[TI] [HK]Kontenkletsers klinken kletsend t knallende nieuwjaar in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:31

Janet :D Ik koop altijd pas iets als hij/zij geboren is ;) en als zwangerschapscadeautje zijn er ook nog genoeg "onzijdige" dingen :P

Leon steek onder gordel via pb >;) :(:) pbbox staat open mocht je iets kwijt willen ;)

CP waarom met Guus ingewikkeld ?? en Silas is ook voor beide gekeurd :) en als die op 1 staat gewoon die kiezen zou ik zeggen 8-)

Maartje is per club verschillend hoe het gaat, maar ponyclubs regelen wel nog vaker alles :j bij rijverenigingen is het weer vaker dat je alles zelf moet regelen ;)

Dianne idd hopelijk kun je dit jaar (nog een keer :(:) ) het goede nieuws vertellen 8-)

Verschillenden al ff niet gereden :(:) gelukkig kun je bij de meeste tinkers weer zo opstappen :)

Mirjam nog steeds niet helemaal lekker :(:)

Kim ziet er mooi maar idd ook erg luxe uit Paard op 1 is altijd belangrijk en zomer en winter wei 8-) en als het ook nog dichterbij is ook altijd handig!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:38

CP leuke foto's van je paardjes en hondjes :) die pup is wel heel cute zeg!!

Over dat dekken, Travisje is ook maar een registertinker maar dat mag voor mij de pret niet drukken, moeders staat nergens ingeschreven, vader wel. Ik heb hem voor mezelf gefokt dus in dat geval maakt het mij niks uit, ik zou trouwens zo weer een veulen bij Misty fokken, is een goed gelukte tinker uitgekomen :))
Maar dat doe ik niet hihi
Persoonlijk zou ik als je nog een dekking te goed hebt van Maxolo en hij past mooi bij de merrie, waarom niet? Omdat het dan een registertinkertje wordt?
Kan me wel voorstellen dat als je voor verkoop fokt etc je stamboekveulens wilt fokken, maar als je het zelf wilt houden zie ik het probleem niet.

Ellen wat fijn dat je zo af en toe lekker kan meeliften met de trailer, en de bank is verkocht :)

Bailey gaat van stal verhuizen!

Ow vanavond lekekr mat Kaya op pad geweest, de bak was eigenlijk te hard dus hebben ff een rondje gestapt, was leuk.
Toen Marjolein Travis in de wei ging zetten zag ik ze lopen langs de deur (was jerrycans aan het vullen) dacht toen echt, god wat heb ik toch een mooi paard :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:40

Ik zou eerlijk gezegd alleen een 1e premie hengst op Bonny willen en dan het liefst nog ster ook. :o

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:42

Ja ik heb een vijf sterren hengst gekozen whahahah

Maar Travis waarom niet ma ergens registreren zodat je een goed papier veulen heb.
Het fokken met papier is enkel maar terverbetering (als het goes is ) voor het ras waar je mee fokt.
Marja ik hou er over op geleukkig heeft iedereen een andere mening

cp112

Re: [HK]Kontenkletsers klinken kletsend t knallende nieuwjaar in

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:44

Ja anders werd het ook zo saai he :D

Wat weten jullie trouwens van importtinkers? Ik ben toch wel heel benieuwd waar mijn Kayla (apache warrior) nou wegkomt... Had ook al in het soortgelijk topic gereageerd en heeeeel veel gegoogled. Weet dat de engelse eigenaar in somerset woonde en de naam van de farm heb ik ook maar die is verkocht...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:46

Mijne komt ook uit engeland maar ben ook nog niet veel wijzer

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:47

Laatst bijgewerkt door grid op 14-01-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:47

Omdat ma niet van mijzelf is, en aangezien hij als hengst geboren was en ik hem wilde laten ruinen heeft het voor mij geen nut. Bovendien wordt hij er niet anders (beter) van als dat hij nu is, dan als moeder wel werd opgenomen.
Als het een merrie was had ik misschien in overweging genomen om Misty op dezelfde keuring waar ik met Travis heen ging, te laten keuren. Dat omdat ik met een merrie eventueel wel zou kunnen gaan fokken.
Snap je wat ik bedoel?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:48

Hier in nerderland is er ook een veullie afgespeent bij whis, maar kan daar ook niks over vinden omdat whis daarna pas bij het stamboek werd geregistreerd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:49

lastige discussie, weet ook niet of sterhengsten altijd beter zijn. als ik een enorm mooie hengst, die echt bij syl zou passen had gevonden die geen ster had, dan had ik dat niet erg gevonden.
wel graag een goedgekeurde, niet vanwegen de naam in het boekje, maar ze worden toch net even wat beter bekeken en zo sluit je sommige aandoeningen hopelijk uit :)
bij een niet goedgekeurde hengst weet je niet zo heel veel, ookal heb je (nog) geen garantie bij een wel goedgekeurde hengst ivm minimaal onderzoek.

