[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:20

haha dank je wel

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:26

Hee super dat je eerste rijles zo goed beviel!
Succes ermee verder!!

Ik ben een werkstuk aan het maken (examen), over m'n plantenkennis.... pff wat een gedoe, ga d'r spontaan aan twijfelen of ik wel bloemist wil worden

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:48

fjordkootje schreef:
Dan heb je helemaal gelijk, Peetorlan. Waar ga je heen?

ik ga nu naar langelaan dat is bij abswoude (schipluiden)
dat is vlak bij mijn huis ik woon zel in het tanthof

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:58

Lekker dat je dan toch weer een goed plekkie hebt gevonden. Is niet makkelijk in deze tijd van het jaar.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:37

ja kijk waar ik nu sta is het erg netjes hoor en heeft ze hele mooie stal maar ik ga toch voor wat meer voor haar.
kijk zei staat daar 24 uur per dag dus wil ik voor haar het beste dus lekker schoon stalletje en veel hooi.

nou ik had mazzel dat daar plek vrij kwam

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:52

Helleu....

Heb net héérlijk gereden! Chub was niet veel frisser dan anders, maar hield een uur deze keer wel goed vol Ze deed behoorlijk haar best, alhoewel alles natuurlijk beter kan, maar dat komt wel...

Morgen blijven wrs alle paarden binnen, dus hoeft Chubje zich niet zo alleen te voelen (alhoewel ze zich best vermaakt heeft met extra hooi geloof ik) Ze wordt morgenmiddag al geschoren, kan helaas geen vrij krijgen. Maar de staleigenaar heeft haar al vaker geschoren en ik hoef er niet per sé bij te zijn...

Heb besloten niet te gaan voor de 3 x 3 aktie bij Opel. Ga nu op zoek naar een goedkoper ouder autootje (5 - 6000 euro en ongeveer 5 jaar oud). Als ik nog een jaar thuis woon of bij iemand intrek is die ook in een jaar helemaal afbetaald. Voor die Corsa zou ik 3 jaar lang moeten buffelen, zelfs met een goed salaris.

Best een oplichting nu ik deze beslissing heb gemaakt.

Peetorlan, het is best lastig om de ideale plek voor je paard te vinden. Voor mij is sinds de verhuizing vorig jaar naar Schoonhoven -en de verhuizing terug naar Etten- Leur- mijn keuze heel gemakkelijk. Chubby staat en blijft op dit plekje. Al moet ik er zelf mijn huizenregio-keuze op aanpassen.

MM, als je straks wat zekerder wordt met je rijlessen, wordt het vanzelf weer leuker. Ik was altijd wel ontzettend zenuwachtig, maar vond het wel heel leuk om te doen. Ik bedacht me dan altijd dat "als die- en- die kan autorijden, dan kan ik het zéker" (en dan echt een deuzig persoon erbij denken die ook al jaren autorijdt)

Ff autotrack en -trader opzoeken!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:54

Heeee,

Is ik weer. Helemaal happydepeppy

Pellie, ik heb op zich niets tegen duiters en duitse muziek. T zijn ook mensen Wij hebben zelfs best veel duits: die toten hosen, rammstein, the bates, die artzte (Fahrin ulaub), böse onkelz, stabbing westward, Helloween , H-blockx en nog wat...

Mazzel, komt vast goed. Faalangst had ik ook maar heb ik maar inmiddels aan toe gegeven. Ik dacht vroeger altijd dat ik nooit werk zou vinden en tot in de eeuwigheid vrijgezel zou blijven..enzenz… haha. Op mijn 16e had ik al werk en op mijn 19e trouwde ik, duh Ik probeer tegenwoordig maar te denken is t nu niet, dan de volgende x wel.. en t werkt voor mij best goed Ik snap niet meer waar ik me als jongere toen druk om kon maken Naja je zal wel niets aan mijn geleuter hebben maar k wou t toch effe kwijt

Draaakje, system of a down zit momenteel in mijn auto

Annick, Thanx Ik blijf het een lekkere vent vinden

Snowdon, leuk om zo’n cursus te willen gaan doen. Staat bij mij/Jan ook nog op de planning.

Leuk he Ingrid!!!!

