[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:16

Nou leuk zeg van 't bit! Ik heb er ook lang over gedaan voor ik die galop durfde. In de manege waar ik enkele lessen had gereden hadden ze 't paard in galop gezet terwijl ik nog niet durfde en nog niet klaar voor was... ben daar nooit meer terug gegaan. Toen die galop laten vieren tot ik Jack had en toen volgde het vrij snel die eerste pasjes :D . Had 'm toen een kleine 2 maanden toen ik het voor 't eerste probeerde op een veld, echt maar enkele passen... Jack had ook totaal zijn evenwicht nog niet in de galop := .

Nou hier was het heel de dag mistig, in 't stad zelf wel gewoon blauwe lucht maar hier grijs en mist :') . Gaf eigenlijk wel een rust tijdens het lopen amper 20 meter zien en weinig lawaai :o .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:24

Wat slecht van die manege..

Nou ik heb dus geen slechte ervaringen met de galop gehad, voor zover ik weet, was er altijd gek op.
Maar ik moet er nu gewoon echt goed mee bezig, als ik nu na de 2e galop les dit al heb bereikt, weet ik zeker dat ik straks weer genieten kan van de galop.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:24

He dat is wel lastig dat Shillelagh niet meer graag alleen mee op pad gaat. Hopen dat ze door veel te oefenen toch genoeg vertrouwen in jou krijgt om met jou mee te gaan ipv dat ze liever bij haar vriendje blijft.

Hier is het ook zo enorm lekker weer geweest, vandaag helaas heel mistig en koud.

Weer lekker met Cup gewandeld, leuk!

Super dat het galoperen zo goed ging! Dapper!
En wat leuk dat je in de bit komt!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:29

Dapper; ja zo noemde mijn "Zwager" mij ook vandaag, omdat hij weet dat ik het echt eng vind, en daar ging ik ineens los door de bak :=
Ik wil het gewoon zo graag dus dan moet ik het ook doorzetten haha :)

Nu ben ik aan het nagenieten, en ben ook wel lacherig nu, heb mijn 2 mannetjesratten los door mijn kamer lopen en soms zie ik ze dan ineens voorbijscheuren en springen, die beesten zijn zo ontzettend grappig :')
Het leuke aan die 2 is, wanneer ze het zat zijn, klimmen ze zelf de kooi weer in en als ze er beiden weer inzitten doe ik de kooi weer dicht :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:35

Super zeg, altijd gaaf om jezelf te overwinnen en dan nog wel zo! Leuk in bit, ik ben benieuwd.

Sheryn weer bekomen, snap dat je achterdochtig wordt na zo´n situatie.

En bijna op Gijs, dan moet je wel foto´s maken hoor! Daar kijk ik graag naar :o Knappe Gijs. Als hij goedgekeurd wordt heeft ie een date met Noeka, over een jaar of 10 :P

Vandaag Gi voor het eerst met de bosal gereden. Nu pas voelde hij aan als een jonge pony. Hij snapte er de ballen niet van, vooral linksom niet. Een bit is voor hem dus veel duidelijker. Sowieso vindt hij het in de bak moeilijker. Buiten loopt ie gewoon z´n rondje. In de bak staat ie steeds stil ´wat moet ik nu doen baas, snap dr niks van!´ Wegstappen bijvoorbeeld, dat kan hij bijna niet rechtuit, maakt er altijd een bochtje van. Werk aan de winkel :D Tis zo´n braverd <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:37

Hahah nawwh Gi toch :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:01

die angst voor galop heb ik ook gehad,maar dat wisten jullie wel.maar gelukkig durf ik t nu wel.
helaas deze week geen lessen op stal:stalhouder ligt ziek op bed.tja dat kan ook gebeuren

