[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:44

och wat naar voor de stalhoudster, haar familie, maar natuurlijk ook voor alle andere mensen die het paard kende Ellie..

Verschrikkelijk als je een geliefd dier moet laten gaan.

Hier ook al iets te vaak meegemaakt. Kan iedereen aanraden zn dierenarts een infuusnaaldje te laten zetten, dat doen niet alle dierenartsen, maar het scheeld een hoop gezoek naar goede aderen als het eenmaal loopt.
Dan kan rustig eerst het narcose middel en daarna en euthanasaat gegeven worden.
Vraag ook aan je dierenarts welk middel ze gebruiken, er zit wel degelijk verschil in T61 en Eutha 77.
Sommige dierenartsen geven uit kostenoverweging niet eerst een narcosemiddel..

Wat jammer dat er nog niemand geweest is voor Luna. Is natuurlijk ook een moeilijke tijd, maar met wat geduld vind je vast een heerlijk plekje voor haar.
Is Caily al van jou?

Leuk dat het springen met Spock zo goed ging!

Wat jammer dat je haar sokken er toch af gaat halen Juul. Waar behandel je haar nu mee?

He wat vervelend van je rug Jackytje... Bedenk je wel dat je moeder niet kan voelen wat jij voelt, en als het echt niet goed voelt je naar je lichaam moet luisteren. Voor elk schrammetje naar de huisarts gaan is natuurlijk onzin, maar als je echt het idee hebt dat er iets neit goed zit lijkt het me niet overbodig.
Probeer wel goed te bedenken wat ze er aan zouden kunnen doen, stel dat je rug overbelast is, dan moet je rust houden en je rug de tijd geven weer te herstellen, daarvoor hoef je niet naar een huisarts om dat te horen, dat kun je ook eerst zelf proberen of het dan minder wordt.

Wat naar dat Amigo zn knie opslot schiet zeg..
Je hoefsmid zal de voeten waarschijnlijk "binnendoor" hebben gezet, dan is de buitenkant hoger als de binnenkant(voorkant).
Alle paarden kunnen hun knie op slot zetten, dat doen ze als ze gaan slapen.(hun sprong blokkeert automatisch mee) Door goede spierbeheersing kunnen ze hun knie ook weer van dat slot af krijgen.
Echter kan het ook misgaan als er door trauma of verkeerde groei de knieschijfband blokkeert dat de knie los gaat.
Soms zelf zo erg dat de knieschijfband tijdens een operatie doorgenomen moet worden.

Echt super dat het rijden op Jack zo lekker gaat, dat had je een paar maanden geleden vast niet durven hopen.

Oe wat eng Karlijn... Wat zul je je veel zorgen gemaakt hebben!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:01

Klopt de hoefsmid heeft ze binnendoor gezet. Sind ik hem aan het inrijden ben heeft ie er last van volgens die dierenarts normaal en veel gezien bij jonge paarden. Hoop dat ie er over heen groeit en er geen last van houd want het is niet leuk voor hem .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:06

Ik heb een keer een jong paard gehad waarbij hij een keer op slot is geschoten, en dat was toen hij schrok met trailerladen :o Vind het eigenlijk niet normaal, heb het hier nog nooit mee gemaakt verder, en kan me niet indenken dat het goed zit als je paard zichtbaar een mankement heeft...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:35

Sinds hij zo bekapt is heeft ie er geen last van. En de dieranarts is er al bij geweest en heb samen met hem een trainingsschema opgesteld waar ik me keurig aan houdt. Maar zoals ik al zei hij is nog flink aan het groeien daar kan het ook doorkomen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:10

Net terug van kort buitenritje met Tinky, ze was erg lief :) Jammer genoeg kan ik dus niet draven d.m.v mijn rug.. Het doet dus VERSCHRIKKELIJK veel pijn, ik hang helemaal naar voren en hele bovenrug verkrampt. Moeder begon nu wel over de kraker, maar doet dat niet veel pijn? En daarna moet je rusten waarschijnlijk, hoe zit het dan met school? (Dat is hele dag zitten, boekentas rondsleuren, ..)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:37

he bah schrikken Diaz! hoe gaat het nu met hem?

