BuBBLeGuM schreef:waarvoor dient die zoutwaterbehandeling als ik zo dom mag zyn (heb al vermoeden) en hoe doe j dat?
Voor zijn mokkootjes. Ik hoorde dat zeewater ook werkt en veel wassen met betadine vind ik niet prettig. Dus als hij toch al modderige koten heeft, dan spoel ik ze af en spuit ik met een plantensproeier "zeewater" (flink wat dode zeezout van de drogist opgelost in water) op de huid. Dan laat ik dat zo intrekken/opdrogen. Daarna beetje mokzalf op de plekken.
Nu drie keer gedaan (een keer per week) en het ziet er mooi rustig uit, de wondjes zijn weg. Dus hoop het zo onder controle te houden.
CP; dat is een fijne spaarrekening!! Lieve oma, ook blij dat ze jou kan helpen waarschijnlijk!
Mijn opmerking was ook niet persoonlijk naar jou hoor, meer in het algemeen. Je weet zelf ook wel wat je wel of niet kan, maar soms vraag ik het me wel eens af dat mensen beseffen dat je de pech kunt hebben dat ze allemaal in hetzelfde jaar ziek kunnen worden. Ik heb Vince moeten verzekeren, omdat Bert's ziekte mijn spaarrekening heeft geplunderd (wat het elke cent waard was). En ik wil Vince ook alle zorg kunnen bieden als het nodig is.