[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:50

Maar misschien kan die nakomeling juist ook wel beetje troost bieden.. dat toch nog stukje van het overleden paard bij hun is zeg maar... :o

Dioxide

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:11

Bah, wat een nare situatie! Dat de arts misprikte komt waarschijnlijk door de hevige bloeding, daardoor neemt de bloeddruk af en is het vat moeilijker te stuwen en rolt het onder je vingers uit.. Veel sterkte!

Ik kijk niet meer op van inslapen, je wordt daar vanzelf heel makkelijk in als je het vaak gezien hebt en mensen er bij hebt moeten begeleiden. Het vervelendste vond ik toendertijd dat we eens een Haflinger hebben moeten laten gaan die een paar dagen eerder een hersenbloeding gehad had. Het leek allemaal prima na dat incident, maar ineens lag hij stuiptrekkend in zijn stal. Eigenaresse helemaal in tranen natuurlijk, en dan zal je net zien dat het inslapen ook nog eens lager duurt dan normaal omdat de vaten helemaal vernauwd waren... Had zo te doen met die mevrouw, gelukkig kon ik haar toen wel geruststellen.

Voor Hendrik heb ik sowieso afgesproken dat als hij in ondragelijk lijden of een uitzichtloze situatie ligt dat ze hem, indien mogelijk, een noodslachting geven. Gaat dat niet, dan direct in laten slapen. Als ze me te pakken krijgen en ik kan in max een half uur daar zijn wil ik nog wel afscheid nemen. Kan dat niet, dan direct verlossen. Op stal heeft er ooit eens een paard 12 (!!!!!) uur moeten lijden omdat zijn eigenaresse vanuit Den Haag moet komen met de trein en per se afscheid wilde nemen. Sindsdien zijn er regels over op stal, en dat vind ik echt goed.

Maargoed, nu weer wat leukere onderwerpen :)

Synchroonrollen is echt een sport onder Tinkers volgensmij! Hendrik en Ollie doen het ook altijd samen, en bij voorkeur nog een wedstrijdje wie het viest kan worden :')

Kheb vanmiddag mijn poownepoon maar eens ontkorst en een zadel getest, lekker rustig stapwerk gedaan in de bak en daarna lekker uitgestapt door het dorp en Drik verwend met een spoelbeurt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 02:01

Altijd naar als er een einde aan het leven komt van een dierbare, of dat nou mens of dier is :(:)

Dat meedoen met rollen is gewoon kuddegedrag :o

Helaas hebben de tot nu toe enige serieus geinteresseerden voor Luna voor de tweede keer de afspraak afgezegd ivm privéomstandigheden. Ik ga nu verder op zoek naar een ander baasje, als ze er nog is wanneer deze mensen wel kunnen komen zijn ze welkom. Maar ik wil jullie toch allemaal vragen mocht er iemand zijn die op zoek is naar een paardje, zouden jullie Luna dan aub aan willen bieden? Goed baasje is het belangrijkste, ze gaat niet zomaar naar iedereen, maar emotioneel gezien sloopt het me; ik kan haar echt niet houden, Caily zal ergens van betaald moeten worden :o (Gelukkig zit ik daar meer over in dan haar oude eigenaren)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 05:16

vervelend meis! mocht ik iemand weten hoor je het =)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:13

hmm vervelende inslaapverhalen, altijd lastig! :(:) Zelf gelukkig nog niet mee hoeven maken

Ik heb gister de manege maar gebeld om toch te kunnen rijden! Hadden gelukkig nog een plekje. Spock is weer helemaal goed te pas volgens mij, hij had er zin in! Hij liep echt heel fijn :) paar keer een goede middendraf er uit (wat hij eerst niet snapte, volgens Spock zat er niets tussen draf en galop :') ) en ook 1 keer supergoed gesprongen :) Trots op hem, dat na toch een tijd stil staan! hij was ook best moe aan het eind!

wat wel grappig was, de lesgeefster op een gegeven moment: Ik dacht toch echt dat Spock zwartbont was.. en nu is hij bruinbont.. ze snapte er niets van, ze wist het niet meer zeker. Maar Spock veranderd van kleur :)* haha.

ik heb wat problemen met internet, krijg het bericht niet geplaatst, dus sory alvast als t er zo meerdere keren staat hahah

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:04

Vervelend Lot, hoop dat ze toch ergens de manier vinden om naar Luna te komen kijken. Weet zeker dat als ze dr zin ze weg van haar zullen zijn.

