[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:08

Zoo Jilleroo naar Oekraïne, das wel gaaf!

bedankt voor alle felicitaties trouwens! wel raar hoor, nou ben k opeens volwassen over 2 uurtjes mn eerste rijles

Roos...dat klinkt pijnlijk voorzichtig aan maar he

Rotweer buiten, ben weer eens goed doornat geregend op weg naar huis...mja ach, droog wel weer op

Jellie, Rammstein vind ik nou helemaal niks, maar mn ex die vond het helemaal geweldig

Leuke hondenfoto's voorbij zien komen ook!

En nu ga ik echt even snel wat aan mn huiswerk doen, anders komt dat er ook weer niet van

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:10

Nog effe op de valreep: Succes met rijles Ingrid Leuk,leuk,leuk!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:11

Chubby schreef:
Mijn bijna- VUTter

Aansteller

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:14

chubby, stuiterse vanaaf, lekker uitgehoord op je werk dus

ingrid, succes met eerste rijles, gaaf hoor

ik ga lekker ff douche denk ik, dan eten en maar weer naar figje hihi

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:15

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:17

Jellie, z'on concert moet je echt eens meemaken

Indiana Jones, heel veel sterkte met het verlies van je maatje

Shayla, sterkte met je rug

wat een knappe bulletjes allemaal, vind ze mooi van lelijkheid

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:55

ik ben geen fan van rammstein, mij te duits heb ze eens op Lowlands gezien en vond de vuurshow wel leuk om te zien.

jee jilleroo, maak je ook een eigen site als je daar zit? kunnen we de boel mooi een beetje blijven volgen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:38

FK; dat idd inderdaad een prachtige ruin!

Mooie, creatieve foto’s van Lisje! Ben benieuwd naar meer!

Tinkermuts; Rammsteinfan ..haha, wakker worden zul je daar wel van zeg!
Ik ga zo eventjes in je proefiel spieken!

Jacky; wij hebben een karretje, houten reacreatiegeval, waarvan je een hele pijnlijke kont krijgt na een half uurtje ..en daar hebben we in guldens volgens mij iets van 450 voor betaald. Op MP vind ik dat ze nog best wat vragen… Shakje moet er binnekort ook aan gaan geloven

IL; ik vind Rob z’n tweespan ook zeker erg leuk, maar wel flink aan de prijs..
Maarja, veel vragen kan altijd natuurlijk!

Flettie; tjee, stomme fout, ik weet wel dat t een zij-tje is, maar soms bij t typen, klinkt Arwen een beetje mannelijk (hihi, sorry!), en dan zit ik niet zo goed op te letten. Ik bedoel het verder goed hoor *schaam*

IJ; beter dat je nu CV hebt thuis.. hier staat al een aantal weken de kachel flink te branden, maar wij zijn dan ook echt een koukleumfamilie

Ik krijg helemaal kippenvel van je verhaal.. heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

Jellie; daarnet weer rijles gehad, en het ging opzich wel.. soms zie ik er echt heeel erg tegenop, maar meestal valt het wel mee.. Het is alleen dat ik van mezelf vind dat ik er echt niks van kan, beetje faalangst.. maarja, komt wel goed hoop ik!

Spannend Jilleroo, zo’n eind weg!

Cheveyo; same here, ik ga zelf niet aan de hoeven van m’n paarden zitten. Hoefsmeden zijn er niet voor niks!

Sterkte met je rug, Shayla!

Vervelend Chub, dat ze nog niet geschoren is, en dat ze wel flink heet zal zijn vanavond, Succes ermee!! En een leuk gesprekje gehad

Ppff.. wat een pokkeweer zeg..
Heb een uur heen, en een uur terug gefietst van en naar school in de stromende regen..
En ik was m’n regenpak vergeten..
Net rijles gehad, ging nietzo goed.. ahum, zal maar achterwege laten hoevaak ik stilgevallen ben…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:57

een eigen site.. pff weet ik nog niet pellie.. denk dat ik eerst maar eens moet zorgen dat we er uberhaubt internet krijgen..... geen idee of er een telefoonlijn ligt bij dat huis... en dat huis is nog niet zeker.... op 3 en half ha waar we naar gekeken hebben met schuur voor machine park en veel vervallen gebouwtjes staat een oud kantoor dat we evt ook kunnen ombouwen... nog grotere tuin haha.....

we zullen het wel zien maar ik houd jullie wel op de hoogte

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:23

een telefoonlijn is ook wel handig inderdaad...

elke hoe is het eigenlijk met darla haar buikje?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:32

ramstein is cool, maar ik heb liever system of a down enzo.

roos, ik schrok wel van je verhaal... gelukig leeft je been nog een beetje.

ook weer leuke fotos gezien, en vooral lieve hondjes.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:39

Pellie schreef:
elke hoe is het eigenlijk met darla haar buikje?