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:18

Volgens mij heeft heel nederland de griep :o

Ik heb morgen weer les :) priveles.
En dan vrijdag weer bij mn moeder mee rijden op de manege, in de hoop dat t beter gaat dan vorige week :')
We rijden deze week 5x waarvan 4x les :') meestal heeft ie 2 a 3 vrije dagen per week in de winter. Dus dit is wel wat fanatieker dan normaal, en dat zie ik meteen terug in zn figuur :D haha.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:20

Ik ben eindelijk op de betere hand wat betreft de griep :)

Whoa wat rij jij dan vaak in een week, in tegenstelling tot mij haha :=
Ik kan ook wel merken aan Feike dat hij meer doet weer, hij is ook alweer wat minder dik en beter aan te singelen :')
Zondag heb ik waarschijnlijk weer les :j

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:27

Nientsje heerlijk he als je je kan ontspannen In galop! Heb zelf ook een tijdje gehad dat ik het ontweek omdat shill het niet goed kon en ik er ook angst van kreeg. Maat nu gaat het beter en kan ik er meer en meer van genieten.

En ja ik hoop dat ze mij op een gegeven moment kan vertrouwen dat ze alleen weg kan. Ben bijna zover dat ik weer terug ga naar de andere stal, terwijl het daar in de winter helemaal niet te doen is. Lastig lastig... Goed brainstormen voor een oplossing!

Dott, ik ben jaloers haha wil ook baker rijden maar heb helaas die mogelijkheid niet:(

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:37

Wij ook niet altijd hoor.. soms kunnen we ook een paar weken niks.
Maar hij word gewoon aan de hand vervelend en drammerig als ie te lang stil staat.
Probeer ook wel veel af te wisselen met wat we doen en deze week is echt een hele hoge uitzondering met zo vaak les :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:42

Ja vond het echt fijn dat ik me eindelijk kon ontspannen!
Ik snap wel dat je op deze manier terug gaat, maar misschien helpt het als je wat (meer) aan grondwerk gaat doen?

Ik had vandaag ook echt mazzel, prachtig weer en een vers gesleepte bak hihi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:57

Is top ook dat je doorzet Nientsje! :D

Hier rij ik al een eindje niet echt meer, maar dat is omdat die zo vuil is... Eenmaal ik 'm terug wat netjes heb laat ik de hoefsmid komen en daarna begin ik terug te trainen ook met Jack :D . Bedoeling is een endurance trainingsschema opvolgen. Nu borstel bijna iedere dag nu en het is telkens iets beter dus hopelijk tegen eind de maand de hoefsmid erbij en trainen maar :D . Cup blijft bij 1x per week lopen met regelmatige wandelpauze's, meer is die te jong voor maar ga eventueel wel eens proberen over een maand of 2 op de weide dan eerst of die zou meekunnen als handpony (als het niet werkt kan ik thuis gewoon 't touw loslaten) met Jack.. moest dat werken zou ik dat voor korte stap ritten wel nog doen dan 'm meenemen.

En van dat vuil zijn ga is op equitana kijken voor een eenvoudig ongevoerd regendeken, maakt zelfs weinig uit als die niet 100% waterdicht is dan zou voor de winter op stal zijn dat die gewoon minder vies wordt. Ga net zo goed nog borstelen dan maar ik "dweil niet met de kraan open" dan. :')

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:00

Ja ik moet meer bezig met grondwerk idd. Weet alleen niet waar en hoe ik moet beginnen. We hebben ook geen bak. Iemand tips?

