemaakt :D

danielle, welkom :D
het is net wat yvonne zegt,
al kom je eens in de maand, je bent altijd welkom om wat te plaatsen :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:34

Ffies wat fotos spammen :D

Afbeelding
Kusje voor lieve Madeliefje <3

Afbeelding
Heyy jij bent er ook weer :D
Afbeelding
Daag meisje wat mij altijd aandacht en eten geeft :P Aldus Madelief

Afbeelding
Slungeltje aan de wandel...

Nu ga ik maar slapen..morgen vroeg dag..gaan de hele dag naar Moviepark Germany!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:36

Avond :wave:

Welkom Danielle, leuke tink! Hou van zwarte hoofdjes :+:

Iti wat een lieffie! Mooi dat snebje :j
Veel plezier @ Moviepark!

Heb vandaag VAKANTIE! Wat een heerlijkheid :):)
Vanmiddag mochten we eerder naar huis, dus Jor even gereden. Andere kant op gegaan richting 'bos' hihi hij was lekker hyper...

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:40

iti leuke foto's!

Mar fijne vakantie!

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:54

Hoi ook ik stel me even voor.
Ik ben Diane uit ureterp
En ik ben sinds dec 2009 in het bezit van de bekende (bokt) tinker Sya.
deze dame is op leeftijd maar ik moet door een zware rug operatie weer opnieuw leren rijden.
en hoop dat Sya en ik kwa rijden ook klikken.
ik weet nog niet hoe foto's te plaatsen als ik het heb uitgedoktert volgen de foto's
gr Diane
ps gelukt :P
AfbeeldingAfbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 23:00

Zoooo, had al lang op bed moeten liggen :+ maar snel nog even reageren:

Iti, lieve foto's!
Mar heeft vakantie!!!! Geniet ervaan!
Diane, welkom :wave: Leuk dat je erbij bent! Mooie lieve Sya <3 En succes met herstel van je rug.

Welterusten iedereen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:02

diana welkom,

euhm, ik ben blond, maar ik ken sya niet :?
vind wel een super leuke tink :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:04

Ik ken ze zo ook niet, maar welkom!
Sterkte met het herstel

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:32

Sya is gekocht bij mollema door thirza in 2000?
als je haar naam op bokt intypt krijg je haast 200 pagina's over de belevenissen van deze tinker.
de eerste bokkers herkennen haar wel
ze was toen een van de weinige haast zwarte tinkers (nu erg grijs aan het worden)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:02

Goeiemorgen dames :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:26

Ook een goeiemorgen haha..... Heb je er zin in? ;)

Welkom hier meiden, ik ben hier ook soms wat meer en soms wat minder te vinden, maar vind het leuk om lekker mee te lezen en af en toe wat te posten. Lekker vrijblijvend dus....

Sya is een leukerd trouwens!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:48

Goedemorgen!

Nu je het zegt weet ik idd wel wie deze tinker is! Leuk dat jij haar nu hebt, sterkte met herstel :(:)

Zo Desiree, hebbie dr zin an?! :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:35

Desiree erg blij vandaag

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:45

taff wij hebben ook een zwarte tinkermerrie bij mollema vandaan gehaald.
Ik dacht in 2002.

Gooya was in dat andere topic inderdaad.

Begin allemaal foto's van mijn haf en de andere helft allemaal foto's van bo ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:56

Mooie paardjes in het filmpje zeg! ;) Leuk gedaan ook.

Zeg ik heb even een vraagje.... Als Gammon straks bij mij komt is hij beleerd, dus stap, draf, galop etc. Nu is mij verteld dat dit er in zit en hij ook nooit vergeten zal. Ook al zet je hem een poosje stil daarna.

Omdat ik Gammong met zijn drie jaar nog best jong vind wil ik hem nog niet teveel doorpakken, mijn idee was om vooral wat grondwerk met hem te gaan doen, buiten wandelen en overal aan wennen etc. En als het goed voelt kan ik natuurlijk ook wel rijden..... Nu was ik vanochtend op stal. En een stalgenoot van mij (met een tuigpaard die hij op hoog niveau voor de wagen heeft) zei dat een jong paard zeker 4 tot 5 keer in de week doorgereden moet worden om e.e.a. te bevestigen.... Zo heb ik het echter nooit begrepen, tenminste niet bij koudbloeden.

Dus ik ben heel nieuwsgierig naar jullie mening.... wat zouden jullie doen op deze leeftijd en in deze situatie en hoe vaak zou je wat doen?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:30

Ik zou hetzelfde doen als jij wilt gaan doen :j

Heb mijn Welsh merrie ook zelf ingereden.
Kwam met 5 jaar drachtig uit de bergen in Engeland.

