[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:30

Als hij echt te koop komt te staan,hoor ik het graag !
Een klein nadeel,je woont aan de andere kant van het land !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:38

IJ, sterkte met het verlies van dit maatje
Krijg er altijd kippenvel van, van dit soort verhalen...

Rammstein... Ik ken het niet eens

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:49

IJ.. niet weer zo verdrietig schrijven hoor!!!

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:58

goede morgen allemaal

nou hier is het dus ook erg aan het regenen
maar goed dat we een binnebak hebben
nu alleen nog maar ff kijken of me zadel vanmiddag ook klaar
zou zijn (hoop het zo)
verder ff kijken van wie ik les heb vanavond
heb ook echt niet goed geslapen door die struisvogel
hij kwam ook nog eens langs in me dromen moet der dus echt eens onder het zadel heen zodat ik erlangs kan gaan en het afkan sluiten (rot struisvogel)

Cheveyo: hier 2 foto's van me overleden bulletje
en waarom een duiveltje hahaha
nou hij pikte alles sokken uuuuuuuh je bh uuuuuuuh tandenborstel
en dan moest je het niet afpakken nee !niet doen dat was dan van hem!en hoe klein hij ook maar was ik gaf hem die recht echt waar
als hij vond dat het van hem was sprak ik echt niet tegen
deed je dat wel
dan was het echt een duivel die gluiden die der uit kwamen jeetje
ken je dat beestje van die tekenfilm uuuuuh die dan heel hard rond draait en veel herrie maakt grrrrrr kan der niet opkomen dat bruinen beestje maar goed dat was hij dan
o nog een tip hahaha als je gaat eten doe de hond niet alleen op zijn
plaats maar het liefst ook ergens waar je hem of haar niet kan ruiken
geloof me het is echt een handige tip
want ik wist het niet zeker hoor maar ik dacht altijd dat hij het er gewoon om deed alsof hij dacht
als ik niets krijg nou jij ook niet en dan hoorde je pffffffffffffffffffffffffff
en die lucht die der afkwam brrrrrrrrr!
o ja je weet ook al dat je bij een bulletje in dienst bent he
de bull is koning/ing
maar al om al een geweldig ras helemaal super
wel ff uitkijken in de zomer
geniet maar lekker van je bulletje het is echt de moeite waard!!

je zou vooraltijd in me hart zijn shorty
Afbeelding

Afbeelding

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:58

IndianaJones

Graaskorf hopen dat de pillen helpen.

Flettie Magic is ook al lekker dik. En die loopt een maand voor op Flet dus kan wel hoor.

Yarka mooi dat ze snel komt. Wel foto's he.

Jacky 2 wij hebben iets meer dan 300 euro betaald. Echt een koopje maar we moesten er wel een eind voor rijden (bijna zeeland). Super geremt en heel mooi in de verf. Enkel en twee spanboom. Dus helemaal compleet.

Tinkermuts goed resultaat, knap hoor.

Voor de beginners onder ons (weet niet als die er wel zijn maar)

Stalhouderij Het Larixbos organiseert op zaterdag 5 november een stapbuitenrit voor de beginnende ruiter.
Heerlijk ongeveer 2 uur lekker ontspannen naar buiten.

Aankomst rond 10.00 uur dan gaan we eerst wat drinken om kennis te maken. Rond 10.30 uur gaan we de paarden zadelen en om 11.00 uur gaan we op pad. Rond 13.00 uur zijn we weer terug bij stal en dan eerst even de paarden verzorgen en dan wat nog gezellig na praten en wat te eten en te drinken.

Deze rit is zeer geschikt voor de beginnende (wel de basis onder de knie zoals het sturen en halthouden), angstige, jonge of oudere ruiter die toch wel eens naar buiten willen ipv alleen maar in een bak te rijden.
De paarden die wij inzetten voor deze rit zijn erg braaf en doen dit werk graag. De groep houden we klein om goed het overzicht te behouden.

Lijkt het u wat of wilt u meer informatie stuur dan een mailtje naar larixweg@hetnet.nl of bel met Dineke tel. 06-14796789

Ook zijn er buitenrittten mogelijk naast onze georganiseerde ritten. Dus wilt u er eens alleen op uit of met een eigen groep kan dat ook voor een betaalbare prijs.