Oh, we zijn uit het werk gelijk gaan eten. Want om 7 uur zou Hans Arends komen om Flan te bekappen. Ik ben Fluitje gaan poetsen en opzadelen en Jan Flanna. We hebben lekker gereden. Van het weekend was Fluit ook wat kreupel door zijn artrose geweest maar daar was nu niets van te merken. Flan liep ook lekker. Ze was alleen niet zo nagefelijk. Terwijl we reden belde Hans dat hij wat later kwam dus dat was wel makkelijk zodat we meer tijd voor de knollies hadden. Goed uitgestapt en op stal gezet. Konden ze hun restje kuil opeten
Toen Hans kwam was Flanna net uitgegeten. Ze was keibraaf! Hij was heel tevreden over haar hoeven Hij heeft ze netjes bijgewerkt en over een week of 5 komt hij weer. We kunnen gewoon verder rijden met de kar enz.. Hij heeft nog wat vragen beantwoord en dingetjes verteld. Ben erg tevreden. En hij ook over haar hoeven Jippieeeeeeeee! Daarna nog even de paardjes de dekens omgedaan en wat lekkers gegeven.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:08

Mazzel-meid schreef:
snowdon schreef:
Mazzel-meid, ik moet binnenkort echt weer eens komen kijken bij Darlah en kaylen. Ga jij nog een keertje mee mennen ofzo?

Ik moet ook weereens snel bij jou paardjes komen kijken! is ook alweer eventjes geleden. Enne, tegen een keertje mennen zeg ik zeker geen nee

snowdon schreef:
Overigens zit ik er aan te denken een cursus hoefbekappen te gaan doen. Hoefsmid zie ik niet zitten, ijzers smeden en dergelijke, maar hoefbekapper voor eigen paarden en andermans paard als bijverdiensten is mooi meegenomen denk ik.

Dat lijkt me dus ook erg leuk! Maarja, ik heb geen idee waar dat kan, en wat de kosten van zoiets zijn?
Misschien ben ik daar ook wel niet sterk genoeg voor paardjes kunnen nogal eens tekeer gaan..

www.hoefnatuurlijk.nl
en als je niet achter het verlagen van de hielen staat kun je die gewoon laten zoals ze zijn. als je het bijhoudt of je niet met kapmessen te gaan zwaaien, die gebruiken ze bij deze cursus niet eens

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:18

pppffff 4 bladzijdes bij gelezen wat me meteen opviel en waar ik toch nog evenop wil rageren is dit
Citaat:
Zo ook bv Tommie die nu weer ijzers heeft. Ik zou het niet meer doen.

Tommie heeft niet weer ijzers maar voor het eerst van zijn leven.....
ook ik ga een cursus natuurlijk bekappen volgen (begin volgend jaar in Terneuzen) dus de ijzers gaan er echt weer af,moet ook trouwens voor de hengstenkeuring.
In het verleden zijn Tommies voeten niet goed verzorgd en de vorm van zijn voeten was dan ook meer een klavertjes vorm dan een hoefvorm.....
de smid die ik het laatste jaar heb gehad was heel precies maar pakte niet door met als gevolg dat Tommies hoefvorm nog steeds verre van netjes was,met het oog op de keuring moest er nu dus een keer rigoreus ingegrepen worden,achteraf praten is makkelijk maar we hebben iets te rigoreus ingegrepen nu,het had wel gegaan als ik alleen in de bak reed en de hoeven lekker hard zouden groeien maar ik kom 3 keer per week buiten en dat konden de korte hoeven (die nu overigens perfect van vorm zijn ) nu even niet aan.
aangezien ik wel door wil blijven gaan met 'trainen' moet ik nu dus even aan de ijzers,over 8 weken gaan ze er weer af en gaan we weer blootvoets verder....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:21

Pel: Ja die cursus kende ik al, maar ten eerste wil ik eerst traditioneel bekappen leren en ten tweede zijn die cursussen te ver weg. De prijs valt me wel erg mee!

Baileys schreef:
snowdon schreef:
Ow Annick, sorry dat ik zeg, maar wat een walgelijke kerel

Mwa, met een zak over z'n hoofd is 'ie best te pruimen, vind ik

Een echte PLORK dus!

(prachtig lichaam onder rotkop)
Laatst bijgewerkt door snowdon op 24-10-05 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:24

jellie ik heb ook niks tegen duiters, de feestjes zijn er iig een stuk leuker en relaxter en de mensen zelf ook
ik vind rammstein gewoon teveel op marsmuziek lijken. ik hou wel van hard, strak en hard zelfs. slayer was mijn eerste grote metalconcert, in '89 geloof ik, en ben altijd een vervente metallica bezoekster geweest... nu zit ik wat meer in de danssferen, maar dan liever ook hard en strak ik weet niet of je 35007 (loose) kent? een erg goede nederlandse band, ze hebben net weer een cd uitgebracht, nou ja half nov. komt ie in de winkels, maar die zijn echt gaaf!!

oh oké leon, eerst een traditionele cursus omdat....
de link was ook meer voor elke, omdat ze vroeg waar...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:25

omdat traditioneel bekappen uitgebreider is en niet iedereen doet aan natuurlijk bekappen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:29

Leon, Pijnacker is toch niet zo ver weg? Daar geeft mijn NB cursussen http://www.paardenservice.nl/cursus.htm
waar je tb cursussen kan doen zou ik eigenlijk niet weten. Mijn lesgeefmens heeft dat in haar opleiding gedaan..
Hoe dan ook, leuk dat je zoiets wilt gaan doen.

