[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:09

Ik hou niet van carnaval, word gek van die vreselijke muziek ;( hier worden dus nonstop stoeten georganiseerd. Maar ik troost mezelf met lekker eten :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:44

Hier niks last van carnaval, ik doe er zelf ook niet aan trouwens. Zijn gewone dagen voor mij net als valentijn en Pasen en kerst etc. :+

Hier is het ook zo Claudia! Iedereen heeft vakantie behalve mijn oudste broer :') . Nu volgend jaar heb ik in deze tijd ook geen vakantie dus ahja genieten van 't laatste jaar dat ik nu vakantie heb _O- . Kans zit er in dat ik de zelfde richting ga doen als hem maar dan in 't 2de of wat is het 3de de keuze richting "photo design" ga doen (de basis is grafische)... wilde oorspronkelijk echt fotografie studeren maar ik heb mijn bedenkingen bij de jobkansen want wil voor iemand werken om een zeker loon te hebben per maand... :o . Dusja volgend jaar ook geen vakantie meer dan en een deel van kerst opgeven voor de blok en pfft maar toch ik kan niet wachten :') :D .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:51

wat een lekker happy khaleesi is ee nvliegtuig filmpje!
carnaval heb er niks mee, heb t wel eens gevierd, maar die muziek idd :')

Beterschap voor ieder die dat kan gebruiken!

Gijs heeft voor t eerst een bitje (enkel gebroken watertrensje) in gehad, vond ie maar niets, bleef maar met zijn mond open met zijn tong klooien (hield m wel netjes eronder).
Had er ook bíjna opgezeten, was m aan t poetsen vanaf krukje dus af en toe wat gewicht erop, beetje hangen, beetje hupsen op t krukje. Binnenkort maar eens een cap meenemen.

Onze niezende verkouden kat wordt maar niet beter, nu aan de antibiotica (pillen slikken dat vind ie blijkbaar erger dan neusspray :') )

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:34

Ik ben misschien een beetje paranoide ofzo maar iemand reageerde op m'n advertentie uit dezelfde stad als die creep jongen, met en bijna dezelfde naam, dus heb ik serieus die persoon opgezocht op het internet puur om te kijken of dit niet nep was. Maar deze persoon heeft geen facebook wat ik stiekem wel raar vind :+
Heb niets meer gehoord (thank god) van die ene jongen, die kan me namelijk niet meer lastigvallen online omdat hij overal geblokkeerd is enzo. Maar ik blijf altijd op m'n hoede hoor. Ik vond het gewoon toevallig. Als je een beetje googlet kom je ook zo op m'n kapaza advertenties enzo. Maar ik ben sowieso niet alleen thuis. Ik wil alleen niemand zomaar binnen laten, je weet maar nooit. Maar is het niet raar dat ik helemaal niets, niks, geen enkel social media profiel kan vinden op deze naam? Of ben ik echt paranoide nu :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:37

Als het een wat ouder persoon is, is dat heel normaal.
Sommige (jonge) mensen doen er ook bewust niet aan, zoals mijn schoonzus, die is docent en heeft geen zin leerlingen die haar dan op socialmedia gaan opzoeken.

Waarschijnlijk zie je beren op de weg, maar je kan maar beter te voorzichtig zijn, dan niet voorzichtig genoeg!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:39

Oke, fijn om te horen :P ik vond net een oude netlog, gaat indd misschien om een ouder persoon. Dan kan het inderdaad wel kloppen :) Ik zou alleen niet weten wat ik deed als die jongen ineens aan de deur stond. brrrr

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:33

Hier nog een carnaval hater....je kan me niet ongelukkiger maken als met Carnaval..en dat heb ik denk ik overgebracht op mijn kids want die vinden er ook niks aan hahah.
ben poosje weg geweest..alles is hier ziek geweest..heb zelf fikse griep gehad die bijna 3 weken duurde en tussendoor is het hele gezin ziek geweest.

Met Mylinn gaat het super...ben er in de wei 3 dgn bij gebleven..vandaar ook dat ik ziek werd want zat in sneeuw...maar het is echt allemaal prima gegaan..tis al echt een kudde nu en Mylinn is iedereen behalve mijn grote ruin de baas..dus ze heeft haar plek al gevonden.
Hebben inmiddels al heel wat kilometers gemaakt zowel in de rijbak als buiten. ook al is ze 5 ze is onwijs koel en nuchter. Vind ze iets eng dan staat ze even stil of ze doet een dribbeltje...maar ze vertrouwd mij 100 procent en ik haar dus samen gaat het helemaal goed..ben stapelgek op dat dier. in juni gaan we onze eerste TREC training volgen en dan maar eens kijken of we een x in de T1 kunnen starten...heb er zo een zin in!

Vorige week een heel mooi bruin Barefoot zadel gekocht waar ik onwijs blij mee ben..die kan lekker met haar meegroeien en ik zit er als een vosrtin in zo lekker zit dat!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:58

Super dat het zo goed gaat met Mylinn :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:54

the perfect match zo te horen!

stoere gijs!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:33

Ik hou echt totaal niet van feesten waar veel gezopen wordt, brr, maarach ik ga er ook nooit heen dus wat dat betreft :D

Gekke en knappe Gijs :)
Beterschap met je poeszel :(:)

Ik snap dat je zo denkt Chimello, maar je kan idd spoken gaan zien :(:)

Topper die Mylinn :)

Ik voel me al iets beter gelukkig. Vandaag eerste dag gehad op nieuwe stage, was een rustige dag maar dat vond ik wel fijn want moet er echt weer even inkomen :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:50

inmiddels is hier de kroegentocht begonnen.zijn al bussen vol met lopers(drinkers)hier voorbij gekomen.ns heeft er ook een goeie aan,gezien dat er een 20.000 kaarten in de voorverkoop zijn verkocht(dat is de max).

