[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:47

Jammer van de strenge jury andrea, maar ach zolang je geen verliespunten rijdt...
Ik had je topic al langs zien komen Rosemarin, spannend hoor!
Nienke de handen vol aan puber paardjes. Hoop dat die van mij de puberteit gewoon overslaat haha.

Is nooit leuk Maartje, hier is 1 van de katten ziek. Snotneus, niezen, af en toe geluid bij ademen... verder helemaal happy, maar omdat ie al een week bezig was er ook wat bloed uit kwam met niezen toch naar de dierenarts. (Ik doe dat niet graag, want hij heeft er altijd zoveel stress van dat ie alles laat lopen in zijn hokje). Geen koorts, longen goed... diagnose: verkoudheidsvirusje .. Geen antibiotica want dat helpt niet tegen een verkoudheidsvirus, gewoon aankijken en in de gaten houden. Maar wel weer 40 euro(!) voor het consult pff... Dat kost meer dan als de veearts op stal komt enten...
Dott schreef:
Medicatie tja.. duur geintje. Toch valt me op dat ik voor consult + behandeling van 1 van de katten soms nog duurder uit ben dan met paarden :')

Is ook zo, Paardentandarts koste me incl trekken van wolfstandjes en sedatie nog niet eens een kwart van kiezen trekken bij kat, dat is toch bizar? (bij kat zat er wel een rontgenfoto bij).

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:59

Ja heel apart.. maar (ja heel cru) toen ik een paar jaar geleden mn kat liet inslapen was ik ruim 150 euro kwijt, met Niaff zat ik op 100 (excl voorrijdkosten) en daar gaat toch heel wat meer in.

Nou weet ik wel dat de concentratie ook is aangepast op grotere dieren, maar alsnog..
Eigenlijk te bizar voor woorden :o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:05

Ja ik vertelde het ook aan de dierenarts, die geloofde niet dat het zo weinig kostte, omdat sedatie zo duur is...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:11

Hahahha ja dat geloof ik wel _O-

1 van onze katten gaat woensdag voor gratis gebitscontrole, beest stinkt uit zn bek.. kun je een basketbalteam mee platleggen :')
Ben ook wel beetje bang wat daar uit gaat komen. Zal wel duur geintje worden om hem te laten behandelen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:36

Ik maak me er ook niet druk over hoor. 15 maart gaan we weer een kansje wagen, en dan zien we wel wat het word.

Flink werken aan het wijken en hopen dat we eens met een 8 naar huis gaan.

Gebitjes zijn idd dure grapjes. En als de kat een basketbalteam kan platleggen moet het wel erg zijn. Jaron meurt ook. Bij ons komt hij dr 19e geloof ik. Ben zeer benieuwd!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:12

Op een wedstrijd reed een meisje zo hardhandig dat het mij zelfs opviel als westernruiter. Niets anders dan zagen joh, arm dier viel steeds terug in draf vanuit galop en dan werd hij weer de galop in geslagen. Niet netjes hoor :n
Strenge jury is misschien wel goed voor zulke combinaties.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:32

Hahahaha. Ach ja, reed tijdje terug onderlinge wedstrijd. Wij zijn nog lang niet klaar voor de officiele B. Thuis loopt ie best aardig maar hij moet nog veel meer zien, en nageeflijkheid begint te komen maar is nog niet constant.
Op die onderlinge kwam daar natuurlijk niks van naar boven. 1e proef was stress en over tempo lopen maar halverwege toch nog fijn de rest gereden. 2e proef ging fijn. Zelfs kleine stukjes ontspannen, en hoewel meneer niet 'in de krul' liep was hij ook niet aan het sterrenkijken en had ik mooie verbinding met zijn mond vond ik zelf.

Uiteindelijk met 176 en 188 naar huis gegaan, was ik prima tevreden mee.
(Ik moest 2 keer starten na degene die beide proefjes eerste is geworden :') ) maar als je dan mensen hebt zien plukken en trekken, idd pony volledig op de rem omdat die voorkant maar in de krul moest, en die gaan met scores rond de 200 naar huis. Vind ik jammer.
Hoewel ik uiteraard weet dat het voor een groot deel (grootste hoop ik) ook is hoe je je figuren rijd enz, had zij in mijn ogen iig niet heel veel hoger moeten zitten dan ik. Maar omdat het 'plaatje' dan mooier is..

Ach ja :)

En idd.. mijn kat stinkt echt vreselijk uit zn bek. Als t niet aan zn tanden ligt ga ik een potje huilen :')

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:38

Bij mij vielen de kosten van de dierenarts voor bessie heel erg mee 3 x langsgeweest (ook avonduren), griepspuit, vaccineren 2x, opvoelen, mestonderzoek, en snelle keuring. En dat voor 264 euro *\o/*

Mijn kat daarintegen stonk ook uit zn mond en bleek astma te hebben, alleen rontgen fotos gemaakt en een astma pufje samen rond de 350 euro!!!!

Maar even een vraagje nog, ik neem aan dat in ierland geen tandarts kwam voor de paarden :j dus mensen hier met een geïmporteerde tinker? Zo ja, lieten jullie de tandarts komen?

