ziggy_janet schreef:maar wat is er nou precies aan de hand met de hoeven van amy dan? volgens mij heb ik iets gemist
Ze is laatst verkeerd bekapt.. Door een voor mij onbekende smid. Die kwam en deed Amy toen mee omdat die ook moest en hij niet kwam voor minder dan 2 paarden. Zodoende.. Toen was ik al niet tevreden en liep ze ineens mank op de steentjes.
Ik heb toen van verschillende mensen te horen gekregen dat ik mijn smid niet de schuld moet geven.
Maar ik rijd al heel lang blootsvoets met haar en ze denderd zelfs over spijkers als ze moet met die betonnen voeten van dr dus ik vond het abnormaal dat ze ineens gevoelig liep.
Nu had ik gister de 'oppas' op een meisje van stal en we waren al lekker de hele middag een het springen. En ik zei zullen we buiten gaan rijden. Dus wij met onze paarden uit gaan stappen.
Constand in de berm gelopen omdat ze anders gewoon kreupel liep. Hier zijn de wegen pas weer opnieuw gedaan met grindjes en opnieuw geteerd dus er ligt veel los grind op de weg.
De bermen zijn hier niet zo goed, dus ik heb ook een aantal meters op de weg gelopen.
Heerlijk gereden overigens. Niks aan de hand, Amy liep lekker.
Ik kom thuis.. Krab netjes de hoeven uit en bij beide achtevoeten zie ik ineens geen vorm meer in de hoef. Echt helemaal afgesleten. De straalkussens en de hoefrand, zat geen diepte meer in, gewoon vlak. En het leek wat rozig.. Dus ik direct aan de bel getrokken, dit was maar net op het nippertje goed gegaan, anders liep ze op het vlees.
Mja, ze loopt niet mank, maar ik denk niet dat ik langer op het harde had moeten doorrijden. 
Dus nu moet ze eigenlijk met 'spoed' op ijzers omdat ik gewoon door wil rijden.. Alleen mijn hoefsmid ligt in het ziekenhuis. Heb hem gebeld en hij zei dat de zool wrs niet meer kon dragen oid en dat er iets van siliconen tussen moesten. Dus ik heb stad en land afgebeld. Maar geen enkele smid had tijd..
Dus nu moet ik nog een weekje wachten want dan is mijn huidige smid weer aan het werk.
Heel verhaal.. Maar ik was zo ja ik weet niet.. Voelde me zo rot..
Je laat je paard in goed vertrouwen bekappen door een smid en dan heb je een en al ellende..