ook mijn nichtje is vanmorgen gebracht.die komt hier een dagje logeren,aangezien dat paps en mams ook mee doen.nou,ze maakt het ons niet gemakkelijk.ligt nu eindelijk even te slapen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:22

Sterkte met je nichtje :o

En dat zo veel mensen dat leuk vinden.. hier merk je niks meer van carnaval gelukkig.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:17

Hier is de bus-maatschappij denk ik minder blij met carnaval... Kwam vanochtend onderweg naar mijn werk langs meerdere kapot gegooide bushokjes... Zo stom...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:04

die zullen er hier morgen ook wel zijn.de eerste zuipers zijn nu onderweg naar huis.de di hards beginnen nu aan de afterparty(tot een uur of ....)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:10

Ja heel stom idd Maartje.. snap nooit waarom mensen dat nou nodig vinden. Stoer hoor.. Nou nou :n

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:46

Dat is het he, nu hebben ze een excuus om dom en onverantwoordelijk te zijn :n

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:53

Sommige mensen :n

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:20

Idd :n

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:37

ochot, inderdaad sommige mensen...

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:40

Pfff... Wat gaat het snel hier, voel mij schuldig omdat ik zo weinig post!

Mijn tinker heb ik verplaatst naar een andere stal met 1 ander paard... Maar nu is ze zo enorm vervelend geworden las ik haar alleen uit de wei haal. Deed ze eerst nooit!

Dat andere paard gaat de hele tijd hinneken (?) en daardoor word Shill helemaal gek en kan zich niet meer rustig houden bij mij.
Terwijl er naast onze wei gewoon ook andere paarden staan.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Word er zo langzamerhand wel gek van... Kan nu niet meer alleen op buitenrit of haar pakken om te borstelen. Ookal staan ze in dezelfde wei met een draad ertussen!

Het is wel heerlijk weer de laatste tijd hier in het noorden!
Trouwens ik zat laatst bij een vriendin van mij en zag daar 2 tinkers voor het huis langs rijden. Een van die tinkers leek zo erg op die van mij! En nu ben ik heel nieuwschierig of de eigenaar hier in dit topic zit. Het was in Onnen, richting de appelbergen :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:46

Eindelijk mijn bosal verkocht, toevallig reed deze persoon op dezelfde manege waar ik western les (team penning) wil gaan nemen als Chi haar veulen heeft. Dus fijn om te hore dat de stal zo goed aangeschreven staat. Nu m'n boomloos zadel nog verkopen. En de HAF pad misschien ook, aangezien hij toch wel erg lang is.
Wordt nog druk als ik dressuur er ook bij wil doen :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:21

Ben net terug gaan lopen met Cupcake. Een keer per week whoop whoop. :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:29

Wat balen van Shill, ik kan je alleen niet helpen, maar lijkt me wel heel erg vervelend.

Beter Chimello!

Lekker, wandelen met Cup. Was ook heerlijk weer vandaag.

Ik ben weer goedgekeurd door de tandarts vanmorgen :D
En vanmiddag les gehad met Feike.
Ik zal eerlijk zijn; ik ben ineens enorm angstig voor de galop geworden, waarom? Ik heb geen idee. Feike doet alles zo braaf, dat ik gewoon "verdrietig" wordt dat ik die angst heb. Want het is helemaal niet nodig :n
Dus vandaag met les stond de galop centraal. Net als vorige week heb ik Feike eerst fijn warm gereden in stap en draf en goed het tempo erop en figuren rijden en ook gewerkt aan de nagevelijkheid. Dat ging al super en ik heb daar ook erg van genoten.
Daarna werd ik aan de longeerlijn geklikt, we gingen galoperen. De vorige x verkrampte ik enorm bij de eerste galopsprong en bleef ik aan de longeerlijn. Mijn hart klopte me in de keel, terwijl Feike zo enorm braaf was en goed zijn best deed... Maar vandaag...
Vandaag werd ik na een gegeven moment los geklikt. Toen gewoon gestapt en in draf gereden en ja hoor daar gingen we. Los door de bak, galop en ook echt het gas erop!
En, ik sta er nog steeds verbaasd over, maar ik kon me gewoon ontspannen :oo
Toen kon ik steeds meer genieten van de galop, Feike vond het prachtig dus die galopeerde gestaag door. Toen heb ik iets gedaan wat ik nooit had verwacht, al helemaal niet al bij de 2e galople :o
Ik liet de teugels steeds verder vieren, tot ik het gespje aan het einde vast had. Op dat moment liet ik Feike gaan. Ik heb zelfs even mijn ogen gesloten om me op het tempo en ritme te concentreren. Wauw wat voelde ik me geweldig!
Mijn angst is nu al een stuk minder, het blijft nog even spannend voor me, maar Feike en mijn instructrice slepen mij er wel doorheen, daar vertrouw ik op :)
Ik ben trots, blij en opgelucht :)

En weten jullie nog dat ik een mail heb gestuurd naar "Bit-lezer in beeld", nav een van de bokkers hier, die daar aan mee gedaan heeft? Nou rara waar ik vandaag een mail van kreeg :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:48

Wow. Wat goed hey! Weet hoe vervelend een galop (of elke andere) angst kan zijn. Echt super. En fijn dat Feike je dat vertrouwen geeft :)

maar we kunnen jouw week dus binnenkort verwachten? :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:00

Ik ben stiekem ook wel een beetje trots op mezelf na de les vandaag.
Maar super trots ben ik op dat fantastische paard van me :+:

Jaa! Mijn deadline is volgende week woensdag haha, dus vanaf het weekend ga ik foto's maken van mijn week hihi
Hopelijk krijg ik snel inspiratie :+