Ps: vandaag is bessie en mijn 1 maand jubileum :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:22

Er zijn meer mensen die géén tandarts controle laten doen bij paard, dan wel. Dit was voor mij ook de eerste keer paardentandarts, volgens mij heeft geen van mijn bijrijdpaarden ooit een paardentandarts gezien.
Geimporteerd of niet, zou het echt wel een keertje laten doen. Dan weet je iig zeker dat het goed zit en kan je veel narigheid voorkomen. Ik vond het ook erg leuk om mee te maken, mocht zelf voelen vooraf en achteraf, bij Gijs behlave de wolfstandjes niet zo heel veel verschil (en die wou zijn hoofd niet stilhouden), maar bij een oude pony van stal wel echt veel verschil, die had echt scherpe randjes die ook een zweertje in de wang hadden veroorzaakt en hij had een raar geluid bij het heen en weer schuiven van de kaak, wat na behandeling ook weg was.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:57

Dierenarts vind ik hier altijd wel netjes kwa prijzen als je ziet wat ze er voor doen. Maar het blijft veel geld.
Wij hebben een kat met blaasproblemen en gebits-problemen, dus speciaal voer voor zijn blaas, spul voor zijn tanden, dat is altijd al duur. En nu ook nog een extra grote kattenbak gekocht zodat hij hopelijk nog makkelijker kan plassen.
Vandaag alle spulletjes binnen gekregen, dus ze kunnen er weer even tegenaan.
(baalde alleen wel een beetje van de enorm kras in de kap van de kattenbak, is een peewee katten bak, dus best duur, vind het wel zonde. Denk dat ik er even een berichtje aan waag om te vragen of hij omgerolen kan worden)

Oeh, zou niets voor mij zijn, die wedstrijd taferelen :P Laat mij maar lekker door de bossen sjokken, kan ik me er ook niet aan ergeren :+

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:03

Och, ik rij voor mezelf op een wedstrijd, natuurlijk erger ik me ook wel eens aan anderen en wellicht andersom ook, ik bedoel, in Heeze torpedeerde ik een heel lief fjordje en amazone met mijn tank Milan :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:51

Wij hebben ook een PeeWee, wordt ijverig op geplast hier (de rest doen ze op de andere, dichte bak)

Hahah oops Leonoor :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:33

Onze PeeWee bak is dicht, de katten vinden het heel fijn! En wij ook, het scheelt enorm veel kattengrind, en neemt ook goed de geur op. (gelukkig maar, want onze kat met probleem-blaas heeft een veel sterkere geur aan zijn urine)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:19

Dott schreef:
Ach ja, dat heb je altijd wel toch? Zie soms combi's in de categorie "trek-m-in-de-krul" die vervolgens wel met de eerste prijs weglopen.
Dat zul je altijd houden vrees ik..

Zo raar is dat he.
Ik denk altijd maar, dat paard kan er vast niet gelukkig mee zijn.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:17

ik ben al lang niet meer mee geweest naar wedstrijden,maar in de krul trekken vindt ik echt niet fijn om te zien.
evenals mensen die veels te dik zijn,op een schraal klein paardje.dan heb ik het niet over mensen die 10 kilo teveel wegen,maar wel 30 of meer.ik heb dan gewoon medelijden met het dier,en het ziet er gewoon niet uit.(misschien krijg ik nu wel iedereen over mij heen).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:19

Geef je gelijk Ellie. Dat is gewoon zielig en ja ik ben ook te dik maar ik stap niet op een iele pony of paard

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:28

DA rekeningen zijn me tot nu toe enorm meegevallen steeds.

Ik hou daar niet van. Dat in de krul trekken.. naar gezicht :(
Net als mensen die veel te zwaar zijn. Ja ik ben ook zwaar, maar niet te zwaar (gelukkig)

Ik kon vandaag eerder naar huis dus ben toch nog naar stal geweest vanavond. Ondanks de zware dag.
Het plan was om even met Feike te rijden. We rijden nooit 's avonds in het donker (met baklicht) dus vond dat wel eens gaaf :o
Stalgenootje, die ook reed, had een sprongetje neergezet en daar ik heb me, ondanks mijn springangst, ook aan gewaagd.
Feike en ik hebben onze eerste "sprongen" gemaakt! :D Gewoon paar lage kruisjes :o
Feike had zijn oren ver naar voren en dacht maar aan 1 ding; GAAN!!
Wat heb ik toch ook een top paard <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:43

Ah dat is top zeg! Brave Feike!

Pff. Ben bang dat ik nu griep krijg. Rillingen, kippevel, spierpijn en hoesten.. bah

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:05

yupp dat klinkt aardig als de griep.beterschap..

vanavond weer gereden.alhoewel dat af en toe wat minder fijn aanvoelt heb ik wel het gevoel dat ik daarna beter loop.even wat kreupel,maar zodra ik dan gewend ben aan de spieren die opgerekt zijn dan loopt het een stuk beter.vanavond toch maar een elastische kous om mijn knie gedaan.die was een beetje te mobiel geworden door t vele dik zijn,en nu een stuk dunner.wat een verschil!
oke ik kan mijn knie nog niet zo ver buigen als dat ik kon,maar denk dat dat nog wel komt.waar ik vorige week nog niet voor elkaar kreeg om het paard achteruit te laten lopen(kon mijn benen niet naar achter leggen),kreeg ik dat met wat moeite nu wel voor elkaar.ik ben ook veel te ongeduldig

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:49

Goeiemorgen.. ben al vanaf 6u klaarwakker %)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:13

Goedemorgen! Ik ook, maar van de wekker :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:44

Mijn wekker zou pas om 8u gaan :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:10

En toen werd je voor 8u wakker :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:28

Gemeen he? 8)7

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:34

Ik zit al ruim een half uur bij een "les" die nog niet begonnen is... Had fijn nog in bed kunnen liggen als ik dat geweten had ;(