Pel, haha t stond er zo 'anti-duits' maar soms lees je t wel eens anders geinterpreteerd (zeg ik t goed? ) Ik ken die 35007 niet. Ik ga eens speuren op internet..

Edit; Die vent is toch olymipsch zwemmer geweest? Vandaar dat lichaam, echt atletisch.. hihi

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:32

Pijnacker... ligt bij Zoetermeer begrijp ik uit de site? Is toch nog een aardig eindje hoor Mja, ik zal wel eens rondneuzen en rondvragen, kom er nog wel achter.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:39

Jan dacht dat het tussen Den Haag en Leiden ligt. En Zoetermeer ligt ook in die buurt... T is iig niet helemaal in Terneuzen ofzo

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:43

iemand nog idee voor halloween outfit voor aankomende vrijdag?
makkelijk te doen, niet te duur en vooral origineel (heb het heks zijn wel weer gehad....)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:49

Een of ander skelettenpak huren ofzo? Of een mooie gothicjurk?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:54

Halloooo Snel even bijgelezen. Cheveyo, mooie foto's hoor! Via de link kon ik ze wel zien. Ook hier de hele dag regen. Brrr.
Druk gehad op het werk. Nu lekker slapen.
O Roos is er niks kapot dan aan je knie? Misschien even na laten kijken.
Ik ben heel tevreden met mijn traditionele hoefsmid. Spet staat op ijzers vanwege het mennen. Hij heeft nooit problemen met zijn voeten en ook nog nooit een ijzer verloren. Ik ben heel erg tevreden en zou niet zomaar op een ander overstappen omdat Spet het hier goed op doet.
Trusten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:22

jeeeuuuu!! morgen mijn eerste tommie verzorgdag

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:39

even voor de duidelijkheid... jurken zijn niet bespreekbaar.. gloeiende hekel aan... maar ik ben ook te breed om er leu uit te zien in een jurk haha...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:45

pijnacker ligt naast delft
dus is vanaf den haag niet ver
bij mij op stal staat iemand haar man werkt bij de paardenservice
hij doet ook aan natuurlijk bekappen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:46

maar dames en heren ik wens jullie een goede nacht slaap lekekr en droom zacht doei doei

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:10

Jilleroo het lijkt me een heel leuk land. Lekker als zoals het vroeger was. Maar daar zitten natuurlijk voor ons verwende westerlingen ook heel wat nadelen aan. Maar ik denk dat het voor mij toch niet op weegt tegen de voordelen. Dus ik ben best een beetje jaloer.

Shayla jammer dat het rijden niet zo lekker ging .

jacky2 als je iemand kunt vinden. Er zijn nog twee plaatsen vrij op huur paarden en nog ongeveer 2 vrij op eigen paard. Dus als je iemand kunt vinden met 2paard trailer kan Matcho ook misschien wel mee. En anders op huurpaard kan ook hoor. (Bied je gewoon aan dat jij trakteert als die persoon rijd )
Ik ben op die rit gekomen omdat mijn schoonmoeder en mijn man nogal bang waren voor paardrijden en zeker naar buiten. Maar deze ritten hebben hun flink wat vertrouwen gegeven dus waarom kunnen andere mensen hier ook niet wat aan hebben. En als je (nog) niet goed kunt rijden (om wat voor reden dan ook, bij mijn schoonmoeder was het haar rug) is het nog wel heel leuk om een buitenrit te maken. En Remco heeft nu zoveel vertrouwen dat hij mij in galop voorbij scheurd.

fjordkootje spannend gezins uitbreiding. Nu maar hopen dat alles goed gaat.

Cheveyo dat is wel heel veel geld voor een hond. Daar heb je een leuke tinker voor.

Roos doe je wel voorzichtig. Je heb altijd al pijn straks word het nog erger.

Jellie we doen zoiets niet maar voor een Tper maken we wel een uitzondering hoor. Weidegang en/of stalling is mogelijk. Er is ook een heel leuk hoteltje dicht in de buurt (waar je ook super kunt eten ). Op ongeveer 300 meter afstand. En ook campings genoeg met huisjes waar Lemmytech is toegestaan.
Lijkt me wel gezellie. Kunnen jullie samen naar buiten. Jan op Flantastisch en jij op Pippa en anders om natuurlijk ook. En er is ook wel een menkarretje om Flan voor te zetten dus dat kan ook als jullie dat willen.
Mooi dat het zo goed gaat met Flan haar hoefjes trouwens. Jullie kunnen dus lekker blijven mennen zo.