Het was erg mooi weer en ik zat op kantoor...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:08

Haha Jack is een smeerpijp :7
Endurance lijkt mij ook zo gaaf <3 Maar voorlopig hou ik het bij wat ik nu aan het doen ben :=
Hopelijk durf ik komende zomer mijn eerste galop op buitenrit te maken :9
Super ook van je dat je Cup niet teveel belast, een keer wandelen is helemaal niet erg :D

Ik heb een x een buitenrit gemaakt op het paard van een vriendin, met Feike als handpaard, dit was al ver voordat Feike onder het zadel kwam, toen was hij nog echt een klein, iel, schrielkippetje :=
Afbeelding

Feike mist een flink deel van zijn manen.. Eraf geknaagd door zijn vriendjes -O- baal als een stekker

Edit:
Hoe je kan beginnen zonder bak; gewoon proberen in de wei :j
Ik ben niet echt een grondwerker, maar is vast wel wat over te vinden hier op bokt :j

Mijn doel voor dit jaar is --> Het meerijden van de Autumn Desert Trail in Appelscha, als ik überhaupt op tijd ben met inschrijven, weet nooit wanneer het is :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:23

Hebben die geen facebook?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:32

De Autumn Desert Trail?
Geen idee, ga even kijken :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:44

Goed van jou en Feike hoor :j

En leuk wezen wandelen met Cup Lor :)

Gi voor de eerste keer met bosal, met geduld leert hij het vast wel.

Hier was het ook supermooi weer, helaas heb ik daar niet echt van kunnen genieten, had tot 17u les...
Dusty en Fancy Lady staan nu heerlijk aan huis in de ruime stallen. Morgen deze dames maar eens toonbaar maken want Dusty is eerder een modderbolletje, hoe doet ze het toch :')
Ze was aangenaam verrast om mij te zien toen ik thuiskwam (mama had haar naar huis gebracht) hinnikte al toen ik met de fiets door het hek kwam, een fijne verrassing voor mij :D Kan ik haar heerlijk vertroetelen tot haar veulentje komt <3 Is veel gemakkelijker voor mij met die drukke schooldagen nu dat ze aan huis staat :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:45

Lekker dat ze thuis staan, en wat een fijne verrassing <3

Ik moet morgen van half 11 tm half 7 naar stage #)
Ben dan half 8 pas thuis, pff en dan nog eten 8)7

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:50

pff die lange dagen zijn echt moordend hé.... en je zou denken dat je dan kunt uitrusten in het weekend maar meestal ben ik achteraf helemaal niet uitgerust :') (ben dan veel te graag bezig met de diertjes O:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:54

Goed gedaan Nientsje! Fijn dat Feike je vertrouwen kan geven!
Cupje weer lekker aan het wandelen geweest.

Wat vervelend dat Shillelagh zo dwarsig is! Wat doet ze dan precies?

Tja galop, ik vond t vroeger ook wel eens spannend, vooral als het écht hard ging maar inmiddels zoveel kilometers gemaakt dat ik niet meer zo snel van m'n stuk ben. Maar straks de eerste keer op Gijs vind ik echt wel spannend!

@ Joanne: Deal :P
Ah die Gi! nieuwe uitdaging die bosal!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 18-02-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:55

Haha ik snap je precies, altijd op stal in de weekenden :=
Helemaal in het zweet werken :P

Zie wel op tegen die lange dag, ben ik totaal niet gewend.. Hoop dat het morgen leuk is.

Maar gelukkig na vrijdag heb ik wel een weekje vakantie :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:56

ah die week vakantie is dan natuurlijk een leuke compensatie :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:57

Haha inderdaad :)

Maar elke week moet ik dus 1 dag tot half 7 #)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:18

Hier is het ideaal momenteel de verhouding les en vrij hebben. Nu vakantie maar anders de woensdag en de donderdag niks van les en de zondag en de maandagmiddag ook niks... ideaal om dan terug te beginnen trainen dus.

Is geen wedstrijd endurance dat ik ga doen hoor Nientsje, puur de trainingen tot een bepaald niveau opvolgen omdat het wel een goed schema is en als Jack conditie heeft hou ik wel van tempo ritten gewoon. Enige wedstrijden die ik ooit wil gaan doen is TREC.

Aah die als handpaard grappig! Hier zal het pas een zicht zijn als het lukt Jack en dan Cup er naast := .

Claudia@Handig zo aan huis nu :j .