Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Hi Roosen alle anderen natuurlijk
![]()
Mijn paard is ook niet meer super jong, dus dat magerder worden kan ook met de leeftijd te maken hebben natuurlijk.
Seniores priores dan zit ik alleen met het hoge suikergehalte erin ( suikerbieten ...!!) en volgens mij zitten daar ook zemelen in ??
Ik denk dat ik eerst maar eens wat meer Dodson & Horell ga bijvoeren. Meer hooi helpt in ieder geval niet echt.
tug schreef:heb je eenmaal een IR paard dan verdwijnen als eerste de termen als even snel, even doorpakken, kan best, zou toch moeten kunnen en nog heel wat van dit soort gedachten.
paarden met IR leveren al bij geringe inspanning een topprestatie, er komt te weinig brandstof in de cellen voor meer prestatie, het lukt technisch gewoon niet, je balanceerd op een heel smal randje, even doorpakken leverd gewoon spierschade op, je kunt per keer slechts heel weinig meer/extra vragen.
beweging moet maar wel met verstand en heel veel geduld. je moet, zeker in het begin, eerder met iedere stap verheugd zijn, dan met een heel rondje. je kunt wel grote stappen willen, maar die kunnen niet. het is geen onwil en als het paard reageerd op veel lawaai of zweepgeklapper wordt er natuurlijk gereageerd, maar dit zogenaamde bewijs voor: het komt, omdat hij niet wil, is een natuurlijke vluchtreactie en dan kan een lichaam even wat meer, maar daarna komen de problemen, het paard kan weer zijn glucose niet op peil houden en de spieren hebben tenminste een flinke kater, het maakt het vervolg alleen maar moeilijker, er is ook geen snelle oplossing