Chubby al weer lekker op de versier toer. Pak maar eens lekker een kippie tussen door hoor.

MM gaat vanzelf beter. Blijven oefenen.
En gezellie dus misschien zie ik je dan wel als ik besluit om Lady daar heen te brengen. Wanneer laat jij ze ongeveer dekken?

Annick die Ramstein gast ziet er uit als die net uit het zwembad is gekropen.

Jakkes lelijke kop maar lekker lichaam. Kom maar op met die zak.

Peetorlan geef je gelijk dat je gaat verhuizen hoor. Lijkt me een leuke stal waar je heen gaat.

Ingrid nog gefeliciteerd met je verjaardag . Ook al is hij nu voorbij het is er niet minder gemeend om.

Desillies ik vind het wel zo eerlijk voor Tommie dat hij nu op ijzer staat hoor. Anders heeft hij altijd wat pijn met het werken en misschien ook wel met het gewoon lopen.

Pellie jou muziek smaakt zegt me helemaal niets. En ik ben best breed georienteerd allen die muziek is niet echt mijn smaak.

Ben vandaag wel 3 keer nat geregent. Bah niets aan. Het hele land is een zwembad. Gelukkig morgen al iets beter en daarna weer lekker droog weer.
Mijn paarden geven er gelukkig niet zo veel om dat ze buiten staan. Maar het is dan wel lekkerder als het droog is voor hun.

Morgen weer les geven en maar eens met de boekhouding. En flink wat rekeningen betalen. Dat vind ik het minst leuke aan een eigen bedrijf de papieren maar ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft.

Welterusten iedereen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:23

Jill, ligt ook aan het model van de jurk hoor, soms zie je er slanker in uit dan je bent.
Succes met verhuizen dan, als het doorgaat, spannend.

Debo, veel plezier morgen, wel lief zijn voor Tommie hè.

Rammstein is ook helemaal mijn muziek!!

Lien komt vast goed met Tommie, deze zomer moesten we Dewie juist zonder ijzers zetten om de hoef de kans te geven om te groeien, en weken niet rijden.
Zo sneu voor haar, ze liep echt op eieren.
Hoop dat het bij Tommie snel weer beter gaat.

Annick, ik heb het je op stal niet meer gezegd omdat ik zo druk bezig was maar wat een leuk ding is Dio!!!!
Kun je nog wel slapen?

Chub heeft een pm.

MM, je wil niet weten hoe ik heb gelest, en nu weet ik dat er veel van de instructeur afhangt.
Bij de ene zat ik te janken in de auto dat ik het nooooooooit zou leren, ben naar een andere gegaan en had binnen een paar maanden m'n rijbewijs.
En als ik het kan kan jij het ook.
En vlekkeloos was het afrijden niet hoor, stoeprandje meegenomen bij een versmalling, achteruit in een vak stond ik scheef.
Maar daar letten ze niet op, wel hoe je je fouten corrigeert.
En dat stilvallen, ahum....dat deed ik nogal nadat ik m'n rijbewijs had.
Je lest in een diesel die niet zo snel stilvalt en dan stap je in een benzine auto, die daar dus veel gevoeliger voor is.
Tja, dan zijn ze maar boos achter me, iedereen moet het toch een keer leren.

Ingrid, nog gefeliciteerd, en jij komt er ook wel zo te horen.
Fijn dat je eerste les zo bevalt.

Peetorlan, begrijp heel goed dat je dan gaat verhuizen.

IJ, een maatje verloren, sterkte.......

Roos, pm je morgen terug.

Verder vast nog veel gemist, sorry.
Vandaag een fijne les gehad, Mo had haar standaard kuren maar die werden goed opgevangen dankzij de instructrice(moest het wel zelf doen natuurlijk).
Dat had ik niet alleen gekund, en jawel, ik was weer aan het mediteren te paard
Zelf voel ik dat ook wel hoor, dat ik heel ontspannen word.
Mo heeft daar dan echt de balen van want zij probeert me juist uit te dagen en dat lukt dan niet .
Myrthe heeft ook op Mo gelest en waarschijnlijk is haar volgende wedstrijd op Mo.
Het dekje heb ik al wat bij haar kleding past, knalrood .

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:24

Annick schreef:
hallo
heb haast dus kan even niet reageren, doe ik straks.
hier nog voor de rammsteinfans, foto's die ik gemaakt heb in 98 op Dynamo.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VFZN7H3F[/img]
Afbeelding
hahahaah
Annick

Sorry, maar ik vind deze Ramstein mooier
Afbeelding

Verder hebben jullie weer zoveel geschreven, dat ik op dit uur niet meer ga reageren. Alleen IJ Sterkte en wel opvallend die datums.