Kaat mooie foto's! Hinke brr dat het gewoon realiteit is bah
jorretje
Geplaatst: 10-01-13 11:36
Wat een mooie foto's Kaat! ellie even schrikken Jaron lange stelten hihi, Gijs heeft nu ook van die lange stelten, hoop dat ie ze houdt, vind het wel mooi zo hoog op de benen, is het niet zo'n worstje met pootjes haha.
Zondag ga ik bij de ene langs en de andere moet ik nog een afspraak maken, denk dat dat volgende week wordt.
tinkerplein
Geplaatst: 10-01-13 17:16
Hinke,volgens mij woon jij in het dorp waar ik opgegroeid ben,mijn moeder is daar nu zo'n 2 jaar weg,kom er nu weinig meer,alleen nog om het graf van mijn vader te bezoeken.Klopt het dat tinkerstal McCloud vlakbij zit? Hi,hi,wel heeeeel veel lol gehad daar,heb er ook leren paardrijden.Reed altijd op de Friese hengst van de vader van een vriendinnetje. Ik was volgens mij 9 toen ik begon met paardrijden. Weten jullie allemaal nog hoe oud jullie waren?En waar je de eerste x op een pony/paard stapte?Ben benieuwd!
Mira283
Geplaatst: 10-01-13 17:31
Ik was 9 en werd meteen op de grote KWPNers gezet. Dit was op de manege daar heb ik gereden tot mijn 18e. Maar bleek achteraf meer met de pony's te hebben. Ben nu 20 dus rij al mooi tijdje rond
heb wel eens een rondje in de speeltuin gehobbeld vroeger,daar zal ook de gekte van paarden vandaan komen,maar wil pas sinds een jaar of zo echt leren rijden.
Ik was ook 9 jaar. En begon op een donkerbruine oldenburger Balita.. niet veel later werd dat een tinker genaamd Macho, een vos bonte ruin van Manege Grol te Renesse... Hij is mijn eerste contact met de tinker geweest... En ik denk dat hij bij een van de eerste lichtingen heeft gezeten die uit het buitenland zijn overgewaaid.. Toen is namelijk naar mijn idee, pas echt de tinker gekte begonnen in NL. Dan hebben we het over zo'n 14 jaar geleden.
jorretje
Geplaatst: 10-01-13 19:01
Mijn eerste tinker contact was toen ik een jaar of 14 (kan ook net 15 zijn geweest) was, mijn eerste verzorgpaardjes, helemaal alleen naar de hei.. mn moeder vertelde me laatst dat ze dat dood eng vond, kan ik me goed voorstellen haha. Dat is inmiddels 13 jaar geleden en idd Faye volgens mij waren tinkers in NL toen nog zeldzaam. Was trouwens ook gelijk mijn eerste kennismaking met boomloos rijden.
Ik was 10 toen ik op paardrijden ging, proefles was op n wit pony'tje geenaamd Lobke. Eerste ritje ooit, geen idee, kwam laatst 2 foto's tegen, 1tje ben ik maximaal 2 en zit ik op n varken (niet los hoor) en 1 ben ik een jaar of 5 en zit ik op een paard. Ik was altijd al van de 'beestjes' honden, katten, kevers, vond t allemaal boeiend toen ik klein was.
Mijn eerste tinker contact was met Amigo. En die is nog niet eens 100% tinker maar zou geen ander paard willen. Als er een ander paard zou komen ooit dan een Groninger het liefste het oude type
Bedankt allemaal Ik heb er ook ontzettend veel zin in en jah, al die 200 paarden zijn tinkers Ik slaap in een klein kamertje bij de stallen waarop ik door een raampje de paarden in hun stal zie staan Ik heb ook al contact gehad met een hengst, voelt gewoon echt machtig.
ik baaaaaalll... verkoop van mn london zadel gaat niet door... ze heeft een of andere smoes.. pfffff
jorretje
Geplaatst: 10-01-13 21:03
he sh*t Faye! Succes met het vinden van een andere. ik heb vannacht half in slaap geloof ik een spier verrekt, het schoot er ineens in. Ik heb verschrikkelijke pijn tussen mijn schouderbladen, dacht dat een warme douche wel verlichting zou geven, maar helaas..
Schrikken zeg Hinke..Raar idee, zo dichtbij lijkt me.
He wat rot Fayem...
Ai, dat is balen Jorretje... Hopelijk ben je er snel vanaf.
Ik ben op de manege begonnen met paardrijden toen is 6 was
Wat fijn Hetty! Gelukkig maar.
Heel veel sterkte Davina.. 2 jaar nog maar...
Ik heb vandaag 2 extra wielen aan de kruiwagen gemaakt, nu is het een driewieler Het was wel even priegelen, maar ik hoop dat het fijner is. Heb wat meer last van mn rug de laatste tijd, en alle kleine beetjes helpen.
ik was al 23 toen ik begon met rijden.. Maar dit jaar rij ik pas 6 jaar. Heb leren rijden op een (halve) tinker, daarna echt leren rijden op tinkers en nooit meer anders gewild. Ook nog uitstapje gemaakt op haflingers, maar tinkers waren toch wel de ideale paardjes voor mij! Gewoon hun hele karakter en alles.