ben derek huppeldepup aan het kijken. apart vind ik dat altijd.
eind deze maand komt iemand onze "reading"/foto lezing afmaken. we hebben een foto van onze vriend luuk en van pims moeder. de reading ging goed maar pim en ik moesten zo huilen dat ze een keertje bij ons thuis komt zodat we rustig alles kunnen vragen.
weet nog steeds niet hoe en wat ik er van moet denken, maar we voelen ons er wel heel fijn bij. toch een paar antwoorden op je vragen.
(is iemand waarvoor pim een website heeft gemaakt, praktijkemando.nl)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:49

Ja daar laat ik Misty wel vastleggen, dat heeft ook geen nut maar ben vanaf dag 1 al benieuwd wie de papa is van Misty, omdat Tinker hier drachtig is gekomen (ik vermoed geimporteerd)
dus eigenlijk doe ik dat uit niewschierigheid :)) En het zou dan een opa van Travis zijn, dus leuk om te eten hihi
Maar afwachten of dat daar een match uit komt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:50

sorry dubbel.
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 14-01-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:50

D_Travis Dat snap ik ook helemaal.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:51

bailey komt uit ierland, maar verder weet ik ook niet helaas

Whis_Serada

D_Travis schreef:
Omdat ma niet van mijzelf is, en aangezien hij als hengst geboren was en ik hem wilde laten ruinen heeft het voor mij geen nut. Bovendien wordt hij er niet anders (beter) van als dat hij nu is, dan als moeder wel werd opgenomen.
Als het een merrie was had ik misschien in overweging genomen om Misty op dezelfde keuring waar ik met Travis heen ging, te laten keuren. Dat omdat ik met een merrie eventueel wel zou kunnen gaan fokken.
Snap je wat ik bedoel?

Kijk dat snap ik heel goed wat je nu uitlegt. dus komt het een beetje over een wat ik bedoel.

cp112

Als Kayla bij het NSvT ingeschreven wordt zal ik ook met haar naar keuringen gaan :j moet ze alleen er wel even wat beter uitzien dan nu :+
Maar het veulen dat ze van Maxolo zou krijgen he, daar kan ik dan dus niet mee naar de keuring als ik hem nsvt in zou laten schrijven?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:52

Ja en nu door die DNA onderzoeken kom je misschien er wel achter dat er veel inteelt is bijv, en zou een GGK hengst wel meer inteelt kunnen hebben dan een NGGK hengst.
OF via meoders kant in mijn geval dan.
Ach t blijf een lastige discusiie, ik ben zeker wel voor rasverbetering maar dat hoeft neit persee te betekenen dat ouders daarvoor persee moeten zijn opgenomen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:53

Bonny wss ook uit Ierland ik weet het niet weet wel ongeveer in welk jaar altans in welk jaar dat haar paspoort is opgemaakt maar verder ook niet zou ook graag wat meer weten.

cp112

Dat DNAprofielen ga ik ook even achteraan :j je weet maar nooit ;)

Whis_Serada

Het hoef geen sterhengst te zijn, kijk chuck is dat toevallig maar heb hem gekozen omdat hij zo'n lief karakter heeft en mooi is en geod gekeurt is.
Je hebt ook hengsten die tweede premie of derde premie hebben en goedgekeurt zijn.
Het gaat mij om het goed gekeurde, wand wat je al aan geeft had het een merrie geweest enje had fok ideeen gehad dan had je haar wel gevraagt om naar de keuring mee te gaan snap je

D_Travis

volgens mij wel hoor!
dan is devader gewoon onbekend.
aangeziene r zoveel geimporterrde tinekrs zijn waar de oduers niet van bekend zijn, en daar kan je ook gewoon mee naar een keuring gaan.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:54

cp112 schreef:
Als Kayla bij het NSvT ingeschreven wordt zal ik ook met haar naar keuringen gaan :j moet ze alleen er wel even wat beter uitzien dan nu :+
Maar het veulen dat ze van Maxolo zou krijgen he, daar kan ik dan dus niet mee naar de keuring als ik hem nsvt in zou laten schrijven?

Je kan wel naar de keuring en je kan ook een premie halen maar zijn of haar vader blijft onbekent, dus heb je geen vol papier zeg maar

cp112

D_Travis schreef:
volgens mij wel hoor!
dan is devader gewoon onbekend.
aangeziene r zoveel geimporterrde tinekrs zijn waar de oduers niet van bekend zijn, en daar kan je ook gewoon mee naar een keuring gaan.

Ja maar ook naar de veulenkeuring?

cp112

Whis_Serada schreef:
cp112 schreef:

Je kan wel naar de keuring en je kan ook een premie halen maar zijn of haar vader blijft onbekent, dus heb je geen vol papier zeg maar

Ok snap het :j
Ingewikkeld zeg :P Hoop echt dat mijn stage bij het ITS dorgaat _O- heb nog veel te leren

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:55

ja had ik het overwogen :j, maar de moeder is niet van mij
en ik gun de eigenaar neit dat ik zijn paard op mijn kosten laat keuren opnemen etc, najah het ligt nogal lastig hier