En over het inslapen kan ik helaas meepraten. 2 jaar geleden ook mij overkomen bij mijn trouwe paard van bijna 21 (veels te jong).

En fijn dat het lessen met spock goed ging al is hij van kleur veranderd hihi.

Ik ben net terug van stal. Heb lekker boomloos weer buiten gereden. Het waaide enorm hard! Grace was erg braaf ondanks haar manen alle kanten op woeiden (raar woord..). Ik heb filmpjes gemaakt.
Denk dat ik Grace wel tot de categorie bomproof mag inschatten onderhand. Als ze iets doet is het omdat zij het zelf wil niet omdat ze bang is. Dus beetje als het haar uitkomt en met deze wind heeft ze weer bewezen dat ze heerlijk relaxed langs alle wapperende dingen heen kan rijden.
Heb er filmpjes van gemaakt

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:08

Gracey en een wapperend lintje

Lekker ding <3

Heb er ook nog een van een kalm galopje.
Er was helaas niemand op stal dus zijn we er in de wind alleen op uitgetrokken. En het lijkt net alsof ze het al jaren doet terwijl ik er nu een jaar op zit.
Laatst bijgewerkt door Jess_vH op 11-05-12 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:09

pff vanacht maar een paar uurtjes geslapen.dat gezicht van de stalhouder gisteravond,maar ook van haar moeder verschrikkelijk.blij dat ik nu kan werken.als het goed is is het paard nu al opgehaald.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:10

:(:) voor jou

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:56

hallootjes!

Ben ik weer.
Leuke filmpjes zeg,, kan niet wachten tot ik met roos naar buiten kan.

Ik heb trouwens besloten dat haar sokken er toch echt af moeten..
Ze heeft namelijk wondjes onder haar sokken, en die kunnen nu niet genezen...
duss helaas...
Maar goed des te mooier ze volgend jaar zijn toch?:)

groetjes

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:05

Hallootjes!
ik ga zondag weer naar Soes en dan gaat me vader wss mee om foto's te maken, ik zal ze hier plaatsen!
Soes en ik zaten echt in een dal maar het gaat nu beter dan ooit! Wss neckrope maar eens proberen ~~}>

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:26

Hallo iedereen!

Ik heb jammer genoeg nog steeds rugpijn.. Ik begin me stillaan toch zorgen te maken := Alles voelt gewoon vast en pijnlijk en ik zit altijd helemaal verkrampt.. Stappen met men boekentas is ook al niet pijnloos meer, zitten doet àltijd pijn en dat is zo vervelend als je in de klas op je kont moet blijven zitten, liggen is ook niet echt fijn. En dit duurt dus al bijna een week. Woensdag was het beter, maar ik had donderdag redderszwemmen en ik moest dus zware voorwerpen weer boven water zien te krijgen. Het was érg zwaar, zo zwaar zelf, dat als ik diep in ademde, een pijn steek in mijn rug kreeg en mijn rug dus nu weer zeer doet..

Ik ben nog niet naar een arts gegaan, ik weet dat als ik het vraag, mijn moeder toch niet wil..

Ik ben Jacky trouwens begonnen met aan de lange lijnen te werken, dit verloopt erg goed en ik hoop 'm deze zomer in te spannen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:30

waarom mag je dat niet van je moeder kaat?jouw lichaam is toch ook belangrijk en zeker je rug.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:37

Mijn moeder is een persoon dat erg lang de kat uit de boom kijkt.
Heb al genoeg blessures gehad waarvoor ik nooit naar een arts ben geweest, en ik dus nu soms nog last van heb.