NathalietjeB
Geplaatst: 10-01-13 21:35
mijn eerste keer lessen was toen ik 6 was op een pony met de naam zoe die trok altijd de teugels uit je handen en als beginnertje dus ook uit je zadel. mijn eerste buitenrit was op een witte welsh waarvan ik niet wist dat ik die geen tik op ze kont mocht geven....mijn eerste rit er ook af gevallen ... rij nu al gewoon 20 jaar paard ook al lang even goed haha
zaterdag of zondag filmpje maken van gizmo onder t zadel op t land....voor geintreseerde mensen die wouden ze gangen even op film zien...blijf op t land daar is ie braaf
Magica
Geplaatst: 10-01-13 22:10
@Andrea: Wat goed, een witte rijbroek voor niet al te veel geld! Nu nog een bling bling hoofdstel voor Jaron? Of gewoon normaal chique? En inderdaad hij heeft echt lange benen!
@Jess: Ah oké, lijkt me een leuke gps app Endomundo. Maar Luna en ik zijn nog maar pas net begonnen met wat vaker buitenritjes te maken hihi. Wat mij ook leuk lijkt is later een helm camera haha.
@patrick1994: Hoe is het gegaan op de wedstrijd?
@elisedcl: Wat gaaf zo’n stageplek! Ik zou me daar eeuwig kunnen vermaken haha.
@Becs: Rijden op Caitlynn ging dus super! Daar kan je dan ook zeker trots op zijn!
@Kaat: Gave en mooie foto’s van Tinky! Wouw! Daar zwijmel je helemaal bij weg!
@Chantal: Wij komen aanstaande zondag inderdaad jou aanmoedigen samen met Lotte!
@Ellie: Wat balen zeg dat ze tegen je auto aan hebben gezeten, maar geen schade hoop ik?
@Hinke: Brrr daar schrik je toch wel even van als zoiets in je dorp gebeurd.
@draaakje: Dat is nog eens een slim idee! Ik had ook vaak met uitmesten dat ik de kruiwagen te veel beladen had en bij de eerste de beste bocht viel ik om, met als gevolg dat je nog eens alles weer terug kan scheppen haha. Maar het is ook prettiger voor je rug inderdaad, je hoeft niet steeds de kruiwagen te tillen als het ware.
@Faye: Balen zeg, dus nu op zoek naar iemand anders met dat zadel.
@Nathalie: Hopelijk hebben die mensen serieuze interesse in Gizmo.
Wanneer ik voor het eerst met paarden in contact kwam? De eerste keer dat ik een pony aaide was bij een bejaardentehuis in Siddeburen. Daar stonden van die Shetjes en ik als klein ukkie in de buggy wilde graag het paardje aaien. Maar paardje vond mijn hand interessanter en pakte dus mijn hand in zijn mond. En liet dus ook niet meer los. Mijn moeder raakte in paniek en gaf het beestje een klap op de neus met haar vuist. Toen liet hij los. Mijn hand helemaal blauw maar aldus mijn moeder gaf ik geen krimp!
De drang om paardjes te aaien bleef nog steeds haha
Pony rijden in Drouwenerzand
Rijles op manege Biessum in Delfzijl. Toen was ik denk ik 9 of 10 jaar (ben nu 30)
Mijn lievelingspony daar was Floris, hij is ongeveer 40 jaar geworden. Twee keer meegedaan met onderlinge wedstrijdjes, 2x 2e geworden; B1 en B2. Vriendinnetje toen werd altijd 1e met haar eigen pony. Ik wilde de foto terugzoeken maar de site is inmiddels veranderd, maar Floris was een ponytje soort kruizing (geen idee wat) van ongeveer 1.30 meende ik en de kleur is . . . 3 x raden haha
Vanmiddag samen met Lotte een rit gemaakt van 8 km! Jawel, ben super trots! Ook mede dankzij mijn mental coach. Ik heb toch weer samen met Luna wat grenzen verlegd. 1e obstakel waren de Schotse Hooglanders brrr maar eigenlijk was ik banger voor Luna's reactie, dan Luna voor de koeien haha. Met als gevolg dat er wel wat spanning kwam maar tijdens het zingen van Berend Botje haha kalmeerden we weer. Toen nog een tractor en op het eind vlakbij stal een vuilniswagen. Maar Luna deed het super goed en dapper. We hebben nog een paar stukjes gedraafd en zelfs gegaloppeerd! Maar das voor mij ook nog onwennig hoor haha, ik heb zelf ook niet veel balans.
Net een stukje uit mn post niet helemaal goed geknipt en geplakt zie ik. Wou snel wie is de mol gaan kijken
Wat een leuke foto's Jessica. En wat een nare eerste ervaring eigenlijk. Super dat jullie rit zo geslaagd was ! Dapper hoor!
Magica
Geplaatst: 10-01-13 22:35
Thnx, ja ik ben ook heel erg blij met hoe het vandaag ging enne ja die eerste ervaring weet ik helemaal niks meer van hahaha. Het heeft in elk geval mij niet bang gemaakt voor paarden
Ow ja mijn allereerste Tinker ontmoeting was vorig jaar tijdens de Ridderspektakel in Paterswolde. Daar was ook een Tinker, stoer dier. Daar deden ze demo's mee. En daarna de eerste echte ontmoeting was in juni vorig jaar met Luna
NathalietjeB
Geplaatst: 10-01-13 23:23
mijn kleine mannetje die is ook al besmet met t paarden virus met een maand of 5 al bij de paarden hier had ik mijn twentertje nog. hij was zo lief voor maurice die hier overigens rond 1 jaar is
bleg zit die film de gelukkige huisvrouw te kijken maar jeetje wat is dat toch een vreselijke film...
oo leuke foto's Nathalie... smelt!!! erg he die film en dan nog te realiseren dat dit over Heleen van Rooyen zelf gaat! absurd! by the way je twenter heeft op die foto hele mooie twinkel oogjes!
jaa rot van het zadel maar hopelijk komt er snel weer wat anders op mijn pad.