[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:21

Ahh oke!
Alsnog, endurance training lijkt me ook leuk :)
Ook ik wil ooit TREC rijden, maarja heb geen trailer en mijn vader wil niet met een trailer rijden, dus moet maar zien hoe ik er ooit kom :+

Ik heb nu, door het galoperen, echt wat meer les, omdat ik rap van die angst af wil.
Waarschijnlijk zondag weer les :j

Lijkt me super grappig om te zien, Jack met Cup als handpaard :=

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:37

Oh geweldig die schooluren Lor, wou dat ik dat ook had, maarja nog een jaar een half doorbijten als het goed zit :) en inderdaad nu er 2 aan huis staan is het wat fijner voor mij, er stonden er al twee aan huis maar zijn nu omgewisseld ;) Dusty zal er vast van genieten om mij meer te zien, onze band is toch anders dan met de anderen :j zij voelt wat meer aan als 'mijn' paardje

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:45

Nu hier is het maar nu tot eind 't schooljaar en volgend jaar start ik ook gewoon in de hoge school. Dan zullen het wel +- volle dagen zijn. Ahoewel broer doet zelfde richting zijn eerste bachelor als ik ga doen en nu is die vrij vaak s'middags al gedaan. Dus met wat geluk... maar natuurlijk zal even aanpassen zijn terug. Tot dan lekker genieten van wat ik nu heb :D .

Nu hier staan ze altijd aan huis en de band met Cup en Jack ligt redelijk op gelijke lijn met dat verschil dat Cup meer geniet van kriebels en Jack meer is van geef mij eten en ik ben blij :') .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:47

Valt nu mee dan als hij vaak 's middags taken heeft of is het dan veel zelfstudie?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:52

Nee geen zelfstudie verder, hij krijgt wel taken maar of dat er meer zijn dan in andere richtingen durf ik niet zeggen. Maar als het in het eerste jaar zo loopt is dat zeker welgekomen, heb tijdens zijn examens in de trein ook regelmatig eens in zijn cursus zitten spieken en voor sommige vakken is dat leerstof die mij toch al bekend was door de foto (beeldformaten enzovoort). Ben dus ontzettend benieuwd wat dat zal geven maar in tussentijd geniet ik nog door van mijn weinig vrij veel vrije dagen :o .

Owja ga de grafische richting doen normaal van arthevelde in Mariakerke. Twijfel nog ietsje voor audiovisuele fotografie ook maar grote kans dat het die grafische wordt (ruimere leerstof dus meer jobkansen).

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:58

@Jorretje, ze gaat staan als een baas haha dan loopt ze hele tijd heen en weer dus ze kan niet rustig stilstaan waardoor ik haar niet goed kan borstelen aangezien ze dan een kant helemaal tegen de muur aanzet. En hinneken tot ik doof ben, daardoor let ze dus totaal niet op mij.

@ Nientsje, Wat is desert trail? Klinkt geweldig *\%/* en idd ga bokt wel even af wat ik kan doen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:45

Tja irritant! Kwestie van wennen en dooroefenen lijkt mij! Plukkie hooi erbij... consequent terug zetten, erg vermoeiend, maar uiteindelijk gaat het je lukken!
Heb vroeger ook zoiets gehad met 2 haflingers, die hadden hun hele leven bij elkaar gestaan, grote stampij als je er dan 1 mee wou nemen, tóch gewoon blijven doen, uiteindelijk helemaal goed gekomen.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:37

@ Jorretje, Ik zet haar idd dan ook trug. Ook al zet ze 1 stap, als ik met haar bezig ben moet ze stil staan. Maar wat je zegt heel vermoeiend en zwaar irritant dat ze gewoon niet normaal kan doen zoals eerst.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:13

Er is rhino uitgebroken in mijn regio, echt niet blij mee. Durf er niet meer mee het erf af.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:40

Ohh meen je! Ik zou ook inderdaad niet meer weg durven...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:01

Oh das beroerd zeg. Erg dichtbij?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:44

Er is al sprake van transport verbod, en ik geloof dat we niet meer met de paarden naar buiten mogen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:10