Ik vind dat ze nu steeds meer in verhouding gaat komen, dus ik denk dat het toch meer een grasbuikje/ 'veulenbuikje' is..
Aan d'r uiers is verder ook niks te zien, dus die kan mooi volgend jaar naar Maxolo samen met Shakyra!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:47

hallo
heb haast dus kan even niet reageren, doe ik straks.
hier nog voor de rammsteinfans, foto's die ik gemaakt heb in 98 op Dynamo.
AfbeeldingAfbeelding
hahahaah
Annick

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:50

Cheveyo's foto's doen het hier helaas niet.. zag wel in de link mooie foto's van Lisje in parts!

IndianaJones, nog gecondoleerd met Jordy!
Leuk karretje overigens, waarom noem je het een pipo-wagen? Het is toch gewoon een recreatiewagen?

Shayla, nog sterkte met alle troubles , zaterdag was weer gezellig hoor!

Mazzel-meid, ik moet binnenkort echt weer eens komen kijken bij Darlah en kaylen. Ga jij nog een keertje mee mennen ofzo?

SR: succes met je ouders nog

Jammer dat sommige paardjes niet naar buiten konden vandaag... Snowdon en Uk hebben wel buiten gestaan vandaag. Maar heb Snowdon net binnen gehaald, zodat hij straks wat opgedroogd is. Wil vanavond nl wel weer gaan rijden ook.

Overigens zijn hoefsmeden er idd voor niets, ze hebben ergens voor geleerd over het algemeen. Maar dat wilt nog niet zeggen dat het verder voor niemand anders is weggelegd en dat je best zelf wat kan doen als je eenmaal weet waar je mee bezig bent. Overigens zit ik er aan te denken een cursus hoefbekappen te gaan doen. Hoefsmid zie ik niet zitten, ijzers smeden en dergelijke, maar hoefbekapper voor eigen paarden en andermans paard als bijverdiensten is mooi meegenomen denk ik.

Ow Annick, sorry dat ik zeg, maar wat een walgelijke kerel

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:19

snowdon schreef:
Mazzel-meid, ik moet binnenkort echt weer eens komen kijken bij Darlah en kaylen. Ga jij nog een keertje mee mennen ofzo?

Ik moet ook weereens snel bij jou paardjes komen kijken! is ook alweer eventjes geleden. Enne, tegen een keertje mennen zeg ik zeker geen nee

snowdon schreef:
Overigens zit ik er aan te denken een cursus hoefbekappen te gaan doen. Hoefsmid zie ik niet zitten, ijzers smeden en dergelijke, maar hoefbekapper voor eigen paarden en andermans paard als bijverdiensten is mooi meegenomen denk ik.

Dat lijkt me dus ook erg leuk! Maarja, ik heb geen idee waar dat kan, en wat de kosten van zoiets zijn?
Misschien ben ik daar ook wel niet sterk genoeg voor paardjes kunnen nogal eens tekeer gaan..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:22

He leon dat wil ludie ook gaan doen,

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:27

nou in grote lijne even alles gelezen maar nu 4 bladzij verder weet al weer niet meer hoe, wie ,wat en waar hihihihihi.

vanmiddag naar stal gewwest na m'n werk.
nou weer lekker k*tweer.
whis lekker in de losgooibak gezet (in de regen).
die vermaakt zich zelf wel met door de plassen te banjeren.
even haar stal schoon gemaakt peentjes in de bak gelegt.
toen kwam orlan ook uit school naar stal en hebben we haar ff laten grazen op een veldje achter de parkeerplaats.
en toen even met stro op stal droog gemaakt.

dat ik ga verhuizen is omdat waar ik heen ga goepkoper is en ik voor dat geld vrij stro en hooi kan gebruiken.
plus ik heb volgend jaar weidegang voor zowel alleen overdags als ook s'nachts wat ik zelf wil.

bij me stal nu betaal ik meer plus koop ik nu al iedere week stro bij omdat ze een viespeuk is in haar stal.
ik kan daar wel hooi bij kopen maar voor 1 klein plukje vraagt hij 12euro permaand.
plus deze stal heeft of alleen overdags wei of ergens aan de dijk 24uurs land.
aan de dijk vind ik niks iedereen die bij de paarden kan nou nee dankje.
plus ik betaal daar eeb hoop geld voor en heb dan geen stal ter beschikking.
waar ik nu ook heen ga is een lekker klein stalletje een man of 12 en waar ik nu sta een man of 35 en dat kleine vind ik ook wel lekker.

maar het belangrijkste is dat hooi en stro en weidegang voor haar.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:35

Dan heb je helemaal gelijk, Peetorlan. Waar ga je heen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:49

Flettie schreef:
@ WenK: ken je niet iemand die een beetje handig met een lasapparaat is? Dat die je lamoen kan verlengen door er een stuk aan of tussen te lassen?

Nope, helaas... Heb net wel geinformeerd bij de ruitersportzaak hiero en die verwees me door naar Hado midden nederland, die schijnen echt goed te zijn.... Eerst maar eens vragen naar de prijs...

Heb vandaag ook (op advies van de ruitersportzaak) Lisje d'r boeg even opgemeten... Ik heb echt een poooooony.... Cob zit tussen de 110 en 125 ongeveer, lisje op 85/90 (kon niet exact meten wat het meetlint was paardetend )... Aaaaahhhh vet schattig...

