[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:50

Okay, het valt me op dat mensen vaak niet weten dat er een speciaal pad onder zit, vandaar dat ik een beetje in de verdediging schoot hihi.

Daarom lijkt het me ook handig, veel koudbloeden willen op latere leeftijd nog wel eens verzwaren.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:54

Geeft niet! ik ben soms iets te direct in mijn mening (A)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:00

MorganeR schreef:
Okay, het valt me op dat mensen vaak niet weten dat er een speciaal pad onder zit, vandaar dat ik een beetje in de verdediging schoot hihi.

Daarom lijkt het me ook handig, veel koudbloeden willen op latere leeftijd nog wel eens verzwaren.

Niet alleen koudbloeden hoor ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:09

Nee maar je hoort het wel vaker bij koudbloeden hihi.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:49

Ik doel meer op, als je jezelf met 65 kilo te zwaar vindt (wat niet zo is) dan kun je zo'n 5kg schrappen door boomloos te gaan ipv met boom western zadel.
Mijn broertje rijdt wel redelijk, met balans bedoel ik dan, dan is een barefoot nog wel te doen.
Als je eigenlijk nagaat hoeveel zware westernruiters op Quarter pony's rijden van net 1.40... :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:46

Ik heb totaal geen verstand van boomloos, nog nooit boomloos gereden :P
Wel eens een rondje gehobbeld met bbp, maar dat was het dan ook :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:10

Ja dat klopt Chimello, ik rijd in de buurt van een manege en kom tijdens wandelingen nog wel eens mensen tegen van die manege (die dus na de les tien minuutjes een vast stukje buiten uitstappen). Ik heb al eens een zwaar gebouwde kwpner zien trillen op zijn beentjes onder dat gewicht... Ik kon niet eens meer zien waar het zadel ophield (madam had een zwarte broek aan) :r Maarja... het geld moet binnenkomen dus dan gooien ze zelfs een mevrouw met overgewicht op een paard.

Ik vind mezelf al snel te dik voor een paard of pony, omdat ik dat in de les op die manege ook altijd te horen kreeg. "Jij bent de zwaarste van de les dus pak jij die brede fjord/tinker maar (die kan jou wel dragen)"

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:18

Met 65 kilo ben je echt niet zwaar :) Dus echt niets van aantrekken!
Heel vervelend als ze dat zeggen maar dat is echt een heel gemiddeld gewicht.

En helemaal vergeten, Maartje wat een leuke foto's! Mooi sfeertje.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:27

Tja, dan heb ik misschien met een stel smalle latten paard gereden. Ik moet denk ik ook niet vergeten dat ik 2 jaar ouder was dan de rest.

Ik vroeg me trouwens al een tijdje af of ik Tara's zadel wel helemaal goed heb liggen... Wat denken jullie?

Heb helaas alleen die video. Mijn moeder wou eens filmen hoe wij zo "zonder alles" rijden hihi. Dus met neckrope.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:48

Misschien heb ik wel makkelijk praten omdat ik niet groot ben en ook niet zwaar, maar ik vind dat er best veel mensen aan de forse kant op hun paard stappen. Als je dan bedenkt dat je op een best zwakke plek gaat zitten is het soms wel raar.
Maar nog erger is denk ik dat veel paarden verkeerd worden gereden/dingen moeten doen buiten hun kunnen(door gebrek aan goede training bijvoorbeeld)

Blijf het raar vinden dat paarden zo meegaand zijn en mensen op hun rug toelaten :+

Sparen jullie ook de moestuintjes van de AH :P ? Ik vind ze zo leuk!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:52

Jaaaa ik! :D Heb nu de rucola, selderij, dille, wortel en aubergine, gisteravond geplant.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:57

Ik had zelf de tomaatjes en prei en vandaag van mijn vader de aubergine, spinazie, dille, wortel en radijsjes gekregen :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:58

Leukkk, ik hou niet zo van aubergine of rucola... had graag de spinazie/prei gehad hihi.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:15

Nja ik ben ook niet licht en rij ook paard...
Maar heb niet het idee dat Feike er problemen mee heeft.