En er zijn nog veel meer mogelijkheden bij ons.
Kijk ook op website: www.hetlarixbos.nl

Dit heb ik op marktplaats gezet. Wil er nog iemand mee?

Kosten huurpaard 25 euro
Kosten eigenpaard 15 euro..

Incl. drinken en lunch.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 11:01

IJ: wat een kippevel verhaal! Vooral dat stukje over die datum! Ik wens je heel veel sterkte, en mogen de mooie herinneringen deze dag overtreffen.
Knuffel Lon

Even een update! Jean zit al prinsheerlijk in Ierland, volgens mij zelfs al samen met Terry, die vermaakt zich wel denk ik hihi

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:04

Komt in orde hoor met die foto's Mamauba!
Sterkte met het verlies van jullie maatje I-J

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:05

IndianaJones: sterkte met je verlies

rammstein is een genot voor het oor !

en inderdaad super mooie tink ruin zeg op mp
maar goed ik heb al een super leuke tink ;P

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:07

thanx voor lieve reacties op mn ongelukje...

keevagirl, ben benieuwd naar het bling bling halster, en leuk dat je de western barefoot gaat testen!

annick, had idd op de fiets ook kunnen gebeuren, tegen fysio zeg ik dat ik van de trap ben gevallen haha
balen dan damian weer op je voet stond, de stouterd

spetter, jammer dat die Quin en murphy niet bij elkaar blijven waarschijnlijk

pellie, leuk poppetje haha

jeanie, dit was een paar poppetjes terug he, 98 weer haha
balen van de stofzuiger, die hier viel net uit elkaar, maar heb hem weer ff gefixt, haha kan dus weer door schoonmaken

cheveyo, ik zie je foto's niet...
die van parts van lisje wel, die zijn leuk!

bonte, mooie foto's
dat laatste veulen is echr prachtig

tinkermuts, trots op je doggie, super hoor! jammer dat ie niet foutloos ging maar verder super gepresteerd dus
leuk je profiel!

wenk, brak, rustig aan doen dus, balen als je zo moe wakker word, had ik ook vandag

flettie, met arwen mooi alles goed gegaan naar de opfok, das fijn
en een mooi compliment over fayette, fijn hoor!

graaskorf, roos een beetje dom, neenee dat wilde ik nie horen haha
maargoed, bij jou nog niet echt duidelijkheid dus, waarschijnlijk een virus, hmmz beterschap maar weer en rustig aan doen idd

IJ, sterkte met het verlies van je hond kl*te zeg, en wat apart met die tijden zeg en datum...

vannacht slecht geslapen, pijn en onrustig
pokkeweer hier nu, vette regen dus haal figje straks ff lekker binnen
ga gewoon proberen te fietsen maar, moet toch verder
iedereen is weer naar school, vakantie voorbij
dus wordt weer flink bokken voor mij haha, ney weenie

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:19

IJ: sterkte met het verlies van jullie hond

Ennuhm... Rammstein zegt mij dus ook helemaal niets

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:26

rammstein is gaaf, toen op pinkpop live gezien met vuur en alles
alleen gingen mensjes in publiek ook van alles in de fik zetten haha
was laatste avond, iedereen zat dus ook een boel blote konten voorbij zien komen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:31

boze mensen hier, ciao....

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:45

alloh allemaal,
ik dacht, zal even laten weten dat ik nog leef.....
ga niet alles doorlezen (das zo'n 200 pagina's dan ...)maar beterschap voor de zieken, sterkte voor wie nodig heeft en gefeliciteerd voor wie dat verdiend heeft

nou niet heel veel nieuws hier, ben nog steeds werkloos en in de ziektewet ....

maar heb wel 1 klein nieuwtje voor wie het nog niet wist.
we hebben investeerders gevonden voor het project van mn pa in oekraine.
(boeren in oekraine www.iam-bv.nl )
wat dus gaat betekenen dat ik over niet al te lange tijd verhuis naar lubrashevka in oekraine, om daar te gaan wonen en voor mn pa te werken.

bye bye holland en hallo prachtig oekraine....
(oh voor diegene die terug willen naar de tijd van paard en wagen , kom eens naar oekraine buiten de stad...zal je zeker bevallen)
enfin ik laat hierover nog wel wat meer horen ..
hey groetjes en mzzl allemaal

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:59

He Jilleroo!!