Sterkte IJ!!!

Cheveyo schreef:
Wenk, ik zit nu te denken. De trainer van Kit heeft ook zelf wagens gemaakt en weet waarschijnlijk wel over weg te kunnen met het verlengen/veranderen van lamoenen, als je wilt kan ik wel eens vragen of hij daar brood in ziet, je zult er wel voor moeten betalen.. denk ik.

Als je wilt vragen. graag, zou allicht schelen in prijs.... Ik zit zelfs te denken dat ie waarschijnlijk zelfs een klein stukkie breder mag ook. Nu ging het net volgens mij....

Chub, Lekker gestuitert? De paardjes bij ons in het land waren ook hyper, het (bijna) stormt he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:52

Cheveyo, bij mij laden je foto's? niet...

Jacky, voor mijn eerste lichte menwagentje heb ik 800 gulden betaald, ding was beetje en concourswagen idee. Verder ken ik de marathon-recreatiewagens idd voor prijzen tussen de 2000 en 3500. Hoewel ze erg duur zijn, een volgende wagen met er zo-een worden. Hoe lang het ook duurt, ik wil een goeie zware met lamoen en langboom, dat kan vaak niet met die recreatie-wagens en vind ík niet fijn genoeg

Autolessen vond ik persoonlijk erg lachwekkend, heb het ook paar keer erg moeilijk gevonden, maar over het algemeen heb ik er goed van genoten Even doorzetten dus Elke, eventueel andere instructeur vragen? Je rijbewijs is gewoon heel handig

Graaskorf, beterschap!

Goh IndianaJones.. gecondoleerd... wat sneu voor je hond, zo in paniek de laatste uren van zijn leven...

Chubby, sneu voor Chubby dat ze de hele dag binnen heeft moeten staan, en dat terwijl de messen toch niet klaar waren... Maargoed, kon je stalhouder ook niks aan doen, en vind het verder wel lief dat ie zo meedenkt. Succes met rijden iig!

Zo, ik heb vele leuke verhalen gelezen, maar dus niet op alles gereageerd...

Hier hebben de paarden (te zien aan de stal) ook bijna de hele dag op stal gestaan, het is iig een ongelovelijke bende, het is zaterdag gemest, toen en zondag een hele dikke laag stro erbij, en al het schone stro was weg, en de mest lag overal... Heb het netjes aangeveegd, en zal mssn morgen mesten ofzo...

Verder vanmiddag naar stage geweest, mijn vader had me gebracht, zodat ik terug met de Caddy kon. En heb hem ook een rondleiding over het bedrijf gegeven, was wel leuk

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:57

snowdon schreef:

Ow Annick, sorry dat ik zeg, maar wat een walgelijke kerel

Mwa, met een zak over z'n hoofd is 'ie best te pruimen, vind ik

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:06

Had ik ik al gezegd dat het zo'n takkeweer was?
Koot en Mira zagen er zeiknat uit, maar ik heb bij beiden goed gekeken en de huid en het onderste deel van de haren waren keurig droog.
De lange waxjas is 3x niks, wordt loodzwaar, en de drukknopen schieten steeds open. Ik snap niet dat die jas niet gewoon ritsen heeft. Nou ja, Peter heeft er weer een jas bij ...
Blijkbaar heeft Koot Mira vannacht uit de stal gejaagd, de voerbak die er hing hangt nu op 1/2 7 en Mira heeft een gaatje in d'r achterbeen. Heb 't even ontsmet. 't Tuig heeft wat rondgedraafd in 't zwembad, eh, zandbakje en zaten vol met nat zand. Mira poept vaak kleinere hoopjes tussendoor, (niet tijdens het rennen, maar met het naar het bakje toelopen) ik denk dat het toch verkapte spanning is. Nu zitten de sokken dus ook vol met nat zand, heb even gechecked, en de natte zooi zit alleen aan de buitenkant van de sokken. Huid en haren boven huid waren ook weer netjes droog. Ik neem aan dat ik er goed aan heb gedaan door niets te doen? Ik voel me soms wel een beginnerTinkereigenaar hoor

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:09

WenK schreef:
Goedemorgen! Ben gesloopt, hoe brak kan je wakker worden zeg!!! Dat belooft wat voor de rest van vandaag....

Sjeeeee.....dat is toevallig....ik ben ook gesloopt....

#Indiana Jones: wat vervelend, sterkte met dit verlies....

#tinkermuts: Knappe prestatie! goed zeg!!!! Gave hond heb jij hoor.....!

#Shayla: sterkte met je rug en met shayla

#Chubby: oh oh.....neem een skippybal mee dan kan je meestuiteren....

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:15

waahh eerste rijles gehad :D
EN het was echt superleuk!!
Hoefde alleen nog maar te sturen enzo, maar toch
niet eens echt zenuwachtig...vanaf het moment dat ik mn eerste bocht door was was het echt van: ow kijk nou, ik kan dit
dus ook al buiten bebouwde kom geweest, dus ik ben nu ff helemaal hyper
woensdagochtend mag ik weer

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:17

Nog van harte gefeliciteerd xingridx, sorry, had er overheen gelezen