Ik spaar geen moestuintjes, vind ze wel leuk, maar wij komen nooit bij de AH, alleen als we snel iets moeten hebben anders niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:29

WIj gaan niet vaak genoeg naar de AH ;( ik ben zo'n fan van all hun vega kazen en vega aanbod. En ook hun maaltijdsla is zo veel beter dan de Jumbo maar mam gaat altijd naar de Jumbo want die is net wat korterbij ;(

Klopt ja Maartje, maar het enige dat wij kunnen doen is zorgen dat onze dikke stinkers het goed hebben :D
En uiteindelijk laat je paard wel weten of het wel of niet gaat, je kent je paard het beste.

Chi is heel erg anders de laatste paar dagen, heel afwezig en afgeleid (anders dan normaal :+) en haar uiers zijn hartstikke dik nu sinds ineens een paar dagen tijd, het gaat volgens mij echt niet lang meer duren, maar ze zou eigenlijk nog zo'n twee weken minimaal moeten.
Maar eeeeindelijk onze eerste beebs van Guess *\o/* het komt zo kortbij nu!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:39

Ik kom even snel een ego post plaatsen. SORRY!! Maar ik ben zo trots op mijn dochtertje en onze Storm. Silvy heeft vandaag haar eerste lesje gehad met Storm. Die gekke tinker was zo super braaf. Hij vond het wel verwarrend, was erg voorzichtig en snapte niet goed wat de bedoeling was. Maar Silvy heeft genoten en Storm heeft geen stap verkeerd gezet. Zo tros op allebei!!! <3

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:43

Wat super, en wat een leuke combi! Zo'n klein meisje op zo'n groot paard, netjes hoor :j

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:51

Ze zijn echt heel leuk samen. Ik heb alleen een klein probleempje, maar misschien weten jullie een oplossing. Storm zijn zadel is een barefoot en dus breed. En dat is voor Silvy echt niet fijn, of ja, zij vind hem wel fijn maar in niet zo voor haar bekken. Het zadel is natuurlijk veel te breed voor haar.
Nu de vraag: zou het een oplossing zijn om voor haar haar eigen zadel te kopen? Zou dat gaan passen op Storm?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:57

Je hebt toch van die speciale kinder zadeltjes van barefoot, is dat geen optie voor haar? Kan me heel goed voorstellen dat dat niet lekker zit, ik heb zelfs al moeite met m'n heupen op die zadels.
Edit: bij nader inzien weet ik eigenlijk niet of die hoger liggen zodat ze minder breed zitten, zou je eens aan pmarena op bokt kunnen vragen zij vertegenwoordigt barefoot.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:04

Misschien bestaat er wel een soort seat-saver verkleiner? Als die dan meer in een a vorm/dakje zou zijn dan zit het al meteen minder breed.

Ik denk juist dat paarden niet zo heel snel aangeven als ze ergens last van hebben, dat dat juist het probleem is.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:08

Bedankt Chimello, ik zat ook al op de site van barefoot te kijken idd naar die kinderzadels. Super schattig, maar weet ook niet of die minder breed zijn. Zal eens contact met pmarena zoeken.

Draaakje, zo'n seat saver verkleiner hadden we ook al aan gedacht. Maar ik bedenk nu ineens dat ze dan nog met haar beentjes niet onder het zweetblad uitkomt. Storm heeft nu in ieder geval geen last van wiebel beentjes hahaaaa.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:52

Ik heb zo'n kinderbarefoot, maar ik vind het een vreselijk ding. Erg glad en geen wrongen o.i.d. Het geeft totaal geen houvast voor kinderen, wat al snel voor onzekerheid zorgt. Misschien een leren versie, maar volgens mij hebben ze die niet. Naar mijn idee vind een kind het dan prettig om zonder zadel/ goede bbp te rijden.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:53

Als je in de buurt woont mag je hem gerust lenen overigens

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:21

Aaah spannend de eerste baby's van guess :D

en superlief dat storm zo braaf was voor je dochtertje <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:36

Nientsje schreef:
Nja ik ben ook niet licht en rij ook paard...
Maar heb niet het idee dat Feike er problemen mee heeft.

Ik spaar geen moestuintjes, vind ze wel leuk, maar wij komen nooit bij de AH, alleen als we snel iets moeten hebben anders niet.

Ik rij ook op een Haflinger van 1,45 zo nu en dan. Heb niet het idee dat ze er moeite mee heeft, anders laat ze je echt wel merken. Ontzettend leuke foto's van een vriendin gemaakt en de haf!