Dat lijkt me echt enorm eng Chimello :oo

Desert Trail is 1x in het jaar. Dan mogen ruiters met hun paard over de kale duinen in Appelscha rijden :j
Lijkt me enorm gaaf om een keer te doen :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:15

Oh schrikken sheryn... Ik zou ook schrik hebben om op stap te gaan...

ondanks dat het laat was heerlijke q-time gehad Dusty, haast een uur gepoetst, haar buikje ook een hele tijd heerlijk gevoeld (buik was erg gekanteld naar de ene kant) <3 ze was ook zo rustig en liet alles braaf toe, zalig dier is het toch :+:

alleen durfde ik de punten van haar manen niet goed te kammen, op het langste stuk heeft ze hiermee in de modder gezeten ofzo dus ben bang dat ik ze afbreek als ik doorkam.. Maar eens in een sopje doen ofzo in een emmer. Maar als er iemand een makkelijke manier heeft graag :j want ze heeft het niet zo voor water dus als haar manen dan even moeten weken..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:02

Brrr, inderdaad maar zo ver mogelijk uit de buurt blijven.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:48

Niet leuk Sheryn! Altijd eng.

Claudia: Wachten tot t goed droog is en dan voorzichting met de hand uitpluizen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

Is zo een pluimsteen niks daarvoor ? :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:30

Ga het inderdaad voorzichtig met mijn vingers doen.

Daarnet was ze enorm onrustig, wou haar avondmaal zelfs niet maar toen zag ik de reden.. Meneertje of mevrouwtje was flink te keer aan het gaan in haar dikke buikje. Heb haar een hele tijd gekalmeerd en haar gekriebeld na een kwartiertje was het enorme geduw over en was ze terug kalm :) straks toch nog even gaan kijken :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:56

Dat lijkt me wel heel apart Clocloken, dat je zoiets zo goed kan zien. Ik heb het niet helemaal gevolgd maar afgaande van dat ze zo onrustig is is dit haar eerste veulentje?

Chimello, weet jij of dat verbod ook rond kerkrade/landgraaf/maastricht geldt? Lanaken ligt best dichtbij zeg...

Wij (Tara en ik) hebben weer iets nieuws geprobeerd: MorganeR @ [VNA] Eens iets anders, rijden met neckrope!

Verder gaat het met Bayron goed maar Sharelle is on-ge-lo-fe-lijk dwars. Ik ben er tijdens een rodeo sessie bijna afgevlogen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:46

Is haar vierde veulen bij ons. Ze was niet zoooo onrustig hoor :) ze was aan het stampen, was wat chagrijnig en wou niet dat ik wegging. Ben er toen dus even bijgebleven en haar geaaid en geknuffeld tot het over was. Daarnet weer gekeken en alles was in orde :) De vorige keren zagen we dit ook heel erg goed bij haar. Nu denk dat het veulen zich stilaan aan het draaien is ofzo :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:48

ahh zo, ja uit je post kon ik niet opmaken hoe onrustig ze precies was ;) Wel leuk een veulentje op komst, maar volgens mij ook best veel "gedoe"?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:50

Ja inderdaad, maar ik ben altijd meer ongerust zal ik maar zeggen dan mijn ouders. We hebben ooit een shetlander merrie verloren door een miskraam, ik denk dus bij het minste dat er iets mis kan gaan... En Dusty is mijn favorietje van al onze merries dus bij haar ben ik nog meer op mijn hoede :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:51

Haha kan ik me heel goed voorstellen hoor. Is zo'n camera dan geen idee voor in de stal? Heb geen idee hoeveel zo'n dingen kosten in moeite en geld.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:55

Nu we stallen aan huis hebben hebben we inderdaad die mogelijkheid :) binnenkort komt er iemand kijken wat we eventueel kunnen doen :j nu voor mij is dat niet echt zo'n hulp... vorige keren zat ik er soms ook hele nachten onnodig bij gewoon omdat mijn gevoel zei dat het ging gebeuren :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:56

Hahaha ach het is wel leuk toch, die spanning? En als je gevoel dan ook nog blijkt te kloppen..? Super leuk haha.