Ze was nog helemaal groen. Heb haar zelf licht aangereden, longeerwerk, buitenritje gedaan. (Dus ook alleen maar stap/draf/galopje).
Daarna ruim half jaar rust gegeven ook ivm veulen.
In de winter pas weer opgepakt, ging prima hoor! En zo zou ik het weer doen. Lekker grondwerken en band opbouwen.
Rijden kan je als het goed nog zo vaak en veel :D

Ik vind 4 tot 5x per week ook behoorlijk pittig en veel.

Neem lekker de tijd, dat is het allerbelangrijkste :j

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:46

Precies, dat was dus ook helemaal mijn bedoeling! Ik heb ook begrepen dat ze de basis wat ze nu geleerd hebben toch niet vergeten. Dus ik wil vooral aan de band bouwen tussen ons, dus veel grondwerken en naar buiten, de winterperiode komt er dan ook nog aan straks weer dus dan heeft ie sowieso lekker rust, niet dat hij dan stil komt te staan maar ligt natuurlijk ook maar aan het weer..... afgelopen winter was natuurlijk drama met die sneeuw haha.

En dan na de winter wil ik hem wat meer proberen te gaan oppakken. Ondertussen kijk ik natuurlijk ook goed naar Gammon zelf wat hij aan geeft. ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 19:49

:wave: Nog snel even voordat ik naar Janus ga:

Danielle wat een leuk filmpje heb je ervan gemaakt. Wat een mooie Haf. Heb ze nog nooit zo gezien met die vlekjes. Wel echt een snoepie <3 Ook leuk om Bo vanaf jonkie tot nu te zien!

Diana, Fijn joh dat het met Gammon doorgaat. Ik zou hem de eerste weken wel af en toe rijden. Alleen al dat ie er aan went dat jij op zijn rug zit, en dat jullie even op elkaar kunnen afstemmen. Daarna lijkt het me zeker niet verkeerd om hem even op rust te zetten. Ik wil later (als Goofy groot is :D ) hetzelfde doen. Eerst inrijden, daarna paar maanden op rust, en als ik vind dat ie sterk genoeg ervoor is wat vaker oppakken.
Je hebt alle tijd, dus waarom overhaasten?

Een tip die ik ooit van iemand kreeg: en drie-jarige max. 3x per week rijden, een 4 jarige max. 4x per week.
Zou ook gewoon naar je gevoel luisteren, volgens mij ben jij ervaren genoeg om dat heel goed in te kunnen schatten :j

Tot laterrrrr

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:40

Dank je wel ;). Ja ik denk dat dat de juiste manier is.... Als hij bij me komt wil ik hem sowieso ook rijden omdat ik vier weken proef heb en hem natuurlijk goed wil 'testen'...... Dus zodra we daar met z'n tweeën goed mee op weg zijn ga ik dan weer rustig aan doen. En die tip waar jij het over hebt die hoorde ik afgelopen maandag ook van de dierenarts die Gammon keurde.... :D

Veel plezier bij Janus! ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:58

dakota ik zou gewoon naar je gevoel luisteren.
Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen met bo.
Ik heb gelukkig nog een goede 2 jaar om het te bedenken.

Gooya die foto's zijn eigenlijk al een beetje verouderd van bo.
Maarja die veulens groeien zo hard.

Toen ik mijn hafje kocht was dit niet zo :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KACWSHV.jpg

http://i36.tinypic.com/2iitjc8.jpg
Geschoren ziet het er zo uit.

Is wel handig hoor als je voor een weiland staat met allemaal haffies, pik haar er wel tussenuit :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 22:23

Mooie haf hoor zo geschoren. Echt heel apart!

Janus was weer braaf vanavond. Ik heb hem alleen een beetje moe gemaakt, maar mezelf ook. Zal mijn spieren wel voelen morgen :=

Heb Janus voor het eerst een beetje bier gegeven over zijn muesli. Is een topic van op Bokt, en ik dacht, laat ik het ook maar eens proberen. Hij wilde zijn muesli nu niet eten, stond alleen maar te snuiven en gekke bekken te trekken. Daarna wat kuil door de muesli gedaan en wat worteltjes, en toen heeft ie het met smaak gegeten. Leuk voor een keer te doen, maar niet als vaste traktatie.

Truste en tot morgen iedereen :wave:

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:16

Hallooo iedereen :) wat een stilte hier... Gister naar moviepark geweest...wat een afrader zeg... echt allemaal winkeltjes en vreetschuren en te weinig attracties.. echt een tegenvaller!

Apart die haf.. zoo:)

Bier op muesli? haha had ik nog niet eerder gehoord :) !

Vandaag op mn gemakje even paardjes gelongeerd en Bo dr staart gewassen..maar die gele gloed blijft op 1 of andere manier..zelfs met zilvershampoo.. :(

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:39

Hier heb ik er ook 1 met een vieze staart altijd, terwijl die van Whis altijd spierwit word.
Heb je al eens warm/lauw water geprobeert met groene biotex.
In een emmer en staart er gewoon even in laten weken