Ik ben net weer van zwemmen bij Preston Palace :) heerlijk!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:51

@Patrick; Waar heb je gereden? Toch niet in Marum hoop ik, dan heb ik je gemist namelijk. Ik woon er vlak naast en ben nu net thuis. Geen tinkers gezien helaas.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:02

hoi meiden en patrick..
even bijlees therapie gehouden... :o

Chantal: jeeeejjj daar is ze dan eindelijk! super hoor gefeliciteerd!! :D

Jess: mooie Grace, het gaat echt goed he met jullie twee zo!

Leonoor: Ja, het zou puur ervaring zijn, maar ben bang dat ik in het hoogseizoen te weinig tijd heb om met hem te oefenen... ;( dus denk dat ik moet overslaan...

Ellie: jeetje wat erg, erg zonde voor je stalhouder. Helaas heb ik zelf ook twee paarden in een jaar verloren, een merrie van 18 gepland en mijn Silvestertje van 1 jaar jong die in het prikkeldraad was gekomen en alles tot op het bot had afgescheurd van beide achterbenen.. Hem hebben ze direct een spuit gegeven in het hart en was ook direct vertrokken... heel naar maar hij was wel gelijk dood en lag niet nog een paar min. te sukkelen zeg maar. gewooon in een keer verlost van alle pijn.

Heidy: dat gaat al de goede kant op met Jack.

Juul: erg zonde altijd de sokken eraf, wat wij doen met degene die mok hebben is de onderste laag van de sokken eraf, en dan het bovengedeeldte een laag laten zitten zodat het toch kan luchten maar erg toch niet heel vreemd uitziet op het eerste gezicht.. Misschien is dat eerst het proberen waard.

Kaat: ik zeg, ga naar de dokter. ik heb zelf er 2 maanden uitgelegen vorig jaar ivm gekneusde ribben en rug en ik ben direct doorverwezen voor verdere behandeling. Bij een rugblessure ga je je lichaamshouding aanpassen waardoor je geen pijn voelt.. echter ga je op die manier andere spieren (en etc) belasten. En dit voel je niet gelijk, nee dit voel je pas als je die kant van je lichaam ook overbelast hebt. dus gewoon naar de dokter gaan want aan dat bikkelen en gewoon doorgaan van je heb je alleen jezelf maar mee... een ander kan niet jou pijn voelen he.. ;)

Sandra: haha King had er zin in... maar je hebt wel gegaloppeerd!!! :D heb je al een zadel op het oog??

Karlijn: jeetje dat is zeker schrikken, niks aan over gehouden???

Lot: mocht ik iemand weten hoor je dat natuurlijk

Hier weer een productief dagje gehad in de achtertuin...
jeetje ben er kapot van.. pfff.... alles opgemeten, voor de kattenren, bestrating en de graszoden...
dus hopelijk winnen we nog eens de staatsloterij want als ik zo heb gekeken wat bestrating kost... pfffff niet normaal...
denk dat we, voor wat we willen rond de 1200 euro (zonder arbeidskosten) en dat is dan de goedkoopste van het soort dat we willen....
maarjaa dan weten we waar het vakantie geld heen gaat..
de kattenren gaat mn vader gelukkig zelf maken, dus dan zullen we daarvoor voor ong. 300 euro klaar zijn.
Graszoden kosten ong. 50 euro, dus dat valt wel mee.
dusjaa voorlopig toch maar geen nieuw tuig kopen maar eindelijk de tuin afmaken waar ik al 4 jaar op wacht!! :D
dus als iemand nog wat geld teveel heeft?? ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:04

Wat is gracey braaf zeg!! :+: lekker zo'n ritje!

Kaat, ik zou naar de dokter gaan.
Niet aanstellen,kan later nog zuur worden hoor.

Balen mira!

Ohh jezus diaz! wat een schrik!! is alles in orde met hem?

En fayem lekker in de tuin bezig geweest!Geld teveel? altijd tekort!