Nog iemand nodig om Russisch van te leren?

Als je daar echt gaat wonen dan wil ik wel een keertje op bezoek komen hoor!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:22

fjordkootje schreef:
@ Marcella, ehhhhhhh, 'k heb voor 206 euro besteld, is dat genoeg? En weet je wat het is? Ik heb 't allemaal nodig!
Ik zal even vertellen wat ik heb besteld:
Teugels (aanbieding, jaja.)
2 lange leadropes, mijn longeerlijn is gaar, en nu kan ik mooi met 2 gelijke lijnen misschien wel wat lange lijnenwerk doen.
bitje
kleintje cowboy magic
hoofdstel
kinriempje

Zoveel geld. Ach als je het nodig ben dan kan je maar beter in een keer klaar zijn.

Jellie schreef:
Marcella, het goot echt flink.. en t eind v.d. middag was prachtig. Zal je net zien. Idd volgende x beter.

Zat er 's middags nog over te denken zal ik bellen het is nu droog, maar nog geen 4 tellen later vielen er weer behoorlijk grote druppels naar beneden.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:24

Goedemiddag!
Jacky2, ik had een leuke recreatiewagen te koop ook, helaas, had hij si inmiddels verkocht. Maar leuk was ie wel!
Wat een regen he. Regen, regen, regen.
Cheveyo, ik zag je foto niet, alleen een kruisje.
Zo even geld overmaken, morgen komt de nieuwe cv en dan naar mijn werk. Tot vanavond!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:33

@ IJ, sh*t van Jordy, wel goed dat jullie er allemaal bij waren, wel heel bijzonder van dag en tijdstip, alsof het zo heeft moeten zijn.

Jellie schreef:
Maak je dan soort inkepingen in de zool? Je moet toch ook nog iedere dag die hoeven in een bak met water zetten? Of zeg ik nu iets heel geks.

Nee, je zegt niets geks
Waar het om gaat is dat de hoeven, vooral de kroonranden (want daar wordt het hoorn van de hoef in gemaakt) genoeg vocht krijgen. Met dit weer gebeurt dat vanzelf, maar op droge dagen spuit ik Koot zijn benen 10 minuutjes af. De haren transporteren 't vocht dan vanzelf wel richting kroonrand. Er zijn ook mensen die zorgen dat rond de waterbak in hun weiland 't altijd sompig is, zo krijgen de hoeven ook genoeg vocht, paarden zullen daar toch meerdere keren per dag staan om water te drinken. Bij Mira twijfel ik nog, ivm met gevoeligheid voor mok, waar Koot dus totaal NIET gevoelig voor is.
't Gebeurt snel dat "volgelingen" van bekappingsmethoden de "goeroe" de hemel inprijzen. Dat zal ik nooit doen. Ieder vindt zijn eigen manier om de hoeven van een paard te onderhouden, en dat respecteer ik. Zo ook bv Tommie die nu weer ijzers heeft. Ik zou het niet meer doen. Ik merk dat Mira die al ijzerloos was best goede hoeven had, maar ook zij is gevoelig op los liggende steentjes (is wel leuk als je vent er voor de 3e keer opzit en niet oplet, hihihi).
Ik heb het boek en de dvd van Natuurlijk Bekappen (en gelijk ook maar even een nieuwe vijl en 2 nieuwe hoefmesjes) aangeschaft. Hou je de hoeven goed bij dan haal ik helemaal niet veel van de zool af, misschien een 1 of 2 mm meer dan NB'ers die dode hoornresten met de hoevenkrabber wegschrapen.
Ik heb trouwens zaterdag Mira d'r voorhoeven gedaan, en ze loopt 't zelfde (of beter, daar ben ik nog niet uit) dan ervoor. Voorzichtig te werk gaan is heel belangrijk. Beter elke 10 dagen een beetje (elke 7 dagen was de laatste maanden bij Koot beter, ik ben na een jaar rust -wegens o.a. eigen blessure- opnieuw begonnen, en de steunsels groeiden erg hard, daar begint nu rust in te komen, dus ben ik naar elke 10 dagen gegaan) dan elke 4-6 weken veel.
http://www.thenakedhoof.com.au/html/getting_started.htm is een beschrijving van de trim. Maar, net als bij andere methoden, begin er niet zo maar aan. Verdiep je in de methodes, lees, leer tot je er gek van wordt. We zijn toch met levende wezens, en levende HOEVEN bezig, en dat vergeten sommige mensen. Op die site staat ook "Remember to go slow, learn from any mistakes and take advantage of the knowledge pool that is available to you."
Sjips, ik hoop dat dit niet als een preek overkomt, zo ja dan is dat dus NIET zo bedoeld.