Doordat mijn moeder zo is, word ik helaas ook zo. Ik bijt erg door en laat het niet merken.. Zoals ik al zei heb ik gewoon nog geturnd en gezwommen met een pijnlijke rug..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:42

hmm misschien in eigen gelegenheid naar een arts gaan.lijkt me niet goed als je altijd maar doorbijt en uiteindelijk toch een serieuze kwetsuur hebt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:55

Ik baal Amigo heeft weer zijn knie opslot zitten. Heeft ie in het begin ook gehad speciaal bekapt maar heeft het nu weer. Hij heeft denk ik net 1 dag op stal gestaan heb niet gereden deze week dus denk dat het aan het stilstaan ligt. Gelukkig niet zo erg als de eerste keer maar merkte het meteen. Hoefsmid krijg ik niet te pakken en de dierenarts sedeert hem standaard. Dus hoop dat ie binnenkort bekapt kan worden.

@Patrick hij is onder het tuig kwa gangen spectaculairder dan ohz :P

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:22

Heb je al eens verder onderzoek laten doen? Een knie die vaak op slot springt wil vaak zeggen dat er toch iets niet helemaal lekker zit aan de binnenkant..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:47

DA is erbij geweest en die gaf aan dat hij zo bekapt moet worden. En het kwam ook veel voor bij jonge paarden die voor het eerst belast worden. Ze groeien volgens hem er wel weer over heen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:49

Net lekker met Jack buiten gereden. Lekker stapritje en daarna nog even in de buitenbak gedraafd. Hij was ondanks de wind superbraaf.
Balen van Amigo. Hopen dat het met bekappen opgelost kan worden.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:23

ik ben vandaag ook lekker buiten geweest..
samen met vriendin en vriendinnetje van king. was erg gezellig!
Alleen door de wind was king enorm opgefokt en met draven voelde ik hem de hele tijd harder gaan.. en ja op een gegeven moment was het boem en toen zaten we in galop..
gelukkig nog wel met stuur en beetje rem, dus kon hem omkrijgen(waardoor meneer gelijk uit galop valt, want sturen is nog lastig) en hij was al aan het remmen want zn dinnetje volgde niet.

maar voelde hem steeds maar willen gaan als we maar iets gingen draven, dus maar niet gedraven meer..

maar kan wel zeggen dat ik buiten gegaloppeerd heb!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:48

ik heb vandaag ruana voor de 2 de keer met pesoa gelongeerd.valt niet mee voor iemand die niet weet hoe dat werkt.eerst met wat hulp het tuig opgedaan en daarna met wat aanwijzingen de eerste echte eigen stapjes van longeren met pesoa geleerd.ruana vindt het ook pittig,dat kan je duidelijk zien.maar ze vindt t wel lekker.daarna nog even in de bak gelaten om te rollen.
vandaag iks het overleden paard opgehaald.net als ik heeft ook stalhouder weinig geslapen vanacht.begrijpelijk,maar vanavond lag ze te slapen op de bank toen ik daar was.althans dat vertelde haar dochter die wel even op stal was.ze heeft het erg moeilijk.t is allemaal zo vers.
morgen doe ik even rustig met ruana.misschien wel kort longeren,maar daarna wil ik even wandelen.dat is voor haar ook een beloning.
ben even de foto aan het uploaden van alle goude gidsen.inmiddels zijn er denk ik al bijna 1000 weg.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:14

Hoi allemaal!

Weer allemaal enthousiaste verhalen hier! :+:

Hier vandaag de laatste groep op het gras gezet,Caily van Lotte mocht nu ook bij de groep,ging eigenlijk heel goed,alleen die domme doos Odjus van mij moest een paar x naar haar uitvallen,ja,ja,de jongste van het stel wil de baas spelen :( ,wordt haar waarschijnlijk gauw afgeleerd,hoop dta de bok van Caily in haar richting haar aan het denken heeft gezet ~~}>

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 12:12

Ik ben kapot.. mijn zoontje heeft gister perongeluk mijn ritalin te pakken gekregen.. hele dag in het ziekenhuis geweest met een kind (anderhalf) met een overdosis speed! Meeehn.. hij is 16 uur achter elkaar wakker geweest! En DRUK!
Ik ben echt helemaal kapot nu...

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:23

Vanochtend weer net geen winstpunt gereden 177 en 178 jammer jammer...
Maar ze deed het super dus ik was helemaal tevreden... :D

Nu werken dus ik lees alles vanavond wel even weer :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:23

Jemig das schrikken Diaz! Wat zal die slapen straks en jij ook.