Hier ook een lekker weekendje.
Vrijdag gefotoshoot met jaron en mijn bijrijder (en oude bijrijder van t vorige paard) en daar zijn heel wat leuke foto's uit gekomen! topicje ga ik zo maken!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:36

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:46

faye, ik ga toch weer voor een boomloos.. een cheyenne, maar helaas had ik hem besteld bij een winkel en ik krijg maar niets terug..dus hoop hem snel te hebben(ga hem toch maar bestellen bij de grote winkel..)
en geld te veel.. tja we zoeken hier nog steeds een geldboom

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:28

Foto's van Avelyn dr beleving van vandaag :D
draaakje @ [ITP] 3 jarige tinker Avelyn doet een speelparcoursje
Zo leuk hoe ze overal voor open staat en in geïnteresseerd is.
Indy en Izzy vonden ook niets eng, geloof dat ze het eerder saai vonden, Avelyn vond het wel leuk.
Niet voor te stellen dat toen ze hier net was niet eens fatsoenlijk aan een touwtje kon lopen of vast kon staan, ze was net een stuiterbal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stelletje slaapkoppen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lief he:
Afbeelding
En liep toevallig met het zadel van Indy:
Afbeelding

Nieuwe hoeffoto's staan weer in het topic. Ziet er echt heel goed uit.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:35

Super dat het zo goed gaat met Avelyn joh :D!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 23:46

Afbeelding

dit is de foto waarop alle goude gidsen staan die we de komende tijd bezorgen.dat is ook de reden waarom ik momenteel er minder ben op bokt.We hopen over een kleine week alles af te hebben

vandaag met ruana een flinke ronde gewandeld.Helaas was mw stout en wilde ze constant gras snaaien.dat schoot dus niet op.uiteindelijk nog lekker gewandeld.

daarna nog flink geborsteld.en o o o wat kwamen er een hoop haren uit.wel een halve emmer!die zal zich een stuk lekkerder voelen.

@karlijn:dat is schrikken geweest van je zoontje.maar ja kleine kinderen komen letterlijk overal bij ook al let je nog zo goed op.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:27

Wat een super stoere Avelyn! Het gaat volgens mij wel goed met haar hoeven als ik het topic zo bekijk.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:59

Iedereen lekker moederdag aan het vieren? Ik heb mn moeder ook cadeautjes en een dikke kus gedaan ^^

T ironische is dat mn broer vandaag uit huis is gegaan, lekkere planning haha :+

Hoe gaat t met afvallen trouwens, voor diegenen die meededen? := ik ben gisteravond maar weer overnieuw begonnen :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:54

Zo veel goede en slechte gelezen

Kaat hoop echt dat het vlug beter is!

Karlijn dat is vreselijk schrikken zeg :oo

Avelyn(n) boekt vooruitgang

Ben gisteren naar de beekse bergen geweest met rond de 30man voor een shooting day (fotografie dag bijna allemaal mannen en 4 vrouwen inclusief mezelf). Heb erg veel bijgeleerd en een hele hoop mooie plaatjes genomen. We zijn aan het kijken om af te spreken om eens naar de gratis zoo te gaan dicht bij mijn huis (zitten veel dieren ook wel minder vrij dan bij de beekse bergen).

Jayney heb mailtje gehad dat ze het gaat versturen naar jou :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:58

Hier inderdaad moederdag gevierd. De jongste, Casper is om 09.00 uur vertrokken op zeilkamp naar Friesland. Toen naar stal om de paardjes buiten te zetten en om met Jack met de kar te gaan rijden. Om 13.00 uur thuis. Douchen, eten. Daarna koffie met taart en moederdag kado's. Een fijn ligbed voor op het strand met wieltjes. Heerlijk. En een mooie softshelljas voor het buitenrijden. Nu lekker aan een wijntje en een kaasje. Dalijk koken voor de oudste, Jeroen, want die moet vna 17.00 - 21.00 uur werken.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:07

Flink verwend dus Kailonne (wat is eigenlijk je echte naam?) fijn :D!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 16:11

Diaz vandaag <3

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:12

Diaz gaat er steeds beter uit zien :+:

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:13

Diaz ziet er idd goed uit :)!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:32

met een hele kudde paarde op de achtergrond.diaz heeft voldoende vrienden!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 17:46

Ja heerlijk he! Ze doet het super in de kudde en op de wei!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:51

Nu zie je waar de weide goed voor kan zijn , hahaha. Diaz ziet er SUPER uit !!!!