Ik weet niet meer wie me vorige week de tip gaf van een wit potje met groene letters Palmer's haarconditioner, maar da's echt lekker spul! Beide dikbillen roken heerlijk en waren totaal klitvrij, zelfs Kootje zijn staart.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 24-10-05 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:39

jee wat een nieuws jilleroo!!! dat ligt niet naast de deur hè?

ah jij ligt dus ook wel eens stil met het hoevenwerk, door je eigen blessures... ik ook maar heb zijn hoefjes weer aardig bij moet ik zeggen, het scheelt dat we hier veel over de weg draven.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:42

Door mijn "ietwat" overgewicht kreeg ik in mijn rechtervoet pijn. Onderaan je voet heb je een peesplaat, die zit vast aan je hiel. Die aanhechting was overbelast, ik kon niet eens een kwartier lopen, laat staan gebukt staan en al het gewicht op mijn voeten laten rusten + af en toe een luie 500 kg.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:57

Even tussendoor,

Hoe is het weer bij jullie,bij mij in stellendam regent het al sinds vanochtend vroeg ,het begint ook steeds harder te waaien,
echt ***********weer !

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:03

Cheveyo schreef:
De foto's "Parts Of Lisje"
http://public.fotki.com/cheveyo/parts_of_lisje/

De rest volgt nog

Thanks voor de compli's. Hierboven nog even de link naar waar die foto's die ik hier heb geplaats ook staan. Ik zie de foto's hier ook niet meer.

FK, ik ga eens kijken of ik het kan ontdekken wat je bedoelt. En nog geen kittens? Lekker wezen shoppen dus op dit site, leuk hoor!
Palmers Kokos had ik neergezet hier. Het scheelt echt een heel stuk met het doorkammen en klitvrij blijven. De geur is bij Kit alleen wel weg na 1 dag.. Had het nog staan van mijn dreadlocks en het is zonde om weg te gooien, mooie uitkomst voor de manen dus.

Jilleroo, veel plezier in Oekraine, endje weg maar een onwijs nieuwe draai aan je leven, leuk!

Roosje, weer veel pijn...wat ik me nou af vraag. Is het niet zo dat het minder pijn zal doen als je er niet zoveel van vraagt? Of heb ik dat verkeerd en doet het soweiso wel pijn en kan je dan net zo goed je leuke dingen doen?

Tinkermuts, zetten ze je zomaar in de GG3 haha, wel stoer dat je dat met je Husky doet inderdaad, mooi altijd die GG klassen.

Wat een lekker ding die ruin uit de MP adv. gaaf zo'n groot stuk wit op zijn hoofd.

Jacky, Wij hebben ook een recreatiemarathonwagen, zou even terug moeten zoeken wat wij er voor betaald hebben. Je hebt ze ook best veel op internet staan, denk ook wel dat je een beetje mazzel moet hebben bij het zoeken. Maar ehhe wat je van verre haalt is goed toch?

Gaaf Yarka, eindelijk Jane naar jullie toe!!

Flettie, altijd leuk zo'n compliment over je paardje. Mijn merrie is ook al aardig aan het uitdijen hoor, vraag me af hoelang dat nog door blijft groeien, ze is nog niet eens op de helft...

Graaskorf, lekker weer zo'n virus, ben je klaar mee...

IJ, zat helemaal met tranenbiggels op mijn wangen na het stukje van jullie hond.

Bonte ik zou ook wel lid willen worden van Tinkerwereld, lekker verhaaltjes lezen, echter kan ik niet alles hebben en doe ik het met de Battie en tussendoor eens een ander blad. Mijn vader ging voer halen bij de Welkoop en kreeg daar de Amazone (laatste nummer) bij en die ging toevallig over Mini Paardjes, wel leuk om te lezen dus.

Wenk, ik zit nu te denken. De trainer van Kit heeft ook zelf wagens gemaakt en weet waarschijnlijk wel over weg te kunnen met het verlengen/veranderen van lamoenen, als je wilt kan ik wel eens vragen of hij daar brood in ziet, je zult er wel voor moeten betalen.. denk ik.

Jellie, gezellige avond gehad?

Twist, wat een draakje met die ogen zeg! Leuke kleur zo met dat weinig wit. Blijf het leuke hondjes vinden, zou zelf dan een hele zwarte of een fawn kleur willen. Ben verliefd op eentje, zal eens een foto opzoeken.

Mamauba, dat zou ideaal voor mij zijn zo'n stappelritje. Moet toch nog revalideren en zo kan ik toch mooi een buitenrit maken. Ik zal er eens over nadenken. Ook als je het volgend jaar nog een keer doet, voor als Kit net onder het zadel is. Toch met een groep mee maar op een rustig tempo (ai, kan hij dat wel, rustig tempo? ).

IL, update klinkt goed voor Jean!

Spetter, lekker nieuwe cv, dan ben je er voorlopig weer een heleboel jaar vanaf als het goed is (Die van ons heeft maar 6 jaar gehaald..ahum).

Pellie, hoe gaat het met je watervoorziening? Heb je nog nieuwe foto's?? Wil zo graag een eigen boerderijtje met grond en weet ik wat, buren een end bij je vandaan, maar niemand wil/kan mee....

Ik durf dat niet hoor, zelf de hoeven van mijn paardjes doen....veel te bang dat ik de goede ervaringen met mijn hoefsmid achter me laat en Kit elke keer kreupel wordt na het bekappen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:12

IJ : Veel sterkte , wel fijn dat jullie erbij waren.

Tinkermuts : Eindelijk foto's ! Jammer van de beker , maar je kan toch trots op hem zijn !

Roos :

Jacky : Het weer is hier ook al de hele dag flut...

Verder eigenlijk niet bijgelezen...
Dus voor degene die zich aangesproken voelen : of

Ik heb hier zaterdag dus een gezellig dagje gehad met Leon.
Shay had een iets wat betere dag maar nog niet optimaal.
Gisteren heb ik zelf gereden en heb nu goed last van m'n rug....

Shay liep weer niet echt optimaal , maar na een kwartier los stappen , rustig aan het draven gaan. Ze is menig keer gestruikeld , maar het ging redelijk. Toch maar even aangegalloppeerd , maar op de volte struikelde ze weer. Waardoor we dus bijna voorover lagen.
Maar dan krijg je toch een klap in je rug !
Ik heb nog 10 minuten doorgereden en toen ben ik ermee gestopt. Hield het zelf niet langer vol.

Ik ga nu eerst naar de dierenarts toe (niet vanwege m'n rug )
Ga voor Shay een andere pijnstiller halen om te kijken of dat ze daar goed op reageerd. Degene die ze nu heeft kan op lange termijn schadelijk worden voor haar nieren.
Over een poosje even een afspraak maken om hem even te laten kijken als het zo door blijft gaan.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:13

jilleroo, wow wat gaaf, een heel avontuur zal het gaan worden lijkt me, super hoor

cheveyo, de pijn is eigenlijk altijd, heel raar
kan veel doen, weinig doen, heb toch pijn, misschien iets minder maar dan lig ik hele dagen thuis in bed, is ook niks...

net terug van fig, lekker ff binnen gezet, hij was gewoon donker oranje hihi, zo nat was ie

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:15

shayla balen meid, shay niet optimaal en jij ook niet met je rug, hoop dat je een goede andere pijnstiller vind...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:17

Roos, das balen inderdaad. Denk dat ik dan ook gewoon dingen ging doen ipv thuis blijven. Ik heb nu gelukkig geen pijn meer, das wel heel erg fijn! Sterkte meis

Shayla, heb je ook iets van glucosamine voor haar of een ander goedje tegen de artrose